Het meest bijzondere is wel dat je onderin toeren fors beneden de standaard spec's zit. Voor zover ik kan nagaan moet je 210 nm bij 1750 toeren hebben. Jij heb dan net 160nm.
Er is een groot verschil tussen een statische meting en een dynamische meting.
Een rollenbank is een dynamische meting, de auto loopt gewoon door de versnelling heen. Hoe lager de versnelling van de meting, hoe minder tijd de turbo heeft om op te spoelen en hoe later het maximale koppel bereikt wordt. Ook het gewicht/grootte/weerstand van de rollen van de rollenbank heeft hier weer mee te maken, hoe zwaarder het is voor de auto om de rollen vooruit te krijgen, hoe meer tijd de turbo krijgt om volledig op druk te komen in het lage toeren gebied.
De fabrieksopgave is een statische meting. Waarbij het blok simpelweg een minuut lang op 1750rpm gehouden wordt. Dan krijgt de turbo volledig te tijd om op te spoelen en al bij een heel laag toerental zijn maximale vermogen te behalen. Beetje nepperij dus (net als veel verbruikscijfers), op de openbare weg kun je dit alleen na-bootsen door de auto in de 6e versnelling te zetten, handrem er 2 klikjes op en dan plank gas geven vanaf 1400rpm oid.