Maar door minder snel op te schakelen maak je ook beter gebruik van het beschikbare koppel - dat rijdt dan ook al prettiger zonder de extra kosten én de extra mechanische belasting van de draaiende delen tgv tuning.
Al met al een aardige middenweg, lijkt me?
Die originele afstelling van opschakelen is tegenwoordig
.
Alles om eco-driving te doen.
Als er nu één ding slecht is voor je motor dan is het eco-driving, extreem toestand wel te verstaan.
Zo laag mogelijk toerental rijden.
Diene die deze methode uitgevonden heeft wel snapt niets van techniek.
Als je te laag in toeren ga, dan komt er veel stress op motorblokonderdelen, doordat je samenstelling lucht/brandstof/vonk niet optimaal is.
Gezien we tegenwoordig met kleinere cc inhoud zitten met turbo motoren moet je toch al wat toeren doen om optimaal rendement te hebben.
Als je natuurlijk met een kleine turbo zit die vlug opspoeld kan je redelijk laag in toeren rijden.
Toekomst zal in de kleine motoren ook variabele turbo beschikbaar zijn(benzine versie).
Wat zéér goed is om vlug turbodruk te kunnen opbouwen.