Regelmatig foutmeldingen

Probleempje, even zoeken in het forum dacht ik, ja zeg,, meerdere hebben er last van..
De melding “langdurig draaiende motor vereist” die tig keer komt en gaat terwijl de motor dus loopt.. en idd amper in full electric te rijden..
zou dat de 12v lood accu zijn dacht ik..? dat wat is wel hier in de reacties terug lees.

ik had geen verbruikers aan; airco uit, stoel/stuur/ruit verwarming uit.. niks bijzonders.. dus enige wat ik kon bedenken was: accu spanning zal wel laag zijn. Nu zijn ze een aantal dagen terug met de accu recall bezig geweest (isolatiemat plaatsen). Ik heb wat dashcam beelden terug gekeken (ja, toch nieuwsgierig, en anders moeten ze m maar uit zetten) waar niks op te zien was behalve de muur van de garage maar er waren wel veel opnames: dus dan heeft de auto veel op contact gestaan.. en ja.. dan gaat die spanning in die 12v accu wel omlaag.. ik vermoed dattie gewoon aan de lage kant is. Heb zelf ook een accu tester.. meerdere zelfs.. dus ik zal het tzt even nakijken en m ff aan de lader hangen als de spanning laag is. Wil eerst ff zelf neuzen voordat ik (ook hiermee weer) naar de dealer moet..

zal me ook niks verbazen als ie aan de slechtere kant is.. weet iemand eigenlijk wat erin zit..? AGM of een EFB..?
 
De melding “langdurig draaiende motor vereist” die tig keer komt en gaat terwijl de motor dus loopt.. en idd amper in full electric te rijden..
zou dat de 12v lood accu zijn dacht ik..? dat wat is wel hier in de reacties terug lees.

Zelfde melding bij mij was een regelklep in het uitlaatsysteem kapot waardoor de regeneratie niet goed werkte. Krijg je namelijk dezelfde melding van.
 
O. Gezien je het over de uitlaat had en regenereren dacht ik dus aan een dieselroetfilter. Maar ik neem aan dat je dan doelt op regenratie van energie tijdens het remmen terug de accu in..?

Ik heb de klacht niet eerder gezien, pas nadat hij de hele dag bij de garage gestaan heeft. Dus ik verwacht gewoon accu aan de lage kant. Zal er zodra ik hem terug heb even zelf naar kijken.

22 feb gaat de auto terug naar de wittebrug voor verdere oplossing aan het connect gedeelte, als ik er dan nog last van heb laat ik er door hen naar kijken..
 

Alpha

Donateur
Hehe ja inderdaad! Was dus echt alleen een update voor de Online Connectivity Unit. Zag ook even de SOS knop niet meer groen branden en het wereldbolletje was ook de hort op. Maar na een kleine 10 minuten was alles weer groen en online.
 

harry123

Actief lid
Van de dealer begreep ik dat er met betrekking tot de problemen met travel assist (hier veel besproken) eindelijk een structurele oplossing vanuit VAG is. Er is nu wel een run op de componenten dus kan het nog even duren voordat die binnen zijn bij de dealer, maar ten opzichte van ‘zoek het maar uit’ en ‘in 2023 verwachten we een oplossing’ is dit wel goed nieuws!
 

CharlesTucker

Forumguru
Zou mooi zijn voor diegenen die nu terecht ontevreden zijn. Voor mij zou het eventueel kunnen betekenen dat ik mijn Skoda-strategie zou kunnen volhouden. Altijd een FL kopen, nadat het origineel een paar jaar op de markt is. Dus na een O2FL, nu een O3FL, en dan over een paar jaar misschien toch een O4FL :unsure:
 

Detlev

Actief lid
Wel we zijn nu 2 maand verder, en ik ben niks verbeterd met de wagen.
Radio geeft soms terug geen geluid. Mediaplayer van de wagen reageert soms gewoonweg niet.
Het infotainment systeem blijft gewoon random crashen na start wagen.
Alles werkt, na 1 a 2 min valt het systeem gewoon uit. Om opnieuw op te starten.
Gps gebruik ik niet. Ik ben meestal gewoon naar de radio aan het luisteren en aan het rijden.
Vreselijk irritant.
Waze stotterd meestal als ik wireless android auto gebruik. Nu meestal gebruik ik de kabel.

Ondertussen wacht ik sedert 5 dec 2022 op antwoord van D'Ieteren en fabriek Skoda. Tot op heden niks.
Nieuwe update ook geen info wanneer deze komt.
Zal mijn laatste skoda geweest zijn. Dit is gewoon zielige service voor zo'n merk. Niks maar dan niks communicatie.
Op duitse forum zijn er nog gebruikers met crashes. Dus ik ben geen alleenstaand probleemgeval.
Dat hoop ik tenminste.
Nieuwe wagens met de H58 (25% meer cpu power) zijn probleemloos meestal. Deze staan al op 1900 softw.

To be continued
 

Bloembol

Nieuw lid
Ik voel met je mee, ik krijg die wagen na de software update naar 1896 niet meer geactiveerd. Ik dacht dat dat kwam omdat de diensten waren verlopen, ze allemaal maar aangeschaft maakte natuurlijk geen verschil. Alles geprobeerd, ander account, app erop eraf, auto uit garage. Ik krijg gewoonweg niet de mogelijkheid om die 2 sleutels truuk te doen. Hij blijft maar op "Wachten alstublieft" staan. Hierdoor crasht dan uiteindelijk ook de infotainment na verloop van tijd. Alsof er ergens server-side ofzo niet goed staat voor mijn situatie. Maandag maar weer even bellen met de dealer. ...

Ik heb ook infotainment helemaal gereset alles eraf. Enige dat ik nog niet gedaan heb is de hele wagen resetten.

Ik ben aardig gefrustreerd aan het raken
 
Die melding met wachten heb ik helemaal in het begin een keer gehad, toen gebeurde daar ook niks.. en dat veranderde dus later naar app kan niet worden gestart.. staat inmiddels voor o.a. dit maar ook nig wat zaken bij de dealer..
 

EdK

Forumguru
@Detlev Kan alleen maar zeggen neem eens contact op met Rainesh in Den Haag of Antera in Breda.
Eerste weet ik zeker dat hij updates voor media units heeft terwijl een dealer doet of hij ze niet heeft.
Kunt alleen met email contacten met hem ( rainesh@hotmail.com ) als ik goed heb.
Antera kan ook veel maar weet niet in hoeverre hij de updates heeft van units
 
Ja. Dealer doet alleen updates als een klacht is. En niet “zomaar” omdat er een nieuwe versie is. Echter: zolang je garantie op de auto heb zou ik bij de dealer blijven klagen.. ik heb eerder begrepen dat het bijwerken van die systemen soms ook niet probleemloos is en je moet natuurlijk niet met een vastgelopen unit komen te staan..
 

EdK

Forumguru
Dealers zijn mijn inziens veel te bang om te updaten (firmware) omdat men bang is dat het fout gaat en ze nog meer kosten moeten maken die ze ook niet van PON vergoed krijgen.
Dus verzint men maar smoesjes naar de klant toe.... :lezen:
 
Wel we zijn nu 2 maand verder, en ik ben niks verbeterd met de wagen.
Radio geeft soms terug geen geluid. Mediaplayer van de wagen reageert soms gewoonweg niet.
Het infotainment systeem blijft gewoon random crashen na start wagen.
Alles werkt, na 1 a 2 min valt het systeem gewoon uit. Om opnieuw op te starten.
Gps gebruik ik niet. Ik ben meestal gewoon naar de radio aan het luisteren en aan het rijden.
Vreselijk irritant.
Waze stotterd meestal als ik wireless android auto gebruik. Nu meestal gebruik ik de kabel.

Ondertussen wacht ik sedert 5 dec 2022 op antwoord van D'Ieteren en fabriek Skoda. Tot op heden niks.
Nieuwe update ook geen info wanneer deze komt.
Zal mijn laatste skoda geweest zijn. Dit is gewoon zielige service voor zo'n merk. Niks maar dan niks communicatie.
Op duitse forum zijn er nog gebruikers met crashes. Dus ik ben geen alleenstaand probleemgeval.
Dat hoop ik tenminste.
Nieuwe wagens met de H58 (25% meer cpu power) zijn probleemloos meestal. Deze staan al op 1900 softw.

To be continued
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Leon ... ook al ontelbare keren voor binnen gegaan.
D'Ieteren doet niks, soms reageren ze volledig niet op je berichten en als ze reageren staat erin dat de dealer het met plezier voor je oplost, goed gelachen dus :giggle: .

Ik heb mijn wagen 2w geleden nog binnengebracht omdat ik ook geen geluid had en nu hebben ze de radio terug kunnen activeren maar mag er niets meer op aansluiten.
Op de vraag voor hoelang dit zou moeten zijn krijg je als antwoord: jaaa tot een nieuwe update :cautious:.
Gewoon verschrikkelijk!
 
Bovenaan Onderaan