Het was een mooie ervaring bij VAG Techniek, ik was om 9.00 uur aanwezig. Na de koffie heeft Erick mijn auto eerst terug geflashed naar origineel. Daarna een uitdraai gemaakt.
Hierna de custom sofware erop gezet, weer een uitdraai. Daarna begon het finetunen met overal uitleg wat hij aan het doen was. Hij vroeg nog welke benzine ik had getankt (Belgische Esso 98) waarover hij verbaasd was hoe goed deze was. Normaal zag je deze waarden alleen bij Excellium 98 in Nederland. Totaal geen terugregeling van de voorontsteking.
Toen was het middag, aangezien ik om 11 uur al mijn boterhammen op had, nodigde Erick mij uit om met hun mee te eten, de tafel was al gedekt en de koffie stond weer klaar.
Na het knorrende gevoel te hebben weggewerkt, werden de finetuning werkzaamheden weer hervat.
Tegen 14.00 uur was Erick tevreden net als ik.
Nog even wat VCDS aanpassingen laten doen, achterlichten bij DRL (wist niet dat elk van de 4 lampjes apart aangezet konden worden, in eerste instantie stonden alleen de buitenste 2 lampje aan. Naderhand toch maar alle 4 de lampjes aan laten zetten.)
Brake Assist setting laten aanpassen van 0 naar 1, geeft al een harder rempedaal en meer bekrachtiging. Gaan eerst testen hoe het bevalt, kan altijd nog naar 2 gaan.
Na nog het een en ander te hebben uitgeprobeerd nog een proefrit gemaakt waarbij we beiden een mooie smile op ons gezicht kregen. Heerlijk zoals hij nu in 1 ruk doorgaat.
Ben vooral blij met het toegenomen vermogen en koppel bij 2500 rpm voor als ik weer met de sleurhut op pad ga.
Al met al weer een mooie dag bij VAG Techniek.
Super team, mensen met passie voor hun vak, mogen andere garages een voorbeeld aan nemen.