Rapid 1,2 tsi 86pk van 2013 chiptuning

Fabia86

Actief lid
Zal allemaal wel loslopen totdat het de dealer eventueel geld gaat kosten... Oftwel: mondje dicht bij tuning-gerelateerde problemen (turbo,motor etc) en softwaren origineel laten maken bij de tuner voor je naar de garage gaat.
 

Spierings

Forumguru
@Fabia86 verzwijgen is nooit goed, ze komen er toch achter dat ermee gerommeld is door een extern bedrijf, ze kunnen meer uitlezen dan je denkt.. Heb zelf ooit meegemaakt dat een klant in de garantie periode zijn reparatie (een nieuwe motor) zelf mocht betalen omdat uit de uitgelezen date bleek dat hij 35km met het olielampje had gereden...

Daarnaast laat je bij een defecte auto echt niet even de software terug zetten om naar de dealer te gaan, de storingen zullen ook verdwenen zijn..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Allemaal leuk en aardig, maar waar het mij om gaat is de kans op iets dergelijks. Die is voor mij vergelijkbaar met allerlei risico's waartegen ik me ook niet ga verzekeren.
 

Okki

Donateur
Laat ik het zo zeggen. Ik ging er met samengeknepen billen en hartslag 200 naar toe, maar reed terug volkomen relaxed en met een smile van oor tot oor weer terug. Erg aardige gasten daar, netjes alle ins & outs uitgelegd. De combi prijs van update +dsg t.o.v. alleen dsg heeft mij toch over de streep getrokken.
Alle adviezen van anderen die het hebben laten doen zijn terecht. Het is echt een meerwaarde.

Ik hoef nu ook niet te zeggen dat mijn auto getuned is, hij is alleen ge-update :laugh:
 

Handige Harry

Forumguru
Heb onlangs toch besloten bij JDengeneering langs te gaan.
Daar gekozen voor chiptuning inclusief de rollerbank.

Met euro95 waren de waarden voor de tijd :
NM: 170
Pk: 94,4
Fabrieksopgave 86pk

Na chiptunen:
NM: 244
Pk: 139,5


Ikke is helemaal blij, rijd superrrr.

Raad het iedereen aan
 

JWM

Nieuw lid
Direct na aanschaf Rapid deze laten chippen bij JD.
Krijg er direct een andere auto door, veel soepeler en natuurlijk ook wel wat vlotter. Went echter snel omdat je daarna nooit meer in een versie met 90 PK rijdt.
Naar mijn mening elke euro waard, mijn ervaringen met Tunex zijn minder positief, zou daar niet meer een tuning laten uitvoeren.
Let wel, voor een klein bedrag heb je daar zeker vermogenswinst, maar het rijdt allemaal niet zo prettig.
 

Okki

Donateur
Update:

Enige weken na de "fabrieksupdate" heb ik deze er weer af laten halen.

Ik heb besloten deze niet meer terug te laten zetten. Auto weer standaard 86/90 pk.
Pas op vakantie geweest met 3 personen en volle bak in de bergen (Frankrijk, Zwitserland, Italie en Corsica) en totaal geen problemen gehad en ook niet het idee dat ik vermogen te kort kwam.

Ook de airco (met buiten temperaturen tot 30 graden) geen probleem (had iets gelezen over onderbemeten)
Alleen jammer dat er in de middenconsole voor de achterpassagier geen uitstroom opening zit (had mijn vorige auto wel)

Verbruik op autoroute bij 130 km p/u en airco meer dan 1 op 18.

Al met al is deze "kleinere" auto mijn niet tegengevallen.
 
Wat heeft het dan voor zin om de originele software in te draaien? Ik bedoel: daarmee komt de garantie toch niet terug?
 
Ik heb mijn rapid spaceback laten chippen bij Brperformance in België. De 12 tsi van 86pk en 160 nm naar 132pk en 246 nm. Een wereld van verschil. De tuner zei ook om 98 octaan te gebruiken, maar dat deed ik al vanaf het begin.
 
Bovenaan Onderaan