RS velgen of toch andere op een RS

Tom RS

Forumguru
Zowel de Gemini als de Extrem zijn volgens mij ET51 en 7,5J. Ik heb daarom een zomervelg 19 inch in ET45 en 8J genomen. Keus genoeg en komt helemaal goed. Achteraan blijft dat natuurlijk verder naar binnen staan. Wil je dat oplossen ga je toch voor spacers moeten gaan.
Die dealer heeft niet al te veel moeite gedaan. Als hij in zijn onderdelenlijst kijkt staan de maten er zo bij.

RaceVrs

Banned
Klopt, de RS velgen zijn 51. Vraag is, Word er op de RS al afgeweken om de velg verder naar buiten te laten staan of zijn alle velgen 51? Want als de standaard hoger dan 51 ligt, dan is 45 een te grote afwijking.

Ga het straks ondervinden. De RS velgen lijken verder naat buiten te staan, mogelijk gezichtsbedrog. Corne leest niet goed en komt met een uitleg die al bekend is, mogelijk snapt hij het niet. Het is ook lastig op de late avond.

Zomaar een hersenspinsels , als de velg al erg naar binnenstaat kun je toch ook ook breder gaan . Mijn pagasus staat ook erg naar binnen de band kan zeker 1cm breder .
Dus zelfde (naar binnenstaande et) met bredere velg uiteraard , voor 245 mm band . volgens mij moet de eerste Skoda op 245 nog geboren worden :D
Overigens op 1 van de foto's van die nieuwe zwarte rs in de showroom kun je goed zien hoe de wielen staan , ik had erop gereageerd geloof ik.
Of zijn er al Skoda s die op 245 rijden ?

RaceVrs

Banned
De 18 inch van de O3 hebben ook een ET van 51. Op de RS moet het dus wel de eerder genoemde gezichtsbedrog zijn. (mogelijk omdat ze donker Zijn). Denk dat ik me zoektoch dan inzet op 8.0jx 19". Wel gewoon een 225 band pakken?

CDK

Forumguru
Corne leest niet goed en komt met een uitleg die al bekend is, mogelijk snapt hij het niet. Het is ook lastig op de late avond.
Is niet vervelend bedoeld dit! Ik lees wel goed maar jij begrijpt het niet goed! Een ET 51 staat juist verder naar binnen als een ET 45 en jij draait dit de hele tijd om, sorry maar duidelijker kan ik het toch echt niet uitleggen, of ik moet er een tekening / plaatje bij gaan zoeken

RaceVrs

Banned
@Corne. Geen probleem hoor maar ik draai het nergens om in de teksten. Hoe lager het getal hoe verder naar buiten. Je verteld elke keer hetzelfde maar nergens ontken ik dat. Beetje nutteloze post dan (ook dat bediel ik zeker niet vervelend).

Had een klein shortlistje: Brock B24 en de Dotz fast fiftheen.

Vind ze toch niet zo mooi :( gelukkig heb ik nog 4 maanden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tom RS

Forumguru
Volgende week jongens... Combi Rs met 19 inch, ET45, 8j, 225/35 en Eibach, nog even geduld en dan kan je het zien, weet je direct of het goed smoelt :jaja:

• Leuk

CDK

Forumguru
@RaceVrs, ok duidelijk! Ik werd op het verkeerde been gezet toen je over 54 en 56 begon te praten icm optisch verder naar buiten staan.. ;) prima opgehelderd zo.
Op je vraag in post #64 over de breedte van de band zou ik zeker niet breder dan 225 gaan, je krijgt anders het ballonbanden effect ;) 8J met 225 staat netjes, 8.5J met 225 er om staat licht getrokken, ik vind dat mooier, maar dat is persoonlijk. Het is ook wel gevoeliger voor schade

RaceVrs

Banned
Daar wacht ik dan mey smart op Tom RS!! Ik neem nog geen besluit tot jou beleving/ervaring/looks!

@Corne, no prob verder. Je zet me temeer aan het denken.

Die Porsche velgen, kan dat ook inder de O3 RS denk je?

• Leuk

CDK

Forumguru
@RaceVrs Porsche heeft een andere steekmaat maar daar zijn adapters voor, alleen moet je dat wel willen, als je dat doet moet je goede adapters kopen en dan ben je voor een set al snel dik 300,- extra kwijt

RaceVrs

Banned
Dat valt me nog mee. Heb je iets van een link of iets dergelijks? Moet van de 5x130 naar 5x112 dan toch? En dan nog rekening houden met de ET zeker.. Zal wel een soort spacer zijn met andere bevestigingspunten erop? Bevalt het jou?

RaceVrs

Banned
Heb de steekadapters gevonden. Echter moeten de velgen dan een ET van 60 hebben gezien de adapter 15mm is. Wat is de et van jou velgen?

CDK

Forumguru
Sorry voor de late reactie, ik heb spacers van 10mm en velgen met ET 56, mij bevalt het prima, alleen is het bij de zomer/winter wissel wat extra werk. Mijn OEM wielen waren ET 46 vandaar mijn keuze voor ET 56 met 10mm spacer dan kom je weer op de juiste waarde uit.

RaceVrs

Banned
Ja, zou perfect voor mij zijn. Wissel is inderdaad een handeling extra maat wel te doen. Heb je het merk van de adapter voor me?

CDK

Forumguru
Het merk weet ik niet eerlijk gezegd, ik heb ze via m'n banden/velgen leverancier J&R Cardesign uit Ridderkerk

RaceVrs

Banned
Ik hengel hem in de groep. Betreft een 8.5j 19 inch et45 velg. (tussen de 12-1400 euro) vergelijkbaar in prijs met de xtreme velg.

Bijlagen

• bebb_gtsav_b_ci3_l (1).jpg
    bebb_gtsav_b_ci3_l (1).jpg
    25,1 KB · Weergaven: 46
Bovenaan Onderaan