recirculatie climatronic

TamRex

Actief lid
Ik ga het nog eens goed lezen, tis mij nog niet helemaal duidelijk !!
Dual lampje is aan, functie is dus uit !?!?!?!?

hemi24

Forumguru
't is blijkbaar maar net wat je onder de functie "Dual" verstaat/verwacht, maar praktijk is: Lampje aan, beide kanten separaat instelbaar.

Vraag me nog altijd af waarom mensen op het idee komen dat er wel een automatische recirculatie functie op de auto zit, maar dat deze niet werkend is...

Omdat de sensor wel voorbereid is, maar gewoon niet altijd in de voorbestemde beugeltjes onder het aanzuigplenum zit (soms, niet altijd, maar als gebruiker hoor je dat toch te weten)
Mijn advies is , zaklantaren erbij en gewoon kijken,
waarmee hebben we van doen,
dit is toch geen onterechte opmerking.

Captain Hook

Forumguru
Het lijkt er op dat er verschillende uitvoeringen van de climatronic zijn; met en zonder luchtkwaliteitssensor (?)

Zo heeft mijn bestelde Roomster ook climatronic. Maar nergens in de handleiding zie ik iets staan over dat de luchtinlaat dicht zou gaan als de sensor 'slechte' lucht zou meten.

Wellicht dat dit een extra stapje is in de duurdere auto's met climatronic? Net zo goed als dat je climatronic met 1-zone temperatuurregeling (zoals in de Fabia/Roomster) hebt en 2-zone zoals in de O2?

hemi24

Forumguru
Toch raar, dat sommige mensen hier bij elk knopje twijfelen of er wel echt een functie aan gekoppeld is... Neigt een beetje naar paranoia.

corsaar

Senior Member
Niet zo raar hoor er zitten een heleboel knopjes b.v. op de Bolero radio
waar geen fuctie aan gekoppeld zit.

Lijkt me inderdaad niet dat ie iets kunt inschakelen waarna een lampje gaat branden wat dan vervolgens niets doet.
Dat is vragen om vragen bij de dealer...

Melis

Lid
sensor

Omdat de sensor wel voorbereid is, maar gewoon niet altijd in de voorbestemde beugeltjes onder het aanzuigplenum zit (soms, niet altijd, maar als gebruiker hoor je dat toch te weten)
Mijn advies is , zaklantaren erbij en gewoon kijken,
waarmee hebben we van doen,
dit is toch geen onterechte opmerking.

Wie van jullie kan mij vertellen waar het aanzuigplenum zit en wat dit is. Misschien een rare vraag maar ik weet echt niet wat een aanzuigplenum is. Ik kan me voorstellen dat dit een rooster is en achter het rooster een sensor. Maar het kan net zo goed een ding zijn bij de motor. En waar zit het rooster dan.
Wie geef hier duidelijk uitleg over.

TamRex

Actief lid
Ja en dan nog wat... als je een bepaald type auto gekocht hebt, zoals ik een Ambition, dan mag je toch aannemen dat het spul er in zit en dan ook nog goed geplaatst is!!
Of moet ik dat toch nog nakijken, immers de motor zat er ook in!

Melis, het plenum zit boven de motor"ruimte.
bij geopende motorkap, vlak onder de ruitenwissers..
Het is een kunststof plaat over de hele breedte van de motorruimte.
Er zijn daarin twee buitenluchtaanzuigroosters zichtbaar, 1 aan de bestuurderskant en 1 aan de bijrijderskant.
Aan de bestuurderskant is hij bij mijn yeti zichtbaar, met een heel goede zaklantaarn zover mogelijk naar links door het rooster schijnen.
In mijn geval zie je dan een soort verchroomde fietsbel zitten, zal ik maar zeggen.
Bij mijn volkswagen collega, een lege ronde klembeugel, ter grootte van de "fietsbel"

Ja, maar Tamrex, in jouw verlanglijstje met de kleine lettertjes onderaan, zag ik geen climatonic staan.
Ik vermoed, dat je dan ook geen recirculatiesensor hebt,
maar je weet maar nooit, gewoon kijken, weet je het zeker.

OK, daar zijn we nu dus wat de ambition betreft uit, ook proefondervindelijk.
(Wat gebeurt nu eigenlijk met de lucht die ik inadem, buitenlucht, of aquarium ?)
Wat de climatronic betreft, is mijn vertrouwen in de achterliggende techniek er zeker nog wel,
maar laat de inzittenden ook weten, wat er gebeurt.

In mijn vorige auto, was de recirculatieknop extra groot gemaakt, ongeveer een luciferdoos.
Bovendien, over de hele breedte van deze knop lichtte er een LED op, ter waarschuwing.
Vergeet mij niet, anders vallen wij in slaap.
Wat wij al rijdende, toch niet willen

Bovenaan Onderaan