Interessante post: ik kan dus voor ca € 250 van 90 naar 110 pk of voor € 500 naar 135 pk waarbij ik het koppel eigenlijk belangerijker vind.
Vraag: zou de software van de DSG van de 135 pk niet anders (moeten) zijn/worden dan van de 90 pk?
M.a.w. moet je de DSG ook laten aanpassen?
Begrijp ook dat VAGtechniek er een "standaard" chip in zet en JD dit op maat maakt?
Volgens mij kost een upgrade in fabrieksgarantie software bij vagtechniek €150.
Heb hier toen ook in verdiept en toch maar besloten om te chippen omdat zo'n fabrieksupdate met name iets doet in hoog toerental, laag in toeren tot 3500 toeren maakt het minimaal verschil. Het grootste verschil zit bij hoger toerental waar de gedetunede versie afgevlakt is.
Daarnaast zou ik dsg tuning altijd uitvoeren i.c.m. tuning.. met een dsg tuning schakelt de bak op betere momenteel en reageerde deze beter wanneer er vermogen gevraagd wordt. Het vermogen komt beter tot zijn recht...
Beide tuners doen gewoon aan standaard chiptuning en chip op maat waarbij het laatste met name wordt geadviseerd als je specifieke aanpassingen hebt gedaan of eisen hebt..