Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Je bent waarschijnlijk alleen de logo’s van je favoriete radiozenders kwijt. Die zul je even moeten wissen en opnieuw toevoegen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mothergoose

Actief lid
Nadat ik de auto weer bij de dealer opgehaald had is alles in het dak ook blijven werken, dus het dak gaat open en dicht en de binnenverlichting gaat alleen aan wanneer ik dat met de hand doe, dan wel de deur open doe. So far So good dus.

De DSG en Mechatronic zijn beide teruggezet naar fabrieksinstelling, dat was wat ze konden doen om het vervelende gedrag bij het remmen aan te pakken, ik ben bijzonder kritisch op deze auto, maar moet zeggen dat dit geholpen heeft. Het overschakelen naar 2 cilindermodus en weer terug blijf ik voelen, vooral wanneer ik een tijdje in het dorp rustig rijdt en dan iets versnel om mee te gaan in de 'stoet' van auto's.

Ik wil de S stand liever niet gebruiken nu omdat DSG en Mechatronic nu aan het leren is, zou een weekje duren gaf de dealer aan. Ik moet zeggen, het lijkt ook niet echt nodig meer, ik blijf voelen dat de motor uit en aan gaat, dat de bak terug schakelt bij het remmen, maar het is niet meer zo hinderlijk als in de eerste 20k km's.

Kortom, ik ben voorzichtig positief en hoop eigenlijk dat dit zo blijft, zodat ik de komende 4,5 jaar nog met plezier in mijn Skoda kan rijden.
 

Fhart

Nieuw lid
Ik heb een octavia uit 2020 met de softwareversie, zie foto.

Nu merk ik dat er een aantal functie niet worden weergegeven op het scherm waarvan ik denk dat het een software update nodig heeft.

Als voorbeeld heb ik geen walk away sluiten, dat zou volgens mij wel standaard functie moeten zijn alleen kan ik op mijn scherm niet instellen (staat er niet tussen). Hoe kan ik een systeemupdate uitvoeren? Alvast bedankt voor jullie hulp
 

Bijlagen

  • IMG_4263.jpeg
    IMG_4263.jpeg
    607,5 KB · Weergaven: 82

Antera

Donateur
Er is nog 1985 voor . Voor meer info via whatsapp 06 15228709

Walk away sluiten zit niet standaard op een 2020 model En kan ook niet gecodeerd worden. Firmware van de 09 module is daarvoor niet geschikt
 
Sinds de auto bij de dealer is geweest heb ik geen last meer van storingen. Wel is het probleem memory seats niet verholpen. Dus elke keer na instappen mijn nummertje ingedrukt houden...

Ik heb al een stuk of 3 OTA updates gehad laatste maanden. De vrouw gaf gisteren aan dat er weer een update was, hoop dat dat 1985 is
 
Vervolg van update!
Alles vlot verlopen bij installatie.
Zie foto's.:yeehaa:
Komen deze automatisch? Ik krijg terug een storing na een maand storingsvrij te zijn en heb gezien dat er bij mij nog 1941 op staat. Nu krijg ik geen geluid meer en melding van manoeuvreerremfunctie en parkeerhulp...
 

WAE

Senior Member
@Nilsdb85 .
Ik heb hierop aangedrongen bij de dealer. Eerst naar 1969 laten update en dan van de technieker de melding gekregen dat de update naar 1985 er automatisch zou opkomen om te installeren.
 
bij mij kwam die automatisch bij versie 1941, ben nu rechtstreeks naar 1985 gegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: WAE
Deze voormiddag melding ivm de 12V batterij te laag. Motor starten lukte niet. Startkabels gebruikt en starte terug. Heb hem half uurtje stationair laten draaien om er dan uurtje met te gaan rijden. De radio werkt terug en de storingen van parkeerhulp en manoeuvreerremfunctie zijn ook terug weg.
 
Een slechte 12 Volt accu kan inderdaad voor rare problemen zorgen. Laat deze eens doormeten. Jij rijd voor zover ik heb gezien geen PHEV toch? Dus dan zit de accu gewoon voorin? (bij de PHEV zit de accu in de kofferruimte). Daar kun je dan eenvoudig bij.
Met een multimeter kom je zelf een heel eind, even auto ontrendelen, motorkap open doen, en dan weer vergrendelen. En na 15 minuten terug komen. Dan is alles weer in rust, en kun je ff de spanning meten van de accu. Die moet toch op zn minst wel 12,5 Volt geven.

Als je hem meet direct na ontgrendelen dan gaan er allemaal systemen aan die zorgen dat de spanning sowieso inzakt.
Vervolgens kun je even kijken wat de spanning doet bij het starten, ff met zn 2e doen: bij starten mag de accu tijdens de startmotor-tijd niet onder de 9 Volt komen.


Voor wat betreft de geen audio: daar heb ik ook zo nu en dan last van. Ook Canton. Echter in mijn geval moet ik de zekering eruit trekken van de audio versterker. Op het moment dat die het niet doet doet niets het wat geluid geeft: dus geen audio feedback bij het aanraken van het scherm, radio werkt niet, carplay geluid ook niet, idd ook de parkeer/manoevreer niet. En er staat dan een streepje door een geluidsymbool. Volume regeling werkt dan ook niet. Als je dit her kent kun je even de zekering eruit trekken en er weer in doen. Kijken of het dan over is. Daar schijnt een update voor te zijn. Maar mijn dealer was weer allersinds behelpzaam om hierin mee te denken... .... ...


Maar eigenlijk denk ik dat je een slechte 12V accu hebt. Had ik ook, daar door weer andere problemen destijds.
Die EFB accus zijn vaak na 4 jaar al naar de ballen..
 

niekz

Lid
Ik heb hetzelfde gehad, auto was nog geen 2 jaar oud... Idd een slechte 12v accu. Laten vervangen en sindsdien geen gedoe meer gehad.
 
Bovenaan Onderaan