Regelmatig foutmeldingen

sitechris

Donateur
Ik lees over de Franse merken toch echt niet de horrorverhalen die ik over VAG lees. Met alle respect, maar op dit moment is VAG toch een beetje het mondiale probleemkindje. Dus op gebied van (vooral elektronica) ga je er altijd op vooruit als je nu de switch maakt van VAG naar Frans of iets anders.
 
Frans? Electronica? Vooruitgang?
Ik en de collega maken dr een sport van; pechgeval verderop, 1 rijstrook dicht.. wat zal t zijn.. sowieso frans.. maar welke van de 3… meestal renault.. vaak raden we het goed.. soms is t een duitse wagen.. japans echt zelden.. maar goedwerkende electronica en renault..? ik denk dat die combinatie alleen foutloos werkt in de verbeelding van de ontwerper..

Zie jij ergens nog in t wild een Laguna 1 of 2..? Of een peug 407..? En laat de beerput over de 1.6 THP motor maar vooral dicht..

nee hoor.. VAG is zeker niet foutloos.. maar liever VAG dan Frans.
 

sitechris

Donateur
Frans? Electronica? Vooruitgang?
Ik en de collega maken dr een sport van; pechgeval verderop, 1 rijstrook dicht.. wat zal t zijn.. sowieso frans.. maar welke van de 3… meestal renault.. vaak raden we het goed.. soms is t een duitse wagen.. japans echt zelden.. maar goedwerkende electronica en renault..? ik denk dat die combinatie alleen foutloos werkt in de verbeelding van de ontwerper..

Zie jij ergens nog in t wild een Laguna 1 of 2..? Of een peug 407..? En laat de beerput over de 1.6 THP motor maar vooral dicht..

nee hoor.. VAG is zeker niet foutloos.. maar liever VAG dan Frans.

Dan praat je over auto's van 10 - 20 jaar terug. Toen presteerden de Fransen dramatisch. Maar als ik nu naar de nieuwe markt kijk, dan scoort VAG toch echt zwaar ondermaats. Ik snap dat de fancommunity dat wellicht niet waardeert, maar dat is op dit moment wel even de realiteit. Het rode potlood is te heftig gebruikt. Zie ook de tegenvallende materiaalkwaliteit van de laatste generatie Audi's en VW's.
 

hemi24

Forumguru
Mijn ‘20 Kodiaq was een prima auto, vrij van kwalen of softwareproblemen!
Maar als ik de problemen zo lees met de wagens op het MEB-platform, of de Golf 8 en alle concernbroertjes en -zusjes, heb ik ook zo m’n vraagtekens…

Grote vraag: wat dan?!?

Misschien komen de Koreaanse merken momenteel nog we het dichtste in de buurt…
 
Nou… mn zwager had een renault megane rs… fancy ding.. mét verlengde fabrieksgarantie.. hij had m tweedehands, met nog 1 of 2 jaar resterend.. in de tijd dat hij m had is er echt t nodige mee mis geweest.. turbo, dynamo, aircopomp, spiegelverwarming, een portierraam wat niet meer bediend wilde worden.. weet niet wat de km stand was.. volgens mij heeft m niet meer want hij zou m voor de zomer weg doen.. werkt zelf bij volvo.. wisseld geregeld van auto.. heeft echt vanalles gehad.. maar vanmiddag op de A28 stond er bijv weer een Talisman op de vluchtstrook met knipperende lampjes…. Tja.. t zal wel weer toeval zijn.. t was iig weer Frans..
 

Peterklim

Nieuw lid
Vorige week mn Octavia 4 opgehaald maar ik krijg regelmatig foutmeldingen. Het zijn meestal de volgende foutmeldingen:
- Emergency assist SOS niet beschikbaar (lampje bij de SOS knop brandt gewoon groen)
- Side assist niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar
etc.......
Ik ga donderdag naar de dealer voor de bandenwissel (helaas geleverd op zomerbanden) en zal dit dan bespreken.
Software update naar 1896 en een nieuw stuur heeft dit bij mij na 10 maanden opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonyuri

Actief lid
Was dat nieuwe stuur ook daadwerkelijk nodig, of was dat onderdeel van "trouble-shooting"?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LapNL

Actief lid
Inhakend op software update en stuurvervanging. Vorig jaar rond deze tijd nieuwe stuur gekregen en nog wat andere hardware vernieuwd. Software zit ook op 1896, maar bij mij piept hij nog steeds als een malle... Hoop dat nu de lucht wat droger wordt dat het gaat ophouden. Vorig jaar begon het namelijk rond de intrede van de herfst. Misschien complete BS, maar als dat ermee te maken heeft dan teken ik ervoor. Geeft hen wat meer tijd een permafix te ontwikkelen.
Te belachelijk voor woorden dat dit zo lang voortduurt natuurlijk. Voor mij is het vertrouwen in VAG redelijk verdwenen terwijl dit mijn derde Octavia is. Het is dat hij zo lekker rijdt (als hij niet piept) en dat ik hem zo mooi vind, anders had ik andere stappen gezet i.s.m. de leasemaatschappij.
Edit: Lees net dit bericht bij de buren over softwareversie 1900. Hopelijk een OTA die binnenkort ook naar mijn/onze auto komt. Fingers crossed: https://www.briskoda.net/forums/topic/511953-new-software-update-version-1900/
 

Berghuis

Donateur
@LapNL Ik heb gisteren een nieuwe voorloopauto opgehaald, ook een Octavia Combi maar dan een sportline business en die heeft ook softwareversie 1900. Denk alleen dat dit voor nieuwe geleverde auto's geldt en niet direct voor reeds bestaande auto's, dat zal nog wel even duren. Kan het mis hebben hoor, maar volgens mij krijgen bestaande auto's niet zo snel de laatste versie.
 

harry123

Actief lid
@LapNL dat stuur dat jij vorig jaar gekregen hebt is later niet de juiste/definitieve oplossing gebleken. Er is sinds ik meen ergens begin februari wel een structurele oplossing gecommuniceerd richting de dealers. Die oplossing behelst nogmaals een nieuw stuur.

Ik zou dus even contact opnemen met je dealer en aangeven dat je (nog steeds) last hebt van deze storing. Ik begreep dat levertijden wel langer dan gebruikelijk zijn omdat er veel VAG auto’s gefixt moeten worden (maar misschien is dat inmiddels grotendeels gebeurd en valt het mee).
 

LapNL

Actief lid
Yes, zoiets had ik ook begrepen toen ik vorige maand weer met een lege accu bij de garage stond... Er moet toch weer een nieuw stuur in, maar de levertijd was toen nog vrij lang en ik was niet zo slim om direct een afspraak in te plannen.... Heb gisteren contact opgenomen dat het nu écht verholpen moet worden. Dus nieuw stuur, software etc. De garage gaat hier contact over opnemen met mij.
 

Spoetnik

Forumguru
Bewust een tijdje hier niet gekeken. Heb ook al veel problemen voorbij zien komen en de octavia heeft al maanden in de garage gestaan. Tegenwoordig is het regelmatig dat de wagen niet wil starten. Alle foutmeldingen die je dan kan bedenken rollen over het beeldscherm. In eerste instantie schrikken en ook al keer hulp ingeroepen van de wegenwacht. Nu is het een kwestie van uitstappen. Auto terug op slot. Wandelingetje van 10 minuten. Weer proberen en dan doet de wagen het meestal wel weer. Dan krijg ik ook nog een bedankje. Steeds weer krijg ik dat bericht dat de grootlichtassistent is geactiveerd. Ik dacht eigenlijk dat dit standaard op de wagen zit. Het is een vreselijk slecht product. skodagrootlicht.jpg
 

JeSko

Forumguru
@Spoetnik

Je zal maar iets ernstigs aan de hand hebben, medisch noodgeval, iets met de kids of de familie whatever, en die kl*te auto heeft gewoon geen zin dankzij VW hun fenomenale software, heb het hier al gezegd, terugnemen zullen ze of ik duw hem door de vitrine de showroom binnen.

Sterkte ermee en hopelijk ben je snel van dit vreselijk slecht product verlost.
 

Japanese Power

Donateur
Je auto pal voor de ingang van de werkplaats parkeren en een passende oplossing eisen.
Eerder haal je hem daar niet weg. Kijken wie de langste adem heeft. De relatie met de dealer is toch al verziekt.
 
Bovenaan Onderaan