Reservewiel

OuweHippie

Senior Member
Eigenlijk best jammer dat er niet zo´n wielhouder achterop de klep kan, dat oogt denk ik wel leuk alleen is dan de kofferbak niet echt handig en gemakkelijk te bereiken.
Hierop kwam eigenlijk geen reactie, maar die ronde dingen moeten toch te koop zijn? Ik kon ze met Google niet vinden.

hemi24

Forumguru
Ik heb nog niemand over de zgn run-flat banden gehoord, daarmee kun je na een lek nog redelijk doorrijden.

Een goede vriend van me heeft een BMW 120d met deze banden: wordt pas echt leuk als ze aan vervanging toe zijn: DUUR..! ...en een hels karwei om die dingen van en om de velg te krijgen voor de bandenboer (lees: toeslag €€€);

Melis

Lid
De bagage ruimte komt hoger te liggen en dit levert een mooi vlakke laadvloer op. Ook daar is wat voor te zeggen. Maar ik moet er niet aan denken om zo wiel los in mijn kofferruimte te hebben. En als je af fabriek wiel besteld heb je de maat 195/60/16 dus een gewoon wiel met een iets kleinere buitenband dan die bij mij op de lichtmetalen velg ligt 215/60/16. Je krijg een mooie afdek plank op de vloer en van die plank zijn de zijkanten op te tillen en heb je mooie opbergvakken. Ik heb bewust de keus gemaakt voor een reserve wiel in plaats van een reparatie setje want bij een scheurtje in band of dergelijke kan je het vergeten met zo'n setje.

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn idee! Ook niet echt ideaal, want je zult maar een eind over de snelweg moeten met zo'n max 80km band (woedende vrachtwagenchauffeurs b.v. , zeker als ze het betreffende wiel niet kunnen zien). Maar toch een veel beter alternatief dan zo'n setje.

TamRex

Actief lid
Tussen een thuiskomband en een normale band (of winterband) zit zo te zien maar 2 cm in breedte/dikte !!
Als je dan de normale band in de dubbele bodem legt heb je een verschil van 2 cm meer. Nou even een latje van 2 cm rondom de bodemplaat en de normale band past ook! Of ben ik gek!
Ik heb de Yeti nog niet dus kan dat pas bekijken als ik hem heb. Dit alles natuurlijk om het rijden met de thuiskomband te voorkomen.

OuweHippie

Senior Member
Advies: Reageer niet in dit topic want.............

...... prompt kreeg ik bij KM-stand 5200 een schroef van zo'n 4,5 cm in mijn RA-band. Lekker laten zitten en vanmorgen laten repareren. Kosten € 19,85. Plakker aan binnenzijde.

Gelijk gevraagd over het setje en dan blijkt dat je met veel geluk binnen 24 uur je band nog kunt redden daarna is het vernieuwen.

Op naar de dealer die als enige optie een compleet reserwiel aanbiedt. Een thuiskomer is niet leverbaar en ook zo'n extra plaat kan niet. Kortom, koop je een nieuwe YETI neem dan de thuiskomer af fabriek.

Toch nogmaals het verzoek aan de vast wel aanwezige techneuten om uit te vogelen welke VAG-velg óók onder de YETI past. Volgens mij zijn er diverse mogelijkheden. In dat geval moet er een velg met een thuiskomer te vinden zijn uit een schadeauto.

hemi24

Forumguru
@OuweHippie: misschien weet iemand welke maat reservewiel er bij een O2 Scout hoort? deze is ook voorzien van een grotere bandenmaat, net als de Yeti (225/50R17).

De maat die steeds voorbij komt is 195/60R16

OuweHippie

Senior Member
Met de bandenmaat heeft het totaal niets te maken. Het gaat om de steek van de velg o.i.d.

Past de velg op de juiste manier, dát is de vraag.

Constant

Erelid
@OuweHippie: misschien weet iemand welke maat reservewiel er bij een O2 Scout hoort? deze is ook voorzien van een grotere bandenmaat, net als de Yeti (225/50R17).

De maat die steeds voorbij komt is 195/60R16
195/60/16 is inderdaad de maat van het thuiskomertje van de Scout.

OuweHippie

Senior Member
Zijn er YETI bezitters uit Friesland of mensen die regelmatig daar komen op dit forum?

Om een reservewiel te gaan kopen (thuiskomertje) zou ik naar Ureterp moeten rijden om te passen, maar 450 km op en neer voor zoiets is mij wat te gortig.

Wie-o-wie.

Dolf

Actief lid
Net navraag gedaan en besteld.......Krik voor SuperB bij de dealert 40 Euries (bij halfords schaarkrik 16,95 euro)
Stalen velg ( nieuw(dus geen vieze handen) maar niet bij de dealert 45 euro)

Kruissleutel bij Formido 5.95 euro

Band met beetje profiel moet voor 20 euries te koop zijn

Dus rond de 100 euro moet lukken

Ik probeerde bij de aankoop van mijn Yeti ook een echt reservewiel te bestellen.
Omdat ik als optie het panoramadak heb besteld, vertelde mijn dealer dat daarbij een echt reservewiel onmogelijk zou zijn.
Weet iemand van jullie of dit een flauwekul verhaal is, of heeft iemand hier al ervaring mee?
Kan ik misschien toch achteraf een reservewiel aanschaffen?

alvast bedankt voor het meedenken
Nico

Bovenaan Onderaan