Rugpijn in 2005 Octavia Combi

Arne

Lid
Update:

Het is er niet veel beter van geworden.

Snoep nog geregeld s'avonds een Ibroprufen 600 en spierverlapper.

Heb het helemaal geschoten met de auto, het is jammer dat al mijn collega's rokers zijn, anders had ik hem met één van hun kunnen ruilen voor een periode.

Ik vermoed dat er iets mis is met je rug en dat dat niet aan de stoel ligt.
Trouwens....waarom ruil je niet met een rokersauto?
Die kun je best praktisch reukvrij krijgen.
Ibropufen en spierverslappers lijken me slechter voor je dan een klein rokerslucchie in de auto.

Gr,

Aaron

LenK

Forumguru
Vorig jaar heen en terug naar Spanje (gelukkig) geen rugklachten.

Vind de stoelen van de O2 wel veel te smal.
O2 stoelen zijn beter dan van mijn vorige auto (O1) en die daarvoor (Seat Toledo) qua zit en ook qua verwachtte levensduur, maar echt duurzaam lijken deze me nog steeds niet. Dus op een gegeven moment zullen ze wel door gaan zakken.

Ik heb ASS gemaild. Ik hoop dat de kosten meevallen, want dan laat ik mooi die rugleuning aanpassen. Ik wil mijn eigen stoel en bekleding houden. Net als de airbags en verwarming. Ze moeten alleen de leuning aanpassen. Ik hoop dat ze snel reageren. 2 augustus op vakantie dus voor die tijd wil ik het gedaan hebben.

Dutch4x4

Senior Member
Kun je niet in ieder geval een week ruilen met zo'n roker? Want heb je nu al eens een langere tijd in een andere auto gereden om je eigen gestel definitief als oorzaak uit te sluiten?

Arne

Lid
Kun je niet in ieder geval een week ruilen met zo'n roker? Want heb je nu al eens een langere tijd in een andere auto gereden om je eigen gestel definitief als oorzaak uit te sluiten?

Dutch,

Ik heb niet zo'n probleem in het rijden van een auto van een Roker, ik heb er echter wel een hekel aan als een roker in mijn auto rookt :crazy: .

Collega heeft net een Citroen C5 2.0 gekregen, daar maar volgende week eens wat afspraken in gaan rijden.

Gisteren trouwens in een O2 RS van een andere collega gezeten, wat me meteen opviel was dat mijn onderrug gewoon ontspant in die stoel, ipv samentrekt.

Dutch4x4

Senior Member
Ik heb niet zo'n probleem in het rijden van een auto van een Roker, ik heb er echter wel een hekel aan als een roker in mijn auto rookt :crazy: .

Ach ja, da's waar ook. Daar denk ik dan weer niet aan... Maar wat let je inderdaad om even een weekje te switchen met die C5?

Gisteren trouwens in een O2 RS van een andere collega gezeten, wat me meteen opviel was dat mijn onderrug gewoon ontspant in die stoel, ipv samentrekt.

Da's dan wel weer goed nieuws. Dat zou betekenen dat je met de sportstoelen (zelfde stoelen als in de RS, maar dan met Elegance-bekleding) bent gered.

Ik vind de standaardstoelen ook dramastoelen, hoor, gewoon omdat ze mij als lange, ranke verschijning helemaal geen zijsteun geven. Maar of ik er ook rugpijn van zou krijgen?

H

HeerlijkHelder

Sinds dit bericht hier staat en ik heb gereageerd zijn mijn klachten verdwenen. Of het werkt helend om te weten dat ik niet de enige ben die er last van had OF het lag gewoon aan mijn rug en is het niet een algemeen O2 probleem...

Peter_Octavia

Forumguru
Heb inmiddels 1500 km in mijn Octavia mogen afleggen, geen centje pijn met de rug.. de zit is voortreffelijk... ook na 2,5u stap ik zo uit de auto..

Met andere woorden; de stoelen bevallen mijn erg goed. geen klachten op dat gebied iig.

Ben met de Octi verleden week met vakantie geweest aan de Cote d'Azur.

Alles bij mekaar heen en terug dus 2400 km, waarvan de terugrit non stop (enkel gestopt om te tanken) Een rit dus van 10,5 uur.

Ik heb nog nooit zo relax gezeten in een wagen. De stoelen zaten perfect. Ook van mijn echtgenote geen klachten...

___JC___

Forumguru
Ik heb geen last van mn rug, maar na een ritje naar Zweden en terug hadden ik en mn bijrijder wel last van de heup. Ik rechts en hij links. Er is dus toch wat raars aan de hand met de stoelen in de O2. Ze mogen wat breder en de zitting mag wat langer wat mij betreft.

ik heb dan wel geen octavia, maar ik vind de stoelen van mijn fabia combi uitstekend en ook ik heb rugklachten. de stoelen zijn on par met de focus combi die ik hiervoor reed, de zitting steunt zelfs beter. had vroeger een peu 206 en ik moest er na een half uur al uit met een ingeslapen been/heup. stoelen waren soft, kort en verleenden totaal geen steun.
overigens kijk ik wel rond voor een 02 (mits prijs een beetje leuk is), maar als die stoelen niet zo best zijn, zoals ik hier van een aantal mensen hoor, rijd ik liever door met mijn fabia.

Frankie

Actief lid
Ben met de Octi verleden week met vakantie geweest aan de Cote d'Azur.

Alles bij mekaar heen en terug dus 2400 km, waarvan de terugrit non stop (enkel gestopt om te tanken) Een rit dus van 10,5 uur.

Ik heb nog nooit zo relax gezeten in een wagen. De stoelen zaten perfect. Ook van mijn echtgenote geen klachten...

Lekker veilig, alleen stoppen voor tanken op een rit van 10,5 uur !!! Mag hopen dat je vaker hebt moeten tanken !!

jurjen

Lid
Ik heb geen last van mn rug, maar na een ritje naar Zweden en terug hadden ik en mn bijrijder wel last van de heup. Ik rechts en hij links. Er is dus toch wat raars aan de hand met de stoelen in de O2. Ze mogen wat breder en de zitting mag wat langer wat mij betreft.

Hee, die herken ik. Heb ik ook regelmatig last van, voornamelijk links. Wat de breedte van de zitting betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik blijf 'verzitten' op de wat langere trajecten.

Lekker veilig, alleen stoppen voor tanken op een rit van 10,5 uur !!! Mag hopen dat je vaker hebt moeten tanken !!

Nope, één keer moeten tanken.

Maar Frankie heeft gelijk. Ik wilde hier ook niet mee stoefen of zo... Het is eigenlijk onverantwoord om zo lang aan een stuk door te rijden, maar laten we zeggen dat de omstandigheden dermate waren dat ik het maar heb gedaan.

Veel water drinken houdt je trouwens wakker...

Nope, één keer moeten tanken.

Maar Frankie heeft gelijk. Ik wilde hier ook niet mee stoefen of zo... Het is eigenlijk onverantwoord om zo lang aan een stuk door te rijden, maar laten we zeggen dat de omstandigheden dermate waren dat ik het maar heb gedaan.

Veel water drinken houdt je trouwens wakker...

En moet je vaak plassen..

Creeer je een "stop moment" mee :D

Bovenaan Onderaan