Skoda Octavia RS 2012 FL
Km stand 38000 chiptuning RS Tuning
Bekijk bijlage 30489
Zoals te zien een flinke dip in het koppel bij 2300 rpm, tijdens de run ook duidelijk te voelen als een schok, inhouden en weer doorgaan. Ik twijfel nog om met Lucas een afspraak te maken voor een voledige hertuning.
Ze gaan niet sleutelen aan de tuning van een ander bedrijf, dus wordt eerst de originele software teruggeplaatst en daarna een nieuwe tuning op maat.
Moet zeggen ik had het niet meteen gemerkt en schreef het toe aan een twijfelende DSG bij fors accelereren.
Bij dagelijks woon-werk schakelt de DSG meestal tussen 2000-2200 rpm, een bij pittig rijden zet ik hem meestal in S, waardoor het toerental boven de 2500 rpm blijft. Ik schakel dan met de flippers door tussen 4000 en 5500 rpm.
Dus het is maar heel af en toe dat ik die dip bemerk.
Als ik dit vergelijk met dezelfde motor bij JD dan mis ik nogal wat.
Alleen bij opnieuw tunen weet ik ook niet wat ik zal krijgen, VAGtechniek geeft 255 pk en 360 NM als minimale te verwachten waarden.
Wel zou ik dan meteen gaan voor de DSG aanpassing, waarbij ik het max toerental in D en S zou laten aanpassen op het toerental waarbij ik Max vermogen heb. Dus niet zoals nu in S tot bijna 7000 rpm (heeft totaal geen nut)
Dus wat is wijsheid, Wel / Niet
Hier nog even ter vergelijking een uitdraai van dezelfde motor bij JD
Bekijk bijlage 30490