Rapid 1,2 tsi 86pk van 2013 chiptuning

Okki

Donateur
Heren,

weer even een vraag/dilemma:

Heb wat zitten lezen bij VAG Techniek en zie dat je ook een fabrieksupdate kan door en dan van 90 naar 110 pk gaat.
Heeft iemand dit als een laten doen als alternatief op "volledig" chippen?

Ik wil ook de DSG iets later laten opschakelen, hij zit nu gelijk ik zijn 2 en met file rijden is het verstandiger om een iets langere 1 te hebben dacht ik ooit gelezen te hebben.
 

Ridley

Forumguru
@Altos heeft dit met zijn Fabia uit laten voeren bij Vagtechniek. Hij was er heel tevreden over. (Ik was erbij, maar omdat de mijne gechipt is had ik niet echt het gevoel dat er veel gewonnen was. Altos is niet heel actief hier, maar wellicht kan hij nog even reageren.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het kan, maar net zo makkelijk en voor hetzelfde geld naar 135 pk; en dat zonder risico en aanzienlijk meer rijgenot.
Wat de DSG betreft; idd vanwege nagenoeg ontbreken van 1e versnelling en ongewenst razendsnel opschakelen. Dat mag een tandje later. Bijkomend voordeel: de S stand die praktisch onbruikbaar is (heel veel kabaal zonder dat er op een gegeven moment nog iets gebeurt bij het lang doortrekken) wordt ook iets aangenaams. Daarin wordt nl juist wat vlotter opgeschakeld
 

Okki

Donateur
Antwoord van VAG Techniek:


"Dit is een ongebruikelijke combi, meeste klanten kiezen voor chiptuning + DSG-tuning samen"

Waarom bieden ze het dan aan? Meer is beter? (en duurder)

Het kan, maar net zo makkelijk en voor hetzelfde geld naar 135 pk

Nou, volgens mij scheelt het toch een paar honderd euro. Betaal jij het verschil bij? :maakmegek:
 

Rosinfield

† In Memoriam
O, voor het geld zou ik het sowieso niet laten (was overdrachtelijk bedoeld uiteraard). Als percentage op de aankoopsom van je auto, is het peanuts en je krijgt er veel voor terug.
 

Ridley

Forumguru
Dat heb ik dan helemaal gemist , back on topic: die 20 pk worden volgens mij pas beschikbaar hoog in de toeren (ik geloof ergens rond de 4000). Aangezien ik daar zelf bijna nooit aan kom is het bijna niet merkbaar. Bij regulier chippen merk je het al vanaf 1700 toeren en dat is wel enorm lekker!!!
 

Spierings

Forumguru
Nou, volgens mij scheelt het toch een paar honderd euro. Betaal jij het verschil bij? :maakmegek:
Zoveel scheelt het niet...
Scheeld €100 als je het dsg compleet pakket pakt welke je toch wilt;)

Software update
€249 + dsg basis €350 = €599
Of
€249 + dsg compleet € 475 = €724

vs chippen

€529 + dsg basis €195 = €724
€529 + dsg compleet €295 = €824





Het grootste verschil tussen de twee motoren zit in de hogere toerentallen waar de 86pk variant afgevlakt wordt..

Heb om deze reden toch iets meer besteed en het meteen goed gedaan door hem te te laten chippen..


DSG tuning basis
Geschikt voor alle DSG versnellingsbakken. Dit type tuning wordt toegepast in combinatie met chiptuning waarbij het koppel hoger wordt dan het maximum toelaatbare van de standaard DSG software en bestaat uit:

  • Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
    • DSG6 (natte koppeling) -350nm -> 450+nm
    • DSG7 (droge koppeling) -275nm -> 330nm
    • DSG7 (natte koppeling) -500nm -> 800+nm
  • Aanpassen maximaal schakeltoerentel zodat dit beter aansluit op koppelkromme na chiptuning van de motor
€ 195,- incl btw in combinatie met chiptuning

€ 350,- incl btw losstaand



DSG tuning compleet
Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types DSG. Wij hebben lange ervaring in het ontwikkelen van verbeterde software voor uw specifieke DSG versie. Deze software-aanpassing bestaat uit:



  • Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
  • Optimaliseren schakeltoerentallen
  • Aanpassen maximaal schakeltoerental
  • Optimaliseren schakelsnelheid
  • Kickdown aanpassen
  • Manueel schakelen via flippers geen kickdown
  • Optioneel: activeren launch control, ook DSG7 met een droge koppeling!


€ 295,- incl btw in combinatie met chiptuning

€ 475,- incl btw losstaand
 

Okki

Donateur
Jammer dat ik nog € 480 aan rekeningen voor onderzoek en onderhoud heb liggen voor een auto die ik toch maar weggedaan heb omwille van de kosten die eraan bleken te zitten bij verdere reparatie :sterretjes:
 

Okki

Donateur
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen DSG Tuning basis en DSG Tuning compleet bij VAG techniek?
 

Spierings

Forumguru
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen DSG Tuning basis en DSG Tuning compleet bij VAG techniek?
Wat je bij een dsg met name wil is dat deze minder snel opschakels en dat deze beter op het gaspedaal reageerde en dus iets eerder terug gaat schakelen..

Gewoon even bellen voor advies, zijn zeer behulpzaam.. Ze kunnen duidelijk uitleggen wat het beste past bij jouw vereisten..
 

octavia99

Senior Member
Heren,

weer even een vraag/dilemma:

Heb wat zitten lezen bij VAG Techniek en zie dat je ook een fabrieksupdate kan door en dan van 90 naar 110 pk gaat.
Heeft iemand dit als een laten doen als alternatief op "volledig" chippen?

Ik wil ook de DSG iets later laten opschakelen, hij zit nu gelijk ik zijn 2 en met file rijden is het verstandiger om een iets langere 1 te hebben dacht ik ooit gelezen te hebben.

Heb mijn 86 pk rapid naar 105 pk laten omzetten.
En dat is een behoorlijk verschil.
 
Bovenaan Onderaan