Ik heb inmiddels elders op het forum nog wat informatie verzameld.
Ik had elders (in een oud topic op het Seat-Online forum) gelezen dat wellicht de motor zo nu en dan zou
moeten draaien omdat het een hybride betreft en geen full-EV. En dat je dus een hybride niet als full-EV zou kunnen gebruiken. Maar dat word ontkracht want er zijn er hier een paar met een S3 PHEV met dezelfde aandrijflijn die zowat een hele maand 400-500km puur elektrisch rijden en tussendoor dus tig keer opladen. Die hebben de melding nog nooit gezien. Lijkt mij ook totaal niet logisch dat dit zou moeten.
Dan een ander punt en dat zou de 12 Volt loodaccu zijn die leeg raakt tijdens het elektrisch rijden.
Dat is niet het geval, die word bij het elektrisch rijden van spanning voorzien uit de hoogvolt accu. Daarbij wordt de 12 V accu geladen tijdens het opladen van de hoogvoltaccu aan de laadpaal.
En om dit aan te tonen hier wat plaatjes.
Volgorde aangehouden: auto ontgrendeld, contact aan, interieurbewaking uit, motorkap open, auto op slot gezet. Vervolgens de accu een uur terug laten acclimatiseren.
Gemeten spanning 12,4 V, dus dat is een SOC van 80% wat genoeg moet zijn.
Echter wel vreemd dat hij niet vol-vol is, gezien gister nog gereden..
Zojuist in de auto gaan zitten, contact niet aangezet, uiteraard gaan er na ontgrendelen wel diverse systemen aan.
Spanning volgens de OBD 11,2 V.
Daarna alleen contact aan, maar nog niet in Ready modus. Dan gaat de boordspanning omhoog; 12,7 Volt.
Vervolgens contact volledig aan, ready modus, spanning gaat naar 14,7 Volt.
en om het helemaal compleet te maken:
Youtube video met het verschil met het inklappen van de spiegels met contact uit (dus pakweg 12 V) en contact aan (14 V)..