Rollenbank / dyno-run verslagen

Daar heb ik geen last van, heb een ordinaire handbak met 5 versnellingen. Niet dat ik het wil gaan nabootsen hoor, heb weinig zin in een koppeling die dan daardoor aan het eind van zijn latijn is.
 

louigi58

Senior Member
Skoda Octavia RS 2012 FL
Km stand 38000 chiptuning RS Tuning
Vermogensrun 13-TRT-3 VAGtechniek.jpg
Zoals te zien een flinke dip in het koppel bij 2300 rpm, tijdens de run ook duidelijk te voelen als een schok, inhouden en weer doorgaan. Ik twijfel nog om met Lucas een afspraak te maken voor een voledige hertuning.
Ze gaan niet sleutelen aan de tuning van een ander bedrijf, dus wordt eerst de originele software teruggeplaatst en daarna een nieuwe tuning op maat.
Moet zeggen ik had het niet meteen gemerkt en schreef het toe aan een twijfelende DSG bij fors accelereren.
Bij dagelijks woon-werk schakelt de DSG meestal tussen 2000-2200 rpm, een bij pittig rijden zet ik hem meestal in S, waardoor het toerental boven de 2500 rpm blijft. Ik schakel dan met de flippers door tussen 4000 en 5500 rpm.
Dus het is maar heel af en toe dat ik die dip bemerk.
Als ik dit vergelijk met dezelfde motor bij JD dan mis ik nogal wat.
Alleen bij opnieuw tunen weet ik ook niet wat ik zal krijgen, VAGtechniek geeft 255 pk en 360 NM als minimale te verwachten waarden.
Wel zou ik dan meteen gaan voor de DSG aanpassing, waarbij ik het max toerental in D en S zou laten aanpassen op het toerental waarbij ik Max vermogen heb. Dus niet zoals nu in S tot bijna 7000 rpm (heeft totaal geen nut)
Dus wat is wijsheid, Wel / Niet
Hier nog even ter vergelijking een uitdraai van dezelfde motor bij JD
vermogenscurve-2.0-TFSI-170-200pk1.jpg
 

LT83

Forumguru
Ik denk dat je voor je gevoel een hele andere auto krijgt als je deze netjes laat afstellen.
Zou dit altijd doen, lang op deze manier rondrijden kan nooit bevorderlijk zijn voor motor en andere onderdelen.
 

CDK

Forumguru
@louigi, je hebt een kortingsvoucher van VAG Techniek toch? ik zou niet twijfelen en daar laten her-tunen, icm de dsg aanpassing ga je daar veel plezier aan beleven :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

louigi58

Senior Member
@louigi, je hebt een kortingsvoucher van VAG Techniek toch? ik zou niet twijfelen en daar laten her-tunen, icm de dsg aanpassing ga je daar veel plezier aan beleven :jaja:
Ja de kortingsvoucher ligt hier voor me, duidelijk in het zicht, om me hier toch maar aan te herinneren.
Dit is duidelijk geen chip op maat, maar gewoon ff zo'n gozertje die met zijn laptop de garagebedrijven afraffelt.
20 minuten en kassa.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Ik kan mij anders nog wel een verhaal hier herinneren (gebruik de zoekfunctie) van iemand met een 1.9tdi waar RS tuning te Son 8 uur nodig had voor de maatsoftware ;) Deze persoon liet zijn JD software overschrijven.
Zonder gekheid, het is geen overbodige luxe om er iets aan te laten doen!
 

louigi58

Senior Member
Mijn vorige auto was ook een 1.9 TDI DSG met chip op maat van JD, ben ik super tevreden over geweest.
Deze had 148 pk en 327 NM.
Het liefst zou ik naar JD teruggaan, maar het prijsverschil met VAGtechniek i.c.m. voucher is mij te groot.
Ik zie alleen nog geen ervaringen met VAGtechniek als tuner, wie weet er een uitdraai te staan van een vergelijkbare motor. 2.0 TSI Distributieketting motor als in Golf VI die bij VAGtechniek getuned is.
 

Joske

Forumguru
@louigi

ik heb Lucas van VAG techniek gecontacteerd voor een uitdraai van dezelfde motor als jou na tuning, van zodra ik iets meer weet zal ik het hier posten

EDIT: Corné is al wat vlijtiger geweest in tussentijd :D

:thumbsup:
 

louigi58

Senior Member
Ik heb via hun website Lucas ook al gevraagd voor een vergelijkbare uitdraai.
Thanks voor jullie snelle reacties. @Corné waar tover je het zo snel vandaan.
 

LT83

Forumguru
niet alle motoren die corne post zijn trouwens hetzelfde, maar geven wel een indicatie van de vermogenskromme's die vagtechniek aflevert
 

louigi58

Senior Member
@Corné ik geloof dat de laatste uitdraai het meeste mijn motor overeenkomt, de mijne heeft CCZA als motorcode.
De Audi Q3 2.0 TFSI Quattro heeft als motorcode CCZC3.
Zie ik dat goed, of zien jullie dat anders.
 

CDK

Forumguru
ik heb ff snel wat 2.0 tsi uitdraaien geript van Facebook, had verder niet gekeken naar motorcodes ;)
 
Bovenaan Onderaan