Ik dacht, nee hè, niet weer.
Was vanochtend bijna op m'n werklocatie. Moest nog ca. 1km, begon hetzelfde gehakkel en gestotter weer, net zoals twee weken geleden.
Afijn, net aan de parkeerplaats kunnen halen en besloten tijdens een pauze maar ff te bedenken hoe en wat.
Wel balen.
Ondertussen zat ik me te bedenken dat ze (bij de vakgarage) ook al zeiden dat 'ie op 3 cilinders liep. En de laatste paar honderd stotterende meters zag ik ook dat het verbruik idd zo'n beetje 3/4 van het normale verbruik was.
M.a.w. de Roomster liep weer op 3 cilinders.
Motorkap opengemaakt en nog eens goed gekeken naar de, nog nieuw glimmende bougiekabels en blokbobine. Alle kabels ff gecheckt door te voelen of ze goed vast zaten. En waarempel (!) heb ik zo 1 kabel los in m'n handen!
Die lag gewoon los tegen de bougie aan. Ja, nogal wiedes dat de 1.2 TSI tegensputterde.
Tangetje gepakt (van de Leatherman Wave die ik altijd in de auto heb liggen). Het rubberen mofje wat beter over de bougiekabel geduwd en het geheel weer strak terug over de bougie heen, in de holte van het blok.
En daarna werkte alles weer prima, zonder gebok en gestotter.
Toeval? Of een kwestie van niet goed aangedrukt door de monteur?
Of nog erger, was er oorspronkelijk ook maar 1 kabel die niet goed contact maakte en had niet alles vervangen hoeven te worden?
Tja... dat blijft lastig.