Dealer S-Point in Amsterdam meldt in september 2013 dat er zeker geen 14% bijtelling komt voor de Skoda Octavia Combi. Daarom de 20% versie besteld, vooral vanwege het ontbreken van een goed alternatief (qua uiterlijk, prijs en bagageruimte).
In november (twee maanden later!) zien we in een TV-commercial ineens dat er tóch een 14% versie is. Dat zou ons € 78 netto per maand schelen (looptijd leasecontract is 4 jaar, dus in totaal € 3.744 netto)!
Meteen contact opgenomen met de dealer om onze bestelling - levering 2e week januari - te wijzigen.
Nee hoor: "Heel vervelend voor u, maar wij wisten het ook niet en besteld is besteld". Wat een aanfluiting. Ze lichten je zelf verkeerd voor en laten je vervolgens met een flinke schadepost zitten.
Dan maar een poging via Twitter: een tweet naar Skoda Nederland. In eerste instantie hetzelfde verhaal: "Wat vervelend, maar we wisten het echt niet, dus niks aan te doen". Volstrekt ongeloofwaardig: de lancering van een nieuw model kost natuurlijk veel meer dan twee maanden voorbereidingstijd. Ze hadden me op zijn minst kunnen zeggen dat ze ermee bezig waren. Dan had ik nog een paar maanden gewacht met bestellen.
Toen bleek dat ik me echt besodemieterd voelde, werd ik gebeld, en heeft zelfs de directeur van Skoda Nederland zich ermee bemoeid. In de communicatie daarna werd sterk de indruk gewekt dat het nog wel goed zou komen. Een paar dagen later blijkt onze hoop tevergeefs: "Ter compensatie mag je van Skoda Nederland een keer uit eten".
Ik krijg straks dus een auto waar ik onterecht veel te veel voor betaal, en Skoda doet of zijn neus bloedt. Nog nooit met tegenzin een nieuwe auto gekregen, maar dit wordt de eerste keer. Die dinerbon mogen ze houden.
In november (twee maanden later!) zien we in een TV-commercial ineens dat er tóch een 14% versie is. Dat zou ons € 78 netto per maand schelen (looptijd leasecontract is 4 jaar, dus in totaal € 3.744 netto)!
Meteen contact opgenomen met de dealer om onze bestelling - levering 2e week januari - te wijzigen.
Nee hoor: "Heel vervelend voor u, maar wij wisten het ook niet en besteld is besteld". Wat een aanfluiting. Ze lichten je zelf verkeerd voor en laten je vervolgens met een flinke schadepost zitten.
Dan maar een poging via Twitter: een tweet naar Skoda Nederland. In eerste instantie hetzelfde verhaal: "Wat vervelend, maar we wisten het echt niet, dus niks aan te doen". Volstrekt ongeloofwaardig: de lancering van een nieuw model kost natuurlijk veel meer dan twee maanden voorbereidingstijd. Ze hadden me op zijn minst kunnen zeggen dat ze ermee bezig waren. Dan had ik nog een paar maanden gewacht met bestellen.
Toen bleek dat ik me echt besodemieterd voelde, werd ik gebeld, en heeft zelfs de directeur van Skoda Nederland zich ermee bemoeid. In de communicatie daarna werd sterk de indruk gewekt dat het nog wel goed zou komen. Een paar dagen later blijkt onze hoop tevergeefs: "Ter compensatie mag je van Skoda Nederland een keer uit eten".
Ik krijg straks dus een auto waar ik onterecht veel te veel voor betaal, en Skoda doet of zijn neus bloedt. Nog nooit met tegenzin een nieuwe auto gekregen, maar dit wordt de eerste keer. Die dinerbon mogen ze houden.