Reservewiel

CaseyBasey

Actief lid
Ja, iets. Ik denk de rails te zien, maar hoe die helpen een tas op te bergen is mij nog niet duidelijk. Überhaupt de functie van die rails kan ik me niet voorstellen.

@melis,

Dank je voor je info.
Neem aan dat in tegenstelling tot de foto er wel een hoogteverschil in de vloer zit.

Ga het reservewiel gelijk bestellen.

Groet.

TamRex

Actief lid
Hemi24, mooie interieurfoto van een mooie auto.

De vloer op de foto, is dat de vloer waaronder het reservewiel ligt ?
Dit vraag ik omdat er wat hoogteverschil zit tussen achterbumber/dorpel en vloer, tenminste voorzover ik dat op de foto kan zien. Gehoord, dat bij de Yeti de vloer wel gelijk met de achterbumper/dorpel te liggen bij aanschaf van het reservewiel.

Nee dat is wanneer de stoelen eruit zijn dan heb je een vlakke vloer. Met het reservewiel is de vloer gelijk aan de rand van de klep en de stoelen neergeklapt.

Claude

Lid
Ik ben heel benieuwd hoe dit reservewiel in de achterbak ligt.
Is deze optie netjes met de bijbehorende schuimbakken met daarin de krik en de dopsleutel erin opgeborgen? En hoe hoog komt nu het afwerkdekje tov de klep?
Mijn dealer kon helaas deze vragen niet beantwoorden.

Foto's laten het zien:

link link

.

OuweHippie

Senior Member
Hé hé, nu snap ik het ook. Ik had alleen bij de dealer een normaal wiel gezien en dat lag gewoon los op de normale vloer. Geen gezicht natuurlijk.

Eigenlijk best jammer dat er niet zo´n wielhouder achterop de klep kan, dat oogt denk ik wel leuk alleen is dan de kofferbak niet echt handig en gemakkelijk te bereiken.

Ik ga een Winterband als Reserve-wiel gebruiken, zomers gaat deze mee in de Caravan, in de winter bij lange Ritten op de Trekhaak... bij korte ritten in de omgeving riskeer ik het...dus bij een lekke band bellen naar huis en vanaf huis komt iemand met de winterband om hem te wisselen...zelf de band in spuiten met schuim, dat kost je een nieuwe band...in Engeland is de wegenwacht al zover dat mensen niet meer geholpen worden zonder reservewiel!

Yeti 4x4 Briljant Silver. 17inch

@Claude

Deze afdekking zal ongeveer 7 cm. lager liggen.
Scheelt wel maar een 195/60 thuiskomer prefereer boven een 125/70 oid.

OuweHippie

Senior Member
Ik ben a-technisch, met met zoveel VAG-onderdelen aan boord zal er toch ook wel gemakkelijk een velg met thuiskomertje te vinden zijn met dezelfde maat?

amukar

Lid
@jdvzwet... over die trekhaak-toestanden

Hallo.
Je oplossing is voor mij ook interessant. Misschien dat het beter in een apart draadje kan, maar ik wilde weten of je die oplossing uit de UK hebt laten overkomen. En hoe is dat gegaan? Ik kom op vakantie altijd ruimte tekort omdat er een rolstoel mee moet. Daarom mijn vraag: hoe ben je aan die trekhaak-drager geraakt. En heeft Thule ook niet zoiets??

TamRex

Actief lid
Claude, nu is e.e.a. rond het reservewiel goed weergegeven, maar zit nu onder de dubbele boden nog het standaard vakje/bergruimte met de banden-reparatieset ?

Gieliovd

Forumguru
maisie_in_kennel.jpg

??????????????? :1884:

Claude

Lid
Claude, nu is e.e.a. rond het reservewiel goed weergegeven, maar zit nu onder de dubbele boden nog het standaard vakje/bergruimte met de banden-reparatieset ?

Begrijp ik het goed: je wilt dus een reservewiel plus de bandenreparatieset?
Het reservewiel is een optie (€ 70,-) en komt in plaats van de standaard bandenreparatieset. Uitsparingen in de carrosseriebodem blijven ongewijzigd.
Onder het rechteropbergvak zit het gereedschap. De hyperlinks verwijzen naar de foto's.

_

Bovenaan Onderaan