Regelmatig foutmeldingen

Alpha

Donateur
Maf! Najah denk dat ik sowieso de software maar laat updaten. Misschien dat het toch een andere versie was dan 1896. Heel raar.

Pheaton144

Senior Member
Ik heb begrepen dat de PHEV's een ander soort batterij hebben die langzaam laad, en dat het bij deze batterijen niet uitmaakt hoe vol deze geladen worden. Volgens mij las ik dat ergens hier op het forum.

Hmm.. nou, er zit een 1-fase 3,6kW lader in. Dus dat gaat idd langzamer dan de reguliere elektrische autos die allemaal 3 fase zijn (even DC-laden buiten beschouwing gelaten)

Maar de accu is gewoon een Li-ion. Dus de chemietechniek is het zelfde. En inderdaad constant laden naar 100% geeft een hoop stress op de cellen die de levensduur idd verkort. Heeft gewoon met de chemische eigenschappen te maken van de ionen die van de ene kant naar de andere kant moeten schuiven. Laden van 0-80% neemt doorgaans net zo lang tijd als van 80-100%.

Op Briskoda las ik dat mensen inmiddels een update naar 1900 heb gehad. Ik had van de week nog een update, maar het versienummer bleef op 1896 staan. Sinds een aantal weken heb ik regelmatig dat het multimediasysteem kort na het starten reboot, hopelijk is dat iig weg nu.

Alpha

Donateur
Ben ik eens benieuwd wat ze me in juli erop gaan zetten. Heb nu geen problemen buiten dat ie af en toe crasht. Maar zo te lezen heeft iedere versie daar last van.

skudzelia

Nieuw lid
ik krijg vaak het bericht "houd het midden van de baan", hoewel ik dat wel doe. is dit een probleem dat opgelost moet worden in de nieuwe software? ik heb momenteel 1803 en denk erover om hierdoor een update te krijgen. Dealer heeft dit goedgekeurd, maar hij zegt dat de problemen na de update erger kunnen worden.

Voordat je die melding krijgt brand eerst de laneassisit al even oranje.. let daar maar eens op. Toch te dicht naast de streep gok ik of de rijbaan zoals spitsstrook is smal dan heb je het ook eerder..

Berghuis

Donateur
@skudzelia De software versie die je hebt is echt al oud. Het argument dat de dealer gebruikt dat het erger kan worden lijkt mij nergens op te slaan. Zelf was ik in mijn vorige voorloopauto van versie 1806 naar 1896 gegaan en merkte wel dat ik zo'n melding minder vaak kreeg.

onnodig citaat
Ah, ligt dat aan de HW-versie? Wel logisch eigenlijk…

Ik las op Briskoda allemaal meldingen van SW 1900, dus toen ik een update kreeg vorige week dacht ik dat ik daar ook wel heen zou gaan, maar hij bleef hangen op 1896 (HW56). Eerlijk is eerlijk, het aantal reboots vlak na de start is wel drastisch teruggelopen, nog maar 1x gehad na de update.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dujinga

Nieuw lid
Ik draai op 1803. Tal van zaken waar ik kriegelig van wordt. Maar het scramblen van het beeld bij Google maps vind ik het vervelendst.
Hierdoor kwam ik retecht op dit forum, lijkt een heel algemeen probleem en 1896 lijkt deze te fixen. Ik heb twee maanden terug de dealer laten kijken en die gaf aan bekend te zijn met het fenomeen maar dat er geen oplossing voor was. 1896 was al lang beschikbaar dus vreemd dat ze niet van die update af weten.

Vandaag een afspraak gemaakt voor het updaten van de software (9 juli ben je de eerste pfff), krijg ik een mail dat er geen update is voor mijn auto (Skoda Octavia 2021). Dus ik bel op, geef aan dat er wel degelijk een update is, verwijs naar het forum en zijn reactie is: "de fabrikant geeft aan dat er geen update is punt".

Allereerst, hoe kan het in godsnaam dat dit geen algemene informatie is en waarom geeft Skoda niet aan dat er een update is.
Daarnaast zou ik heel graag horen hoe ik aan die update kom als de dealer aangeeft dit niet te doen?

Ik woon zelf in Bodegraven, dealer zit in Gouda. Weet iemand een andere dealer in de buurt die wel weet hoe het werkt?

Okkie73

Senior Member
Wel/geen update hangt ook af van het type Octavia dat je rijdt. Ik heb 1896 al sinds vorige zomer (1.0 eTsi met DSG). Dus daar moet je eerst even naar kijken. Normaal gesproken zou er echter al een update moeten zijn voor alle types voor zover ik weet.

EdK

Forumguru
Dealer niet maar als je naar DenHaag rijd naar @Rainesh dan kan die je als forumlid daar zeker mee helpen !
Kan die met VCDS misschien ook nog wat andere instellingen voor je doen die de dealer niet kan (WIL ( mogen van PON))

Berghuis

Donateur
Mijn vorige voorloop Octavia Combi 1.0 TSi DSG was ook van (februari) 2021 (staat inmiddels te koop aangeboden :ROFLMAO: ) maar die kreeg ook de 1896 update. Bijna alle storingen waren toen bij mij verdwenen.

Rainesh

Forumguru
Voor de mensen met Amundsen MIB3, vandaag is de nieuwe versie 0324 uitgekomen. Dit zal veel problemen en traagheid etc oplossen.

Bovenaan Onderaan