Rapid 1,2 tsi 86pk van 2013 chiptuning

Rosinfield

† In Memoriam
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen. Op zich klopt het natuurlijk. Maar af fabriek kun je dezelfde motor desgewenst ook met 105 pk krijgen. Dus ja, logisch dat je er meer op vooruit gaat als je de minder krachtige versie hebt. Als je de cijfers bekijkt voor stage 1 tuning over de hele linie, dan blijkt de toename altijd op zo'n 30-35% te liggen. Als er af fabriek een "geknepen" versie leverbaar is, is de winst uiteraard groter

B.Stuurder

Forumguru
Het valt me op dat nieuwe auto's getuned worden. Een andere optie is om bij de dealer een auto met een sterkere motor te bestellen. Wanneer iemand meer pk's wil dan wat er leverbaar is bij de dealer kan ik tunen voorstellen. Maar wat zijn nu de voordelen van tunen, of direct een auto met sterkere motor kopen?
Er was geen sterkere motor :D

Okki

Donateur
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen

Ik ook niet :arghh: ik ben denk ik te schijterig om dit met een nieuwe auto te laten doen, bang voor eventuele nadelige gevolgen. Het wordt mijn eerste eigen nieuwe auto (ben nu bijna 57) en de bedoeling is deze auto lang te houden. Heb met de afgelopen twee 2ehands autos meer dan genoeg ellende gehad en dat heeft me veel geld gekost.

Maar ben wel geinteresseerd in het tunen op zich hoe ze dat precies doen.

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, als het je gerust kan stellen; ik ben 65 en heb zowel mijn vorige als mijn huidige auto laten tunen. Zowel motor als dsg. In totaal zo'n 100 000 km met de tuning rondgereden. Geen centje pijn, alleen maar plezier. Als je het maar laat doen bij één van de gerenommeerde bedrijven.

Okki

Donateur
Duidelijk. JD heeft de voorkeur boven VAG tuning begrijp ik. Het is alleen wel een pokke eind rijden.
Maar zoals de eerste info al vermelde: niet gelijk doen...eerst minimaal 5000 km gewoon rijden.

Gaan we dat doen......

Rosinfield

† In Memoriam
Nee hoor, ik heb toevallig ervaring met JD en ben uiterst tevreden. Maar dat had ook andersom kunnen zijn, eerlijkheidshalve

Ridley

Forumguru
Ik ben supertevreden over VAG techniek, maar de keuze is vooral hierop gevallen doordat het hier 5km vandaan zit. Had ik richting Lochem gewoond, was het JD geworden. Uiteindelijk moet je het gevoel hebben dat je goed zit, dat heb ik heel erg bij VAG techniek.

B.Stuurder

Forumguru
Ik ook niet :arghh: ik ben denk ik te schijterig om dit met een nieuwe auto te laten doen, bang voor eventuele nadelige gevolgen. Het wordt mijn eerste eigen nieuwe auto (ben nu bijna 57) en de bedoeling is deze auto lang te houden. Heb met de afgelopen twee 2ehands autos meer dan genoeg ellende gehad en dat heeft me veel geld gekost.

Vrijdag aanstaande, 2 december, is er een groepsbijeenkomst bij TVS, waar enkelen hun auto laten tunen. Een aantal komen om te kijken en/of voor een kortingsvoucher die later te besteden is als je auto is ingereden.
TVS zit in Varsseveld.

IBV

Senior Member
Duidelijk. JD heeft de voorkeur boven VAG tuning begrijp ik. Het is alleen wel een pokke eind rijden.
Maar zoals de eerste info al vermelde: niet gelijk doen...eerst minimaal 5000 km gewoon rijden.

Gaan we dat doen......

Nou mijn Superb 1.4 tsi indertjd meteen laten tunen van 125 naar ruim 160pk; had 1300 kilometer op de teller. 60.000 kilomter alleen maar plezier van gehad en ook nog lekker zuinig met 1: 13,9 km

Fabia 123

Forumguru

Dan is het mooi om met de nieuwe auto garantie en zekerheid te hebben. Chiptunen kan altijd nog.

fireben

Forumguru

Gaan we dat doen......
:D:D:D:D ja ik zou het ook wel willen maar ook beetje bang hahaha:bloos: en heb er pas 2200 op staan dus even afwachten wat beter is :rockon::rockon::rockon:

Noord26

Forumguru

Gaan we dat doen......

Pokken eind rijden? In een paar uur op en neer. NL is gewoon klein.

EdK

Forumguru
Heb je een wagen waar je kilometers mee wil maken, gaan ze klagen over een pokken eind......

Echte hollander hoor, als ze niet klagen dan benne ze ziek....

Bovenaan Onderaan