CDK
Forumguru
In principe gesloten op zaterdag, maar in uitzonderlijke gevallen wel hoor, informeren kan nooit kwaad!Niet op zaterdag open, ok.. Dat wacht ik nog even de JD resultaten af met Blue-One.
In principe gesloten op zaterdag, maar in uitzonderlijke gevallen wel hoor, informeren kan nooit kwaad!Niet op zaterdag open, ok.. Dat wacht ik nog even de JD resultaten af met Blue-One.
ze hadden vooraf aangegeven tussen 11.00h en 17.00h als het heel erg zou meezitten max 10 motoren te kunnen chippen, het was nu (op mijn verzoek) van 10.00h tot 18.30h en er zijn precies 10 motoren gedaan, ook 2 DSG's maar dat is snel gefixt. de rest van de lijst was niet mogelijk of was niet (meer) aanwezig. Het was wel aanpoten voor de jongens want ze hebben niet gegeten tussendoor en het was de hele dag spitsuur, maar dat jouw 1.4 daardoor iets minder presteert wil ik daar niet op schuiven hoor.@Vdub bedankt voor je toevoegingen en opmerkingen. 1 ding is me die dag wel opgevallen namelijk dat eerst maar 10 mensen een tuning zouden krijgen, maar volgens mij hebben ze iedereen gedaan die dag, dus haastig werk zou misschien wel kunnen. Als ik het mis heb (Corné weet jij het precies?) dan hoor ik het wel.
In principe gesloten op zaterdag, maar in uitzonderlijke gevallen wel hoor, informeren kan nooit kwaad!
Overigens nog contact opgenomen met ABT en ik kreeg verrassend genoeg dit antwoord:
Dear Sirs!
The BWA engines are all well known for having good power and torque. The software can not be the problem. So if this car really has not the anounced power. Please check the following steps.
1. Read out the article number of the ECU. There must be shown: 1Z0ABT115A_A010. If the ECU shows 1Z0907115A_0010 then there is not tuning on the ECU and it has to be programmed again.
puhik wel joske
Het is inderdaad een keurige nette uitleg, hebben ze netjes de tijd voor genomen complimenten!!
Alleen hetgeen van die intercooler snap ik niet zo goed, of interpreteer ik verkeerd. Het is toch logisch dat iemand met bijvoorbeeld een upgrade intercooler meer vermogen haalt, deze moeten toch gewoon gemeten worden? De DIN zou toch juist een stelregel moeten zijn die de omstandigheden corrigeert en daardoor gedurende de dag vrijwel hetzelfde moet zijn? Bij 120km/h rijwind en een bepaalde temperatuur komt er op de weg op de neus van een stock 1.4tsi toch net zoveel koeling als een 2.0tfsi met forge twincooler bijvoorbeeld. Ik ben geen expert op technisch gebied, maar probeer de uitleg even te begrijpen.
Omtrent de gefrustreerde aanwezigen met een mindere uitdraai dan bij hun "eigen" tuner heb ik nog wel een gewetensvraag voor Ronald. Was dat de reden dat je bij de finetuning van de zilvere octavia RS met de mobiele koeler ging schuiven?
Overigens nog contact opgenomen met ABT en ik kreeg verrassend genoeg dit antwoord:
Dear Sirs!
The BWA engines are all well known for having good power and torque. The software can not be the problem. So if this car really has not the anounced power. Please check the following steps.
1. Read out the article number of the ECU. There must be shown: 1Z0ABT115A_A010. If the ECU shows 1Z0907115A_0010 then there is not tuning on the ECU and it has to be programmed again.
2. Please note that at least 98 octane fuel has to be on board. To make sure that the right fuel is on board please have a test ride in 4th (at least 3rd) gear, accelerate under full throttle from 1500rpm up to 6000 rpm, read the measuring block for ignition knocking correction (020). If the ignition retardation is more than -4.5 degrees the fuel is insufficient or there is a leak in the air intake or the crankcase system.
3. If the malfunction indicator lamp is burning have a look into the fault memory and check the parts listet in there.
4. A well known weak point at this type of engine is the dump valve. Please remove it from the car, open it carfully and check the diaphragm (see the attached picture).
Best regards!
S. Teuber
Service Technik
Is er iemand in de buurt die de ECU uit kan lezen? Kan dit met VAG-com, of VCDS? Heb er zelf totaal geen verstand van..