Regelmatig foutmeldingen

EdK

Forumguru
Als jij dat voor elkaar krijgt om handmatig een update te doen hoor ik het graag.
Vreemde is dat als ik naar deze site ga https://updateportal.skoda-auto.com/en-US en me VIN nummer invoer van me F4.
Dan krijg ik een 32Gb file te downloaden voor me systeem.
Deze dus gedownload en uitgepakt naar een USB C stick.
Maar als ik dan naar Update ga dan ziet hij de stick wel maar doet / kan er verder niets mee....
Op zich tegenstrijdig dat ik wel een kaartbestand kan downloaden maar dat de unit er niets mee kan / doet !?
Of moet je soms updaten dmv de menu knop ingedrukt te houden en via het dan tevoorschijn gekomen update menu de kaarten laden / updaten !?

Detlev

Actief lid
Normaal gezien gewoon laten zitten in de usb voorraan, bij navigatie actief en rit van 30min zou deze moeten updaten in de achtergrond,
Volgende start zou het in orde moeten zijn. Heb dit nu al 3x zo gedaan.

hier staat het beschreven
PUNT 7
INSTALLATION Insert the USB Flash Disc into the proper connector in the front part of the car. The vehicle uses the data on the USB disc while driving to update the required map regions. For proper updating, we recommend to leave the USB Flash Disc plugged into the vehicle connector each time you drive.

EdK

Forumguru
Ja die had ik ook al gelezen en volgens deze procedure de files op een USB-C stick gezet , maar ik had verwacht dat ik wel een melding in venster oid zou krijgen als die begint en ge-eindigd is met updaten...
Maar niets van dat alles....

hemi24

Forumguru
Als de versie op de USB sticker ouder of gelijk is, zal er logischerwijs geen update gestart (kunnen) worden…
Daarom begint de manual ook altijd eerst met de omschrijving dat je de huidige versie op je unit moet achterhalen.

Rainesh

Forumguru
Normaal gezien gewoon laten zitten in de usb voorraan, bij navigatie actief en rit van 30min zou deze moeten updaten in de achtergrond,
Volgende start zou het in orde moeten zijn. Heb dit nu al 3x zo gedaan.

PUNT 7
INSTALLATION Insert the USB Flash Disc into the proper connector in the front part of the car. The vehicle uses the data on the USB disc while driving to update the required map regions. For proper updating, we recommend to leave the USB Flash Disc plugged into the vehicle connector each time you drive.
Precies dit ken ik zelf ook.

Hebben jullie ook geprobeerd om vanuit service menu te updaten?

EdK

Forumguru
Jij bedoeld "menu" knop enkele seconden ingedrukt houden en dan via dat menu ?
Zo ja voor jou, nee heb ik niet geprobeerd omdat ik daar in een menu kom waarvan ik niet weet hoe of wat verder en tsja dan ga ik niets proberen

Rainesh

Forumguru
Ja dat menuutje. Probeer dat eens. Want de kaart updates van Audi's en MIB2 high systemen update ik altijd via service menu.

Detlev

Actief lid
Hmm zal ik volgende keer probere. Hij is al up2date. Zal december zijn wss. Rainesh. Heb jij al radiodatabase van octavia geupdate? Is blijkbaar via vw database. Heb het bestand staan. Maar nog niet aangedurft om deze uit te voeren

RoelF

Forumguru
Zojuist succesvol update 1896 -> 1941 geïnstalleerd. Vond het toch wel spannend, dus mezelf afgeleid met een video van 'Ammo NYC' op youtube. Achteraf gezien ging ie als een speer. In 15min stond ie er op. Blij mee!

• Leuk
Waarderingen: TDA

Detlev

Actief lid
Zit sedert vandaag ook op 1941. Dealer heeft het uitgevoerd ondanks buiten garantie en ik daar vaste klant ben.
Vervangwagen 27 dacht ik vandaag mee gehad te hebben.

Wat een verademing, geen meerdere crashes meer bij starten. Alles gaat vlot aan.
Geen toeters en bellen meer. Radio start vlot op bij koude start. Dit is nu 5 a 10 sec max, terwijl het soms vroeger 20sec duurde.
Net als gsm verbinding, Even vlug als de radio.

De auto moest gewoonweg zo geleverd worden. Volgende week word hij 3j.
Kan ik eindelijk mss eens beginnen genieten van de wagen.

TDA

Actief lid
Bij mij zit 1941 er nu bijna een week in. Geen reboots of crashes meer gehad en e.e.a. lijkt soepel te werken! :yeehaa:

Wat ik wel nog steeds vind, en ik had gehoopt dat dat ook verbetert zou zijn, is dat het invoeren van een navigatiebestemming vaak echt moeizaam gaat. De gevoeligheid van het touchdisplay is dan erg slecht. Hebben jullie daar ook last van?

Bovenaan Onderaan