Regelmatig foutmeldingen

Js8401

Lid
Korter; 12.55 begonnen 13.15 klaar.
Hier lijkt het veel langer te duren, hij sprong na een lange tijd op dit scherm en heeft de bovenste update afgerond. IMG_7728.jpeg

Maar na een reboot gepushed door het systeem staat hij weer hier op:
IMG_7729.jpeg

Al met al is hij al 45 minuten bezig en krijg er stressvlekken van.

Geduld.. komt heus goed.
e.a. zal ook de te maken hebben met de snelheid van de usb stick.. de ene stick is de andere niet wat lees- (en zeker ook schrijf-) snelheid.

RoelF

Forumguru
Mijn usb-stick (die usb-c heeft) is 64gb en wil daarom Windows in Ex-fat worden geformatteerd. Werkt dit ook met ex-fat?

Detlev

Actief lid
Mijn usb stick is NTFS geformateerd, alles altijd al bijgewerkt. GPS bestanden, muziek, nog nooit problemen mee gehad :)
Zou dus ook moeten werken
Ik hoop mijn dealer binnenkort te horen, begint serieus te kriebelen om het zelf te doen

Mijn usb-stick (die usb-c heeft) is 64gb en wil daarom Windows in Ex-fat worden geformatteerd. Werkt dit ook met ex-fat?
Als het werkt is het prima; maar ik heb voor dit soort zaken bewust wat kleinere sticks liggen.. gebruik altijd voor gewone bestandsoverdracht een nvme usb drive van 1TB.. die doet 600 mb/sec.. heb namelijk als ik grote files moet overzetten 0 geduld als ik met een stick loop te klote wat dan 14mb/sec doet ofzo :pardon:

Alpha

Donateur
Kwam dit net tegen op Facebook. Tekst is door Facebook vertaald:

Goedenavond vrienden van nette auto's! ♂️

Zoals beloofd, hier een samenvatting van de nieuw verschenen TPI voor de NX update van het Infotainment (5F) op Firmware 1941.

TPI procesnummer: 2065556/9
Uitgebracht: 16/06/2023

Alleen geldig voor voertuigen met MIB3 (PR nr. 8AR)

Uitgelaten voor firmware stands:
1788, 1803, 1804, 1806, 1810, 1889, 1896, 1899, 1900

Als ik het goed begrepen heb, dan krijgen voertuigen die nieuw geproduceerd worden de 1940. vanaf KW 25/2023
Ik weet niet of er een verschil is tussen 1940 en 1941 Maar waarschijnlijk is het alleen om te onderscheiden of dit al aan was vanaf het werk of later een update is gemaakt.

De volgende fouten moeten worden gecorrigeerd:

- De sfeerverlichting instellen onmogelijk.

- Het Onverwachte Gebeurt Bij ACC
Vertraging of onbedoelde versnelling

- Rijprofiel selectie kan niet gewijzigd worden.

- AirCare kan niet geactiveerd worden

- WiFi zonder functie

- Reclame in het "Auto" menu is onjuist

- Scherm (ABT) van de 5F blijft zwart

- de ABT toont dit:
Componentenbescherming geactiveerd

- RFK faalt soms, wordt bedekt door een pop-up, flackert of heeft vertraging (alles sporadisch)

- Airco menu wordt niet correct weergegeven

- welkomstscherm kan niet uitgeschakeld worden

- sporadisch begint de 5F en dan weer (herstellen - herstart)

- Geluidsinstellingen van de 5F worden niet opgeslagen

- Audio-uitgang via Bluetooth blijft onderbreken

- Duur van de gespeelde titel wordt niet correct weergegeven

- sporadisch zijn "klappende geluiden" te horen vanuit de speakers, geluid speelt hij niet af, via Bluetooth, spraakbediening is zonder functie

- Voertuigpositie wordt niet correct weergegeven (Navi)

- navigatie start niet

- Voorkeurdoelen worden niet opgeslagen

- Navigatie wordt na de pauze niet automatisch opnieuw gestart

- Navi kaart in 17 (VC) wordt niet correct weergegeven

- het creëren van een hoofdgebruiker is onmogelijk

- Connect apps en software-updates kunnen niet worden gestart

Dit zijn ook alle punten die je als klacht kunt bellen bij de om de update over de TPI te krijgen.

Haaaaaaa.. “Connect apps en software-updates kunnen niet worden gestart”
En dan hebben ze bij mij de 5F unit vervangen vanwege “App kan niet worden gestart”

Wat een gezeik zeg.. fijn dat je de changelog heb kunnen vinden.. was toch wel wat meer mee mis dan waar ik last van had.. :arghh: :thumbsup:

Robbie146

Senior Member
Weet iemand wat dit punt betekend?

Navi kaart in 17 (VC) wordt niet correct weergegeven

Ik heb nog steeds het probleem dat de kaart halverwege DE er uit knalt en updaten van de kaart via USB werkt ook niet.

Drukkert

Senior Member
Is er al bekend wanneer je de software update 1941 kunt laten doen bij de dealer?
Ik zou ook graag af willen van de spontane reboots.

Drukkert

Senior Member
Ik wil graag weten dat wanneer ik ze bel, er collega dealers zijn die de update uitvoeren.
Je wordt te vaak met een kluitje in het riet gestuurd door dealer bedrijven.

Zijn natuurlijk zaken waar ze niets aan verdienen maar wel een hoop tijd aan kwijt zijn in tijden van personeelsschaarste...

• Leuk
Waarderingen: WAE

jongetje

Forumguru
Zijn natuurlijk zaken waar ze niets aan verdienen maar wel een hoop tijd aan kwijt zijn in tijden van personeelsschaarste...
Die tijd zijn ze ook kwijt in tijden van geen personeelsschaarste. Mijn ervaring is altijd al dat het bij de Skoda (VAG) dealers enorm druk is, maar dan moeten ze zelf maar zorgen dat ze hun software op orde hebben.
Daarnaast hoeft een update niet veel tijd te kosten, kwestie van auto ergens wegzetten en de update starten en na een uurtje kijken of het gelukt is. Daar hoef je ook weer niet bij te blijven.

Ik heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd, omdat het leek alsof ik geen problemen meer had. Maar het bleek te mooi om waar te zijn. Nadat ze de hele module vervangen hadden (zie eerdere berichten) heb ik ook 'de spontane reboots'. Het lijkt vooral te gebeuren wanneer de auto gestart word, nadat die al een tijdje gelopen heeft. Dus wanneer ik ergens heen rijdt, de auto uitzet, opnieuw start en wegrijd. Na een minuut of 2 meestal spontane reboot. Daarna meestal nergens last van.

Bovenaan Onderaan