Rapid 1,2 tsi 86pk van 2013 chiptuning

Spierings

Forumguru
En dan wordt de stap naar tuning ook kleiner, zeker als je wacht op een kortingsactie en bedenkt dat dsg tuning ook een stuk goedkoper is bij tuning...
 

EdK

Forumguru
Tsja @Spierings maar dan moet je uiteraard wel DSG hebben, en dat is bij mij een punt dat niet in mijn wagen voorkomt of zal gaan voorkomen....
 

Spierings

Forumguru
Tsja @Spierings maar dan moet je uiteraard wel DSG hebben, en dat is bij mij een punt dat niet in mijn wagen voorkomt of zal gaan voorkomen....
Hoef het zelf ook niet, gaat niks boven een goede handbak...

Opmerkingen was om het te benadrukken..

Was voor mijn tsi toen €400 kwijt in een kortingsactie.. voor die 150 verschil zou ik hem altijd laten chippen..

@Okki ze hadden een actie in november, maar als je hun fb in de gaten houd weet je wanneer de volgende actie is.. momenteel krijg je daar 20℅ korting op chippen als je ook een grote beurt uit laat voeren..
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Chiptuning
Vermogen

85pk 130pk
Koppel 160Nm 220Nm
Prijs
€ 529,- incl. BTW

Fabrieks update
Vermogen

85pk 105pk
Koppel 160Nm 170Nm
Prijs
€ 249,- incl. BTW

Maattuning
Vermogen

85pk 135pk
Koppel 160Nm 230Nm
Prijs
€ 679,- incl. BTW

Tsja ik heb op een of andere wijze toch anders leren rekenen op school dan jullie........:pieker:
:pardon:
 

Spierings

Forumguru
Blijkbaar leren ze ook geen lezen op school:pieker:
:pardon:

Geef de tip te wachten op een kortingsactie en daar vergelijk ik hem mee..
 

EdK

Forumguru
Geef de tip te wachten op een kortingsactie en daar vergelijk ik hem mee.
Tsja hallo dan ga je uit van een oude kortingsactie...
En met 2 weken zitten we in een nieuw jaar met vaak nieuwe prijzen en kortingsactie's...
En dan hoeft dat verschil geheel geen 150 te zijn natuurlijk.....

Ik bekijk het vanuit huidige prijzen en indien er een actie komt dan kan het inderdaad goedkoper uitvallen...
Maar dan moet die actie er uiteraard wel komen...
 

Spierings

Forumguru
Daar moet ik je gelijk in geven maar als je vagtechniek een beetje kent weet je dat dat soort acties minimaal jaarlijks terugkomen..

Daarnaast zijn er nog meerdere goede tuners welke wel eens acties hebben..
Soms is het de moeite waard om even te wachten...
 

oco1979

Forumguru
Vermogen
+44 PK
86 PK →130 PK
Koppel
+55Nm
160Nm →215Nm
STAGE 1
1.2 TSi
Prijs
€ 349
€ 279 (zonder testbank)

Vermogen
+54 PK
86 PK →140 PK
Koppel
+80Nm
160Nm →240Nm
STAGE 2
1.2 TSi
Prijs
Op aanvraag

waar dvx(belgie)

tip :
Eindejaarsactie
2016-11-18 11:10:17


Slechts 1x per jaar doet DVX performance een actie op zijn software.
Grijp uw kans!!

Dit jaar krijgt u
- 20% op elke software, ongeacht de stage.
- 30% op alle DSG/S-Tronic software
- 100€ extra korting indien u geen testbankverslag wenst. Logs op de baan worden wel nog uitgevoerd.

Voor meer info kan u steeds contact opnemen via info@dvxperformance.be
--------------------------------------------------

upload_2016-12-19_9-33-14.png

br performance (belgie)

eens vergelijken kan geen kwaad
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ik denk dat ik toch alleen de DSG maar laat aanpassen. Schakelt nu bij 53 km p/u naar 6 maar als je dan iets in snelheid terug loopt (ca 47 km p/u) blijft hij in de 6.
Ik vermoed dat, als dat anders is afgesteld bij DSG update, de roep om meer pk/koppel niet nodig is.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Het een heeft weinig met het ander te maken. DSG aanpassen wil je om wat minder snel te laten opschakelen. Meer pk's en koppel wil je om wat extra vermogen te hebben en wat prettiger te rijden
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar door minder snel op te schakelen maak je ook beter gebruik van het beschikbare koppel - dat rijdt dan ook al prettiger zonder de extra kosten én de extra mechanische belasting van de draaiende delen tgv tuning.
Al met al een aardige middenweg, lijkt me?
 

oco1979

Forumguru
Ik denk dat ik toch alleen de DSG maar laat aanpassen. Schakelt nu bij 53 km p/u naar 6 maar als je dan iets in snelheid terug loopt (ca 47 km p/u) blijft hij in de 6.
Ik vermoed dat, als dat anders is afgesteld bij DSG update, de roep om eer pk/koppel niet nodig is.

Dat zal zeker aangenamer rijden.

Ken een klein vraagje, al eens met een gechipte wagen gereden ?

Je zou met dezelfde eens kunnen rijden die gechipt is.

Denk dat he :yeehaa: zal zijn.:yeah:
 

Spierings

Forumguru
@Rosinfield heeft er indirect wel mee te maken, als de dsg veel te vroeg opschakelt dan zit deze veel te laag in toeren en reageerde deze ook waardeloos op gas geven.

De Touran van mijn vader (welke een rustige rijder is) schakelde extreem vroeg op naar de 3e versnelling a 900 toeren.. Dat trok zelf de 2.0 TDI niet zonder te bokken Terugschakelen deed deze pas vanaf minimaal half gas.. Na de dsg aanpassing rijd de wagen 100% beter, geen bokken meer, rijdt zuiniger en voelt beduidend sneller..
Het laatste komt ook doordat de bak veel beter reageerde met terugschakelen als versnelt moet worden.
 

oco1979

Forumguru
Maar door minder snel op te schakelen maak je ook beter gebruik van het beschikbare koppel - dat rijdt dan ook al prettiger zonder de extra kosten én de extra mechanische belasting van de draaiende delen tgv tuning.
Al met al een aardige middenweg, lijkt me?

Die originele afstelling van opschakelen is tegenwoordig :sterretjes:.

Alles om eco-driving te doen.

Als er nu één ding slecht is voor je motor dan is het eco-driving, extreem toestand wel te verstaan.

Zo laag mogelijk toerental rijden.

Diene die deze methode uitgevonden heeft wel snapt niets van techniek.

Als je te laag in toeren ga, dan komt er veel stress op motorblokonderdelen, doordat je samenstelling lucht/brandstof/vonk niet optimaal is.

Gezien we tegenwoordig met kleinere cc inhoud zitten met turbo motoren moet je toch al wat toeren doen om optimaal rendement te hebben.

Als je natuurlijk met een kleine turbo zit die vlug opspoeld kan je redelijk laag in toeren rijden.

Toekomst zal in de kleine motoren ook variabele turbo beschikbaar zijn(benzine versie).

Wat zéér goed is om vlug turbodruk te kunnen opbouwen.
 

Fabia86

Actief lid
Lage toeren vindt de dsg bak niet leuk in ieder geval... merk na de tuning wel dat de dsg wat merkbaarder teugschakelt, vooral tijdens afremmen...
 
Bovenaan Onderaan