Eindelijk eindelijk eindelijk na maanden zagen de update naar SW 1896 verkregen via mijn dealer en volgende issues zijn van de baan:
- Regelmatig foutmeldingen emergency assist / travel assist
- Spontane reboots van het infotainment systeem
- Carplay wazig beeld: Bij het gebruik van de navigatie apps Waze en Google Maps via Carplay op zowel mijn iPhone 13 als iPhone 7, wordt na een tijdje het navigatie gedeelte van het scherm wazig. Beide iPhones hebben de nieuwste updates. De iPhones of het infotainmentsysteem van de auto opnieuw opstarten helpt niet en Carplay begint dan ineens enorm traag en laggy te werken. Dit is een gekend probleem dat Volkswagen met hun ontwikkelaars heeft onderzocht eb EINDELIJK een oplossing voor heeft gevonden in softwareversie 1896 voor alle Volkswagen-voertuigen (Skoda, Seat, VW, …). Je wil niet weten hoeveel keer men mij verteld heeft dit aan Google te laten weten. Deze fix zorgt er teven voor dat Carplay veel vlotter werkt wat bv. te merken is bij het skippen naar een volgende nummer via de knoppen op het stuurwiel
De auto verkreeg verder ook volgende terugroepacties:
- 90V7: S-Update gateway-regelapparaat
- OAA2: OCU-regelapparaat
Volgens de dealer zou hiermee ook het spontaan inschakelen van de achterlichten tijdens laden van de baan moeten zijn, maar dat kan ik nog niet bevestigen.
Wat ik ook nog altijd heb bij vrieskou (ja, echt waar!) is dat de MIB3 sinds dag 1 elke morgen in het hidden service menu gaat na nachtje stilstaan. Dat hidden service menu verkrijg je normaal door de menutoets paar seconden ingedrukt te houden, maar dat doe ik natuurlijk niet. Je hoort de unit ook de klikgeluiden maken die je normaal hoort als je het scherm echt zou aanraken. Ik kan uit het service menu geraken, maar de menu button en de volume touch buttons werken dan niet meer. Een reboot van de MIB3 unit is dan noodzakelijk.
Opvallend: dit gebeurt steeds bij vrieskou en nooit bij warmere temperaturen. Omdat je echt klikgeluiden hoort (zonder de home of menu button daadwerkelijk aan te raken) en omdat het hidden service menu steeds gelanceerd wordt lijkt het mij een hardware probleem te zijn met de touch buttons en wacht ik dus nieuwe vrieskou af.