Reservewiel

bobby45

Actief lid
ik heb van die propen gekocht

schroef er uit en prop er in duwen werkt goed je kunt er gewoon op blijven rijden

TamRex

Actief lid
@jvdzwet: "Ik ga een Winterband als Reserve-wiel gebruiken"

Ja dat had ik mij ook al bedacht. Toch heb ik, alleen al vanwege de prijs gelijk met aankoop Yeti, de 'nood' band voor € 70,-- erbij genomen.
Hoe ik eea dan ga gebruiken zie ik nog wel

CaseyBasey

Actief lid
Dit hoort bij de afbeelding:

BANDENREPARATIEKIT MOTORFIETSEN

• 10 Bandenplugs
  • Niet geschikt voor autobanden
  • Flexibele ventielverlenger
  • Handleiding Nederlands/Frans
  • 2 Werktuigen
  • Lijm
  • 3 x 16 CO2 cartridge met draad
  • Cuttermes
  • Verpakt in handig meeneemtasje

TamRex

Actief lid
Dus het reparatiesetje, bedoeld voor een gewone band, krijg ik niet meer bij gelijktijdig aanschaf van een 'nood' reserve band.
Is na gebruik van het reparatiesetje, op de gewone band, deze band niet meer te gebruiken ?? Dus nieuwe kopen?

corsaar

Senior Member
Ik begrijp niet goed dat er nog mensen zijn die een bandenreparatie setje kiezen,
boven een normaal reservewiel. Na gebruik bijna altijd een nieuwe band nodig.
En de velgen mag je afbikken om de plakrommel eraf te halen.

TamRex

Actief lid
Tis mij nu duidelijk, laat dat setje maar zitten.
Kheb nu een echte noodband en koop in het najaar (wacht op een skoda-actie) winterbanden op velg.

EdK

Forumguru
schroef er uit en prop er in duwen werkt goed je kunt er gewoon op blijven rijden
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2782909.html

leuke setjes, maar het gewoon doorrijden zoals je zegt gaat helaas niet op !
Want de manual ervan zegt dat hierna de max snelheid 80 Km is en dat je hierna een nieuwe band op de velg moet zetten.

En dan nog het ergste, probeer maar eens zo'n prop te schieten langs de weg !
Is echt bijna ondoenlijk, om die prop erin te krijgen.

Had vergelijkende setje's bij me BMW motorfietsen die ik gereden heb, en 1x moeten gebruiken.
Wel mij lukte het niet en oud ANWB collega stond me eerst uit te lachen maar lukte het ook niet, uiteindelijk wiel er maar uit gehaald en bij de dealer een nieuwe band erom laten zetten.

Kort samengevat: ziet er leuk uit maar zonde van je geld. Geeft je alleen nog maar meer ergenis.

Ronnie

Forumguru
Met een prop repareren van een autoband is sinds 2008 wettelijk ook niet meer toegestaan meen ik. Het gevaar van karkasbeschadiging (met kans op een klapband) is te groot.

Gieliovd

Forumguru
Meen je dat nou! Een collega liet het een paar maanden terug nog doen!

Zoooo fout vond ik dat. Met zijn grote Sharan met 2 kids en vrouw er altijd in, met al versleten banden nog een prop laten zettten... en nog slecht ook!

En rustig weer rijden....

En dat met een topsalaris....

EdK

Forumguru
Tja Gieliovd dan kom je weer op het verhaaltje veiligheid.
En de opmerking , ach het gaat toch altijd goed !
Wel dat soort mensen moet naderhand niet komen klagen dat ze hun wagen totallos hebben gereden en dat ze geen geld hebben voor een andere wagen.

Heb ook eens een familie lid zien rijden met het kanvas door de band heen, wel die heb ik ook voor gek verklaard toen hij wel een nieuwe camera had gekocht !
Goh vast aangeschaft voor als je met klapband op zijn kop in de berm ligt ??
Misschien wat bot maar de week erop belde hij dat ie toch maar een paar banden nieuwe erop had laten zetten.

Als er fietsen op de trekhaak kunnen...waarom dan geen reservewiel ?
Dus ik heb nu een losse trekhaak-koppeling gekocht (bv die van Bak-Rak) en laat hierop een RVS beugel maken om het reservewiel op te hangen! Koop een mooie hoes en plak er een Skoda Logo op! Als het geheel klaar is laat ik een foto zien!

Als die proppen niet meer mogen,
hoe repareren ze dan een lekke band ?
Of moet je dan toch altijd een nieuwe kopen?

TamRex

Actief lid
Lijkt mij, afhankelijk van het soort lek/gaatje (zoals klein spijkergaatje), dat je in sommige gevallen met een binnen band goed uit de voeten kunt !

YeMii

Senior Member
Met onze vorige auto een lekke band gehad en toen werd er al gezegd dat proppen niet meer gebruikt mochten worden i.v.m. hiervoor genoemde risico's. De band wordt verwijderd en van binnen rond het lek opgeruwd, van lijm voor zien en geplakt met een grote plakker.

Constant

Erelid
Ik was van het weekend een lekke fietsband met een miniscuul gaatje aan het repareren, gelijk maar even getest of zo'n reparatie vulmiddel (Slime) werkt, ik had het spul ooit gekocht dus waarom niet even testen?

Nope, ondanks dat het een gaatje ter grootte van een speldenprik was. Dus ik wens iedereen veel succes die hetzelfde met een autoband (grotere gaten, hogere druk, etc) gaat proberen.

corsaar

Senior Member
Als het over de houdbaarheidsdatum is werkt het
niet meer, zoals bij vele lijmsoorten. Maar je hebt gelijk nooit meer !!!!!!

Bovenaan Onderaan