Het gekke is ook dat 's winters de behandelde ruiten vochtiger zijn dan de rest 's ochtends vroeg.
Dat lijkt gek, maar is het niet. Dat is vergelijkbaar met een auto waarvan de lak goed in de wax staat: regen/dauw enz. vormt druppels/plasjes op liggende delen zoals het dak, en dat blijft er dan ook langer op liggen. Bij een auto die behoorlijk vuil is en/of slecht in de wax staat, vormt het water een dunne film, en is bijvoorbeeld het dak eerder droog.
De waas heeft ook veel te maken met hoe schoon de ruit was bij aanbrengen, en hoe netjes de laag is aangebracht. Ik zie inderdaad wel iets van een waas bij een wisserslag, maar om te beginnen heb ik al veel minder wisslagen nodig door gebruik van Rain-X, daarnaast is de waas 1 á 2 cm achter de wisser (tijdens een wisslag) al weer verdwenen, dus echt ultra korte tijd.
@
turboturbo er is ook nog een andere oplossing: gebruik het goedkope middel op de zijruiten (geen wissers) en rain-x op voor- en achterruit. (misschien anders eens proberen bij iemand met rain-x of je er dan geen last van hebt). Een andere mogelijkheid is dat de combinatie van jouw ruitenwisserrubber met het middel minder goed werkt, en dat een ander merk (ander soort rubber) ruitenwisser het probleem niet heeft. Overigens opvallend, je bent volgens mij de enige Fabia I rijder die last heeft van het probleem met het zicht op de buitenspiegel(s).