RS velgen of toch andere op een RS

Noord26

Forumguru
Er bestaat niet zoiets als 'de beste band'. Elke band is een compromis en komt anders uit de verf in bepaalde maatvoering en onder welke auto icm welke motor..

RaceVrs

Banned
Heb ze wel eens gezien qua naam maar verder niks. Kerel zei dat ze standaard onder een Audi RS tt worden gelegd.

CDK

Forumguru
Is deels waar @Noord26, maar een RS heeft leuk vermogen en als ik naar m'n eigen ervaringen kijk met de Pilot Super Sport én wat ik in m'n vrienden kennissen en collega's kijk die met aardig wat pk's in de rondte rijden zeggen die net als ik unaniem dat ze nooit met een betere band gereden hebben. Nadeel alleen is dat ze prijzig zijn, maar zeker niet de duurste ;)

RaceVrs

Banned
Haha ja dat is een verder uitgesloten discussie, daarom dropte ik die vraag hier ook. Miss waren jullie helemaal hoter de boter over Toyo nanelijk. Prijsverschil is er nauwelijks, geloof 2/3 tientjes per band ofzo. Moet gewoon goed en strak zijn. Even keuze can velg definitief maken nu... Denk denk... Band heb ik nu al definitief.

RaceVrs

Banned
Geen echte problemen? Oeh! Maar staat zo een spacer dan gelijk aan een lagere et van een velg of is die belasting dan anders verdeeld? Dus, levert dat dezelfde mogelijke problemen op of niet?

CDK

Forumguru
Met een spacer compenseer je een te hoge ET waarde van je velg idd, dus dat staat gelijk aan een velg met een lagere ET.
Voorbeeld: Velg ET 60 + spacer 15mm = per saldo ET 45

Gieliovd

Forumguru
Toyo is een goede band. Ik had ze als winterbanden onder de Zafira en dat beviel goed.
We weten dat Toyo een merk is? ;)

Toyo maakt prima banden maar ook k*tbanden. Maar ja, zo elke merk.

Gewoon ff testje pakken.

Zolang je weg blijft van de Baja, Nangkang en dat soort elastiekjes merken.... dan heb je al 50% winst.

lugolux78

Forumguru
Ok. Ik heb nu toch mijn mening wat aangepast over zwarte velgen... Maar alleen in combinatie met rood :-) Screenshot_2014-03-02-14-32-13-1.png

20"?

• Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Hoor ik nu hier anti vRS Xtreme velgen geluiden....

Jazeker, ik was eerst ook in de race voor een setje Xtreme's totdat ik ze vorige week bij de dealer onder een normale (als in geen RS) Combi zag zitten. Best een redelijke velg, maar de grote afknapper is het feit dat ze zo open zijn. Dan lijken die schijfjes op een lullig setje Amerikaanse pancakes. Geen gezicht - IMHO.

Maar dat doet er ook weer niet toe in dit topic. ;)

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Tja ik denk niet dat de rs klauwen afwijken van de normale. Daarom laat ik de klauwen rood spuiten.ik twijfelde ook over RS XTREME velgen maar ik doe het omdat de auto dan wel apart is. Dacht ook nog even aan d themisto velgen...

blokart

Senior Member
Jazeker, ik was eerst ook in de race voor een setje Xtreme's totdat ik ze vorige week bij de dealer onder een normale (als in geen RS) Combi zag zitten. Best een redelijke velg, maar de grote afknapper is het feit dat ze zo open. Dan lijken die schijfjes op een lullige setje Amerikaanse pancakes. Geen gezicht - IMHO.
Een RS heeft grotere pancakes zowel voor als achter, zodoende gaat de stelling niet op.
Ik geloof dat het de schijven van de G7 Gti zijn die worden gemonteerd

Bovenaan Onderaan