Regelmatig foutmeldingen

RoelF

Forumguru
Heerlijk, 18min aan percentrages en voortgang balkjes. Monteurs zijn ook halve IT'ers geworden.

btw. mijn auto doet na de OTA-update van gisteren nu eindelijk het openen en sluiten goed.
Deze had ik ingesteld op hand-in-deurgreep, maar hij deed altijd al openen als ik naast de auto stond. Tot deze update. Fijn!
 
Misschien een domme vraag maar hoe kan ik zo'n OTA update uitvoeren?
Bij Systeeminformatie > Alle updates weergeven staat niets. En kan ook geen knop 'Updates zoeken' o.i.d.
Ik heb hardware versie H56 en software versie 1810.
 

RoelF

Forumguru
Deze wordt automatisch aangeboden in het vakje links van de tijd.
Na het uitvoeren van een OTA update blijft (zover ik heb gemerkt) de software versie het zelfde.

OTA-updates.png
 
Komt omdat dat een app update is en niet een volledige nieuwe software versie.. dus dan veranderd idd ook de software versie niet want die wordt immers niet geupdate..
 

spikehome

Forumguru
Nadeel van die ota's vind ik als ik smorgens in de auto stap zie ik die melding dan rijd ik gelijk weg krijg ik de melding dat de ota niet kan worden uitgevoerd vanwege veiligheid.

Bij aankomst werk gaat auto uit dus ga ik er vanuit dat deze dan alsnog uitgevoerd word want ie die ota dan niet meer terug komen
 

TDA

Actief lid
@spikehome

Precies dat vroeg ik mij ook al enige tijd af! Ik ervaar namelijk steeds hetzelfde en vraag me dan af of ie nu uiteindelijk wél of niet heeft geupdate! Weet iemand dat?
 

RoelF

Forumguru
Je moet 'm wel starten. Zie dat 'update' knopje in mijn afbeelding hierboven. Dus, voordat je gaat rijden, of als je op bestemming bent even de update knop drukken.
 

skudzelia

Nieuw lid
Mijn dealer vertelt me dat er geen update voor mijn auto is. Ik heb hardware h56 en firmware 1803. Is dit mogelijk? Wat is een goede dealer in de buurt van Amsterdam om voor de update te gaan? Heb nog garantie
 

OctIV

Nieuw lid
Onlangs kreeg ik een mail van Skoda: De afspraak is ingepland dus ik leef op hoop.

recall.png


Alhoewel het tegenwoordig vooral het infotainmentsysteem is dat vanzelf opnieuw opstart tijdens het rijden. Dit lijkt sinds maart frequenter voor te komen dan voordien, meestal in de eerste paar minuten van een rit.
 

michelangelo

Senior Member
De mijne is vervangen, dat was zo gepiept.

Overigens te horen gekregen dat de verwijderde motorafdekking uit de eerdere recall definitief niet vervangen gaat worden.
 

OctIV

Nieuw lid
De mijne is vervangen, dat was zo gepiept.

Overigens te horen gekregen dat de verwijderde motorafdekking uit de eerdere recall definitief niet vervangen gaat worden.
Oej, ik weet van geen verwijderde motorafdekking, al 2x binnen geweest voor een recall: De S-gateway vervangen en het inpakken van de hoogvoltageaccu wegens onvoldoende kortsluitveilig. Hoe weet ik of de motorafdekking verwijderd werd? Toen ik onlangs mijn de ruitensproeivloeistof bijvulde zag alles er normaal en netjes uit.
 

Alpha

Donateur
Grappig voor PHEV versies wordt de 1896 versies nu ook aanbevolen vanwege het kunnen instellen van een maximale laad %. Hij gaat nu namelijk standaard altijd naar 100%. Maar dat mag natuurlijk niet want slecht voor de accu. In juli krijgt ie zijn eerste beurt. Terugroepactie van de Travel Assistant en 1896 erop. Misschien tegen die tijd wel 19xx.
 
Ik heb 1896 maar ik kan geen limiet in stellen..? Waar zou dat moeten zitten..? Ook in de App zit een dergelijke instelling (zoals bij de Enyaq bijv) niet..
 
Hmmm heb daar wel in gekeken maar daar zit volgens mij alleen de optie voor vertrekken in, voorverwarming etc.. kun je dacht ik 3 schemas in maken..? en een ondergrens aangeven.. zal eens kijken morgen maar heb het eerder niet kunnen vinden.. wellicht dat het us in te stellen in een schema van 7 dagen per week 00:00-24:00 ofzo.. ben met die schema‘s niet mee bezig geweest..
 

Alpha

Donateur
Nou t zou net zonder schema's moeten werken. Gewoon echt max charge bij normaal laden. Dus kabel erin en zeggen nu opladen. Dan trekt ie nu door naar 100%. Terwijl met de nieuwe functie hij dan moet stoppen bij de door jou ingestelde laad %.
 
Bovenaan Onderaan