RS velgen of toch andere op een RS

CDK

Forumguru
@WouterVdW, rij en stuurgedrag wordt beter door de progressieve veren van Eibach, in theorie zou het het verbruik ten goede moeten komen, vandaar dat een greenline standaard ook iets lager is, maar in de praktijk geloof ik niet dat je daar heel veel van gaat merken
 
Nou Corne, ik geloofde dat ook niet, maar sinds ik met Eibach rijd is mijn verbruik aanzienlijk verbeterd.
@WouterVdV de wegligging en de rijeigenschappen zijn ontzettend verbeterd!! Echt fantastisch. Meer info vind je in de Eibach topic!
 
Laatst bewerkt:

WouterVdV

Actief lid
@WouterVdW, rij en stuurgedrag wordt beter door de progressieve veren van Eibach, in theorie zou het het verbruik ten goede moeten komen, vandaar dat een greenline standaard ook iets lager is, maar in de praktijk geloof ik niet dat je daar heel veel van gaat merken
Misschien ook overwegen dan :) wanneer een auto naar de keuring gaat, wordt de auto dan afgekeurd door deze veren?


Nou Corne, ik geloofde dat ook niet, maar sinds ik met Eibach rijd is mijn verbruik aanzienlijk verbeterd.
@WouterVdV hde wegligging en de rijeigenschappen zijn ontzettend verbeterd!! Echt niet te fantastisch. Meer info vind je in de Eibach topic!
Lees het pas na het plaatsen van men reactie, doe ik. Bedankt :)
 

RaceVrs

Banned
Pff.. Heb aardig wat zitten zoeken, er is maar weinig moois te krijgen in de juiste maat (5x112 7.5j et51) denk dat het ook qua et niet veel moet afwijken gezien bij de RS de velg al meer naar buiten staat dan de "gewone" octavia. Ga de orginele Xtreme 19 wel bestellen morgen en de Gemini antraciet verkopen. Wat zal dat nog op kunnen leveren?
 

CDK

Forumguru
@RaceVrs, juiste maat..., 8.5J past ook hè met een 225 brede band..., staat nog mooier ook! en een ET van 45 of 46 of 47 ook hè, dus er moet toch best wel wat moois te vinden zijn lijkt me ;)
 

RaceVrs

Banned
Vind dat zelf te veel getrokken (van wat ik heb gezien). Zeker voor een RS! Die ET waarde wijkt dan ook teveel af, heb wat zitten rond speuren op de Duitse en Engelse fora en denk dat de et51 waarde redelijk in lijn staat met de wagen. En officieel is de waarde meen ik 56? Dus inder de 51 Word het wat crusiaal.


Is hè het nieuwe Toch? Doet me verschrikkelijk veel aan me schoonvader denken. :-d
 

RaceVrs

Banned
Zou mooi zijn als dat niet zo is, kreeg het van mijn dealer door. Maar orgineel is miss wel net wat leuker.. Maar heb dan ook wel op specifieke maten gezocht.
 

CDK

Forumguru
Succes morgen! Laat het nog even weten aub ;) De gemonteerde velg op een O3 bij de dealer zit gegarandeerd tussen ET 42 en 52 in en zeer waarschijnlijk tussen 46 en 48 :)
 

CDK

Forumguru
Hoe lager de ET waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan / hoe meer spoorbreedte je krijgt
Hoe hoger de ET waarde van de velg, hoe verder het wiel naar binnen komt te staan / hoe smaller je spoorbreedte wordt
 

RaceVrs

Banned
Uhhh ja? Dat zeg ik. RS heeft Et51. Die lijien mij verder naar buiten te staan dan wat er op de gewone o3 zit. Dus lijkt mij wederom sterk dat de et lager dan die 51 ligt. Zou optische op 54+ inzetten. Zal het morgen melden!
 

CDK

Forumguru
is goed, ik ben benieuwd! maar als jij zegt dat ze verder naar buiten lijken te staan moet de ET lager zijn dan dan bij een gewone O3, het optische 54+ wat je in post #58 zegt kan dan onmogelijk waar zijn, want een 54 zou juist meer naar binnen staan ;)
 

RaceVrs

Banned
Ja, voor mijn optiek staan de wielen verder naar binnen op de gewone O3 dan op RS. Kan me niet herinneren dat ik dat niet gezegt heb ergens.

Daarom denk ik dat de et op de RS lager ligt dan op de gewone O3 (gok 54 nogmaals).

Misschien is het allemaal wel ET51.
 
Bovenaan Onderaan