CDK
Forumguru
Dat was mij helemaal bekend @Skoda-MAN, bij deze bied ik mijn nederige excuses aan voor het gaan
@Corné de Kluijver Dit topic gaat over het smerendvermogen van dieselolie i. v.m. slijtage van de hogedruk pomp
Het Topic gaat over smerendvermogen van de dieselolie en de gevolgen voor de hoge druk brandstofpomp
@Corné de Kluijver Dit topic gaat over het smerendvermogen van dieselolie i. v.m. slijtage van de hogedruk pomp
Voor de benzine stokers is er een geweldig topic :
@oco1979 op de site van bardahl geven ze wel voor het onderhouden van je diesel een ander type additief op die je 1x volledig aan je tank toevoegt. Waarom ga ik er zo op door is dat ik tank op de firma en de herkomst van de diesel niet altijd duidelijk te achterhalen valt via onze leverancier en de 2.0 CR TDI wel 184pk op papier heeft maar in realiteit meestal maar rond de 175pk afgeeft als ik verschillende tuners mag geloven als je basiskwaliteit diesel tankt, door het minimaal verhogen van het cetaan getal zouden die +180pk er wel uitkomen.
De oudere lijn- en veel roterende pompen werden met motorolie gesmeerd en hadden /hebben bijna het eeuwige leven..
Zou een heel klein beetje dunne motorolie toevoegen op een volle tank een oplossing kunnen zijn?
Misschien de moeite waard om dat aan een echte dieselspecialist te vragen @Corné de Kluijver Ter Louw, als er één is die het weet dan hij wel.
Terlouw Diesel Center B.V.
Contact
Raadhuislaan 50
3271 BT Mijnsheerenland
Nederland
Tel : 0031 (0) 186-571044
Fax: 0031 (0) 186-572767
e-mail: info@terlouw.nu
Vraag informatie aan
Algemene Voorwaarden Bovag Revisiebedrijven
particulier en zakelijk
Jaren '80 zei ik al - van de 20e eeuw, dat dan weer wel...Dat is al heeeeel lang gelede
heb je dan niet kans op opblokkingen?in het begin van de CR-pompen hebben ze nog aangeraden als je benzine getankt had,klein beetje, je deze met 1l full synth. olie in de tank doen en vol met diesel doen en daarna rijden.
...en dat noemden we vroeger "een maatje bovensmering".een heel klein beetje dunne motorolie toevoegen op een volle tank
goed voor smering,maar deze zal dan met de diesel onder hoge druk in de verbrandingskamer worden ingespoten.
Wat is dan het effect ???
maar dankzij een staaltje milieutechniek EGR genaamd ( en dat zit NIET op mijn 1.4TSI ) ga je die verbrande olie wel je inlaatkanaal gedeeltelijk terug insturen en over die mooie EGR-vlinderklep.Persoonlijk zie ik geen enkel probleem om 5 CC olie in een volle tank te gieten, die olie verbrand vrolijk mee.
Betsy is goed voorzien van oren en poten hoor