Nou ik heb hier de foto's van wat ik de afgelopen week heb gedaan aan de octavia.
Om te beginnen met de bumper. Deze was zwaar bekrast van achteren (vorige eigenaar niet ik, om er maar even bij te melden). Ik heb deze krassen eerst met een andere kleur, die tot de primer laag was bekrast opgevuld met een lakstift.
Dit was hoe het eerst was. best lelijk en beschamend. Aldus opgevuld met een lakstift.
Nadat dit was gedaan heb ik hem eerst een week laten uitharden, zodat de lak zich in de kras kon opzetten zodat als ik het zou schuren (korrel 1000) er een glad oppervlak zou ontstaan. Ma het schuren de eerste laag erop gespoten.
Het viel al na 1 laag bijna helemaal weg maar ik heb er nog 3 opgespoten gewoon voor de zekerheid.
En dit is het resultaat nadat er 4 kleur lagen en 7 blanke laklagen erover zijn gespoten. Ik zeg het maar gelijk dat het nog wel gepolijst moet worden want als je goed kijkt zie je dat de lak nog erg dof lijkt, maar dat klopt de glans komt pas na het polijsten zodat het weer gaat glimmen.
Ook ben ik bezig geweest met de bumperstrips en de nieuwe is gespoten en zit op de auto. Helaas erachter gekomen dan onder de scheur in de oude strip de bumper ook ingedeukt is. dit ga ik nog herstellen en somigge plekken bijwerken.
Hier kan je mooi zien hoe hij eerst was en hoe het nu is geworden.
En zo ziet het eruit op de auto. Misschien ga ik hem nog is in de kleur van de auto spuiten maar dat moet ik nog even aankijken want ik wil namelijk ook nog een RS spoiler op de auto (gewoon omdat ik vind dat op een sedan/hatchback een spoiler hoort) en deze ook nog gespoten moet worden.
Dus zover is dit de achterkant ik ga nou mij eerst op de voorkant richten en de motorkap, en als laatst de velgen. Hier zitten nog plekjes die aangepakt moeten worden die een doorn in mijn oog zijn. Maarja dat krijg je met een project auto