Shell V-Power of toch maar niet ! ?

Schippersss

Forumguru
Even een verduidelijking op de post van @Schippersss : 1000 uur komt overeen met een 60 tot 70 duizend kilometer.
En de meesten die zolang met de olie doen, zullen de filters wel met enige regelmaat vervangen, en waar sprake is van een fijnfilter, moesten die veelal jaarlijks vervangen worden. Dat was dan ook meteen een kwart tot een halve liter olie die ververst werd.;)
Maar dit halen we nooit eigenlijk. Deze wordt wordt alleen gebruikt met aanmeren en ontmeren. 200 uur per is het meestal, dus het wordt 1x per jaar. Hoofdmotor is zelfs 1500 uur, dit wordt wel gehaald binnen het jaar, maar goed die heeft een Carter van 680 liter.

Die oude Scanias die wij hebben, hebben centrifugaal filter. Deze kunnen alleen schoongemaakt worden en niet vervangen. Voor de rest zit er een klein filtertje voor de turbo, dat is het.

artikelen_fotos_12491_800.jpg
 

hemi24

Forumguru
Nog even wat olie op het vuur:

VAG (diesel)motoren van ca. 30 jaar terug leverden pakweg maar de helft van het vermogen bij overeenkomstige cilinderinhoud en brandstofverbruik.
Deze motoren hadden een verversingsinterval van 7.500 km tegenover 30k voor de huidige.

... en dan vinden we het raar dat we af en toe wat olie moeten bijvullen ...


Maaruh, is die pomp nu stukgelopen door de laaste 8 tankvullingen V-power, of door iets wat wellicht in de 135k daarvoor bij de vorige berijder(s) is gebeurd?!?
 

Wouter1

Forumguru
Ik denk dat het komt door vervuiling van het brandstof systeem. Dit proces is begonnen bij de ingebruikname van de auto. En is afhankelijk van het gebruik en het onderhoud.
Ik vind het wel knap van de vorige eigenaar dat hij de auto op het juiste moment heeft ingeruild.:pieker:
Als de nieuwe eigenaar de auto met garantie had gekocht is het ook goed voor hem en pech voor de garage.:(
 

oco1979

Forumguru
Even een verduidelijking op de post van @Schippersss : 1000 uur komt overeen met een 60 tot 70 duizend kilometer.
En de meesten die zolang met de olie doen, zullen de filters wel met enige regelmaat vervangen, en waar sprake is van een fijnfilter, moesten die veelal jaarlijks vervangen worden. Dat was dan ook meteen een kwart tot een halve liter olie die ververst werd.;)

Mijn werkauto iveco daily heeft nu 344.347KM vs 9394 Uren gedraaid. Net 4 jaar

Wil dan zeggen dat de motor bijna dubbel kmstand heeft naar slijtage.

sta geregeld stationaire te draaien.

Laden,lossen,depaneren,wachten in de wintermaanden enz.
 
Bovenaan Onderaan