Rugpijn in 2005 Octavia Combi

Arne

Lid
Wat kost zo'n Scheel?

En staat dat een beetje? de voobeelden die ik op het internet zie zijn niet echt smaakvol.
En krijg je dan ook een stoel airbag?

Scheel van mij koste nieuw 1250,- euro. Heb hem echter tweedehands van iemand overgenomen, was 1 jaar oud.

Via de werkgever een stoel regelen duurt erg lang en vaak ben je dan al half kreupel.

Heb het standaard zwart elegance interieur en past redelijk, interesseert me ook niet zo veel in de leasebak, als het maar goed zit.

Ruimte achterin is nu nihil gezien mijn lengte en de positie van de stoel. Zit geen airbag in, kan wel maar kost meer.

Groet WS.

___RC___

Nieuw lid
stoelen

ik zal hier ook nog even reageren, zoals gezegd op het andere forum heb ik nooit last en vind ik de O2 sportstoelen juist heerlijk.

Ook ik rij 60dKM per jaar. Daarvoor 2 O1's gehad, ook geen last. (standaard stoel en eentje met leer). Ik ben 1.93m en 95kg.

Mn broer JC, flink langer, breder en zwaarder dan ik, heeft ook nergens last van. Daarvoor had ie een O1 Rs, ook fijne stoelen. Dat iemand van zijn omvang goed zit, spreekt juist voor zo'n auto vind ik. Wellicht dat het doorgaans kleinere en lichtere mensen zijn die hier de klachten hebben?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit rugklachten gehad heb in mn 30 jarige leventje. Ik heb een redelijk normale houding denk ik, leg mn arm wel langs het raam, maar wellicht zit mn schouder wat hoger :)

Voor Arne lijkt het me nog steeds de beste gok gewoon de sportstoelen te proberen. Blijft toch iets persoonlijks, de een zweert bij franse stoelen, de andere bij hardere duitse varianten...

Z7DrNo

Nieuw lid
Mijn probleem:
Als sinds het begin van de tijd dat ik in mijn '05 Skoda Octavia combi eleganse rij, heb ik rugpijn.

Ik herken dit wel een beetje. Ik ben zelf vrij lang (1m95) met lange benen.
Het is dan altijd puzzelen wat de beste zitpositie is.
Meer rechtop zitten is inderdaad de gangbare remedie.
Heb je een axiaal verstelbaar stuur?
Wellicht dat je daarmee ook een prettiger zitpositie krijgt.

P.S. "mijn" dealer is Ab Mulder b.v. uit Apeldoorn en ook daar ervaar ik de S van service met een hoofdletter.

Z7DrNo

Nieuw lid
Ik heb hiervoor Volvo gereden en moet helaas zeggen dat er nog steeds geen stoelen zijn die hun kwaliteit overtreffen. Heb nooit een moment gehad dat ik moe uit de auto stapte, ook na lange tijd.
Dat kan ik beamen; mijn vorige auto was een Volvo 945 en ook nooit rugklachten gehad; geweldige stoelen!

sam

Nieuw lid
Ik krijg volgende maand mijn Octavia 2.0 TDI Combi Elegance en ik werd al
door diverse mensen geadviseerd het Dynamic II pakket te bestellen omdat
de sportstoelen veel meer steun geven dan de standaard stoel. Omdat ik
jaarlijks ook veel kilometers achter het stuur zit, heb ik op al mijn vorige auto's ook altijd een sportstoel als optie genomen. Ik kreeg van S-Point
in Amsterdam een Octavia met sportstoelen mee en na een hele dag
ermee gereden te hebben, kwam ik er fit uit. Heerlijke auto, ik kan niet
wachten!

MarcoF

Lid
Ik moet eerlijk zeggen dat na deze week (weer normaal gewerkt) het weer iets beter gaat, ik denk dat het toch wel een groot deel wennen is.

Reed vandeweek even een stukje met mn vriendinnetje mee in de V40...maar dat was toch ook wel prettig! Die stoelen zijn iets breder en vormen zich iets meer naar je lichaam. En ja die stoelen hebben er al wat kilometers op zitten, maar ook in de V50 is het niet verkeerd verblijven ;)

Arne

Lid
Waar ik bang voor was is gebeurt.

Zondag zonder enige aanleiding opeens thv mijn ribben behoorlijke pijn.
s nachts niet kunnen slapen, en s ochtends trekt de pijn door naar mijn borst met kort-ademigheid tot gevolg.

Huisarts zei dat er iets verrekt is in mijn rug, en lig nu met spierverslappers op bed.

Dutch4x4

Senior Member
Jemig, Arne, wat een bericht. :(

Hoewel dat met spierverslappers misschien niet zo'n goede woordkeus is: sterkte.

Hernia?

Fabia

† In Memoriam
Zullen we het anders maar houden op het aloude: Van Harte Beterschap. Niks is zo vervelend om last van je rug te hebben, dat voel je echt bij iedere beweging.

Arne

Lid
Jemig, Arne, wat een bericht. :(

Hoewel dat met spierverslappers misschien niet zo'n goede woordkeus is: sterkte.

Hernia?

Dutch,

Neen. Zit hoger in mijn rug, thv mijn laagste ribben.
Zetten opeens zonder uit het niets op! Was er met de auto even op uit geweest om te lunchen met vrienden.

Arne

Lid
Hopelijk een doorbraak!

Vandaag dus naar de dealer omdat de lendesteun doordraaide.
Zeer de nadruk gelegt op de problemen met de stoel, en ook door mijn familie die klachten hadden.

Rond het middag-uur een belletje terug.
Lendesteun zat er scheef in.

Bij het ophalen van de auto hebben ze het een laten zien, zat scheef naa rechts.
Kan goed klopen dat je dan aan je rechterbeen/onderrug klachten krijgt na 4 uur. Immers je onderrug/bekken wordt aan de rechterkant scheef gedrukt.

Ik ben zeer blij dat ze iets gevonden hebben!
Hopelijk gaat het nu beter.

Veel beterschap. En dat het met die stoel nu ook wel los zal lopen daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd. Met de Skodastoelen is op zich niets mis. Jammer dat je dealer het defect niet eerder vond, dat had je heel wat ellende kunnen besparen.

Marc

higgy

Forumguru
Beterschap! Zoals ik eerder al schreef: ik vond de standaard Audi-stoelen (A4) VEEL en VEEL slechter dan de standaard Skoda-stoelen: van die rare harde kuipen waar ik (door mijn niet gerichte gewicht, ahum) tegenaan zat.
De Audi-dealer gaf het not bene gewoon toe: moest ik in een Audi maar sportstoelen bestellen.
Ja doei. Audi-arrogantie!

Ik word ook helemaaaaaaal gek van mijn stoel. Toen ik de wagen net had heb ik er drie weken over gedaan om een stand te vinden waar ik geen last van heb. Ergens begin januari heeft er iemand aan de knoppen gedraaid. Ik heb sindsdien geen 10 minuten gereden zonder aan de knoppen te draaien. Over zes weken ga ik op vakantie. Als ik bij terugkomst een hernia heb opgelopen gaat de stoel er echt uit. Je kan niet alles hebben. De stoel uit de RS vind ik echt belabberd. Voor mijn bouw, of mijn rug is het gewoonweg een ramp. Hij lijkt perfect in te stellen, maar net wanneer ik denk nog even draaien en het is goed, gebeurd er nix. Blij voor je dat het met jou goed gaat, maar ik zal nog 2 maanden pijn moeten leiden vermoed ik. Baal er wel van, zo een aangepaste stoel vloekt natuurlijk toch wel met het mooie interieur nu...

MadDog2K

Actief lid
Mensen met last van hun rug : sterkte.

Ik weet hoe het voelt :(
Momenteel een Ford Fiesta van zo'n 20 maanden oud, en heb eigenlijk vanaf dag 1 last van m'n rug. Ook in vergelijkbare leen-auto's, dus het is echt de fabrieksstoel waar ik niet tegen kan.

wellicht kunnen ze zo'n aangepaste stoel wel net zo bekleden als wat je nu aan bekleding hebt ? Alleen zal ie wel afsteken tegen de passagiersstoel... of je moet die ook doen ($$)

Dutch4x4

Senior Member
Blijft lastige materie - net als bedden trouwens. (Ons huidige matras is aan het einde van zijn latijn, maar het nieuwe matras dat we op proef hadden, hebben we vorige week teruggestuurd.)

Maar het heeft vaak ook met omgevingsfactoren te maken. Ik noemde al die portemonnee die ik tijdelijk juist niet in mijn achterzak had: gevolg was een knetterende koppijn.

En vorig jaar leek ik ook mijn draai niet te kunnen vinden in de stoelen van de Fiesta ST die ik toen net nieuw had. Maar wat bleek? Ik was zelf gewoon te moe - ik had toevallig net een paar weken lang te korte nachten gemaakt en was niet goed uitgerust toen ik in die auto begon te rijden. In de vakantie loste het probleem zich vanzelf op...

Bovenaan Onderaan