Project Octavia Mk.1

Octaviapower

Actief lid
Nou vandaag wat ergs meegemaakt. Ik was bezig om een kras uit de motorkap te halen, had deze gespoten en was niks meer aan te zien. Ik kon mijzelf wel een schouderklopje geven. Toen ik aan het polijsten was kwam het resultaat al snel in zicht en was er erg mooi uit gaan zien, totdat...
Mijn polijst pad losschoot van de machine en er vervolgens een stuk of drie a vier krassen over het vers gespoten stuk terecht kwamen!!! Ik kon mijzelf wel schieten. effin heb ik besloten dit bij een proffesionele spuiter op te gaan lossen en kijken wat hij ervan kan maken. Ik laat hem ook gelijk mijn linkerzijscherm wel doen omdat daar de lak aan het breken is. Ik hoop dat de schade (aan mijn portemonnee :tongue:) wel meevalt

Zal je nog een vies tegen kunnen vallen. Hier zijn door een vandaal 2 diepe krassen in de motorkap gemaakt. Kosten om het te laten herstellen: 650 euro:(

CDK

Forumguru
Wat balen @Octaviapower, Chinese pad gebruikt? Of gewoon pech? Succes met de herstelling en hopelijk valt de financiële schade nog enigszins mee....

Octaviapower

Actief lid
Nou heren ik heb het voor 350 euro weten te regelen bij een spuiter in Nieuwegein. Hij gaat de motorkap en het zijpaneel ervoor doen. Was lang zoeken maar dan krijg je ook wat

• Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Het is bovenal te hopen dat de klus zelf goed gebeurd, als het voor 'weinig' kan.

No offense, maar persoonlijk ben ik nooit zo happig op dat soort goedkope mogelijkheden. Ik bedoel, het zal voor de spuiter toch uit de breedte of de lengte moeten komen? Mijn punt is: als hij maar niet bezuinigd op de klus zelf (dunne laag of effe vlot afwerken oid - ik weet niet waar de marges zitten) :pieker:

Octaviapower

Actief lid
Ik heb het bij celcius autoschade laten doen. Hun zitten gevestigd op celciusbaan 6c te Nieuwegein. Ik had gevraagd of het okay was om zijn adres op het forum te plaatsen door de vraag dus bij deze.

Octaviapower

Actief lid
Nou vandaag bij de skodadealer een set dakdragers gekocht en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Ook heb ik vandaag voor de koplampunits een xenon set gekocht vanwege het betere zicht en mooier lichtopbrengst. Ik zou alleen de set moeten aanpassen vanwege de huidige stekker en ben dit van plan dit weekend te doen.
dakrails achter.jpg
Ik had ze er gelijk opgezet om te passes en om te oefenen om het erop te zetten. Ook zijn ze nu kant en klaar en kan ik ze binnen 5 minuten erop zetten.
dakrails beide 2.jpg

En nu met beide. Wel grappig is dat het nu net lijkt op een offroader. Natuurlijk is dat het niet maar hij ziet er wel zo uit dat je gelijk de jungle in kan rijden (jammer dat het niet de 4x4 is of een scout :tongue:). Ik zal hieronder nog de foto's toevoegen van de motorkap voordat ik bij de spuiter ben geweest
Beschadigde motorkap.jpg

Een lelijke kras om het zo maar te noemen.
En zodra er meer is gebeurt laat ik het horen!

Verder weet iemand waar het speakertje of apparaatje zit van de verlichting. Ik heb namelijk al een paar keer gehad dat ik mijn verlichting aanlaat als ik de auto uitstap. Hij geeft geen audio signaal dus soms kom ik bij de auto en heeft hij hierdoor een lege accu.

turboturbo

Forumguru
Mooi he die originele dakdragers. Ik heb ze ook op mijn Fabia. Ik vind het een stuk beter staan omdat ze gebruik maken van de zgn. fixpoints in de dakrails. En daardoor een 'cleane' look. Niet dat dat heel belangrijk is, maar je ziet ook wel eens van die meer universele, waar de arm of poot dan over de rand tussen de deurrubbers gaat, over de rand van het dak (en lakwerk) heen. Dan moet je nog zorgen voor lakbescherming ook.

Die kras is zo te zien een goed nare. Lijkt wel of daar iets (of iemand met iets) op gevallen is, een fiets ofzo.

Laatst bewerkt:
Heeft TS zelf veroorzaakt met uitschieten van een poetsmachine als ik het goed onthouden heb.

De speaker waar het piepend geluid uit komt voor het vergeten van de verlichting zal denk ik ergens in de buurt van het zekeringkastje of de verlichtingsschakelaar zitten. Uit die hoek komt zover ik weet het geluid vandaan.

Heb je ook andere units aangeschaft of ga je een afermarket H4 bi xenonset erin bouwen?

Octaviapower

Actief lid
Ik heb aftermarket koplampen (van Dectane) dus moet er H1 inbouwen maar inderdaad ook aftermarket allemaal.
Na ik deze heb ingebouwd laat ik hem wel gelijk door de dealer afstellen vind dat geen gezicht dat alles recht in iemands gezicht schijnt. Ik vind dat zelf namelijk ook storend.

Bovenaan Onderaan