Skoda laat klant opdraaien voor foute info Octavia Combi 14% bijtelling

Remakil

Forumguru
Je betaald wel jaren extra geld voor iets wat nooit je eigendom word en waar je vaak door je werkgever min of meer verplicht word om gebruik van te maken.

En ja, nu weer terug naar de auto's
Verplicht gebruik van maken? Nou wat een straf! Ook voor die bijtelling op 20% kan je geen auto privé rijden. Zelfs een 500 euro kostend barrel, kost per jaar meer aan onderhoud, wegenbelasting, verzekering en brandstof, dan TS kwijt is aan zijn bijtelling...

Dus over welke straf hebben wij het? Over welke verplichting? Die het je "verplicht" om elke dag met je ass in een van luxe voorziene omgeving te zitten? Slechts tegen de, in dit geval, meerkosten van enkele tientjes per maand? Voorwaar welk een straf! Wat zullen zijn collega's die niet deze "dure" luxe genieten hem uitlachen zeg! :deuk:

Quartz

Lid
Vreemd, want in mei '13 ben ik begonnen met rondkijken naar vervangende lease. En toen sprak mijn dealer al dat er getracht werd een 14% combi te maken. Maar omdat het onzeker was of het nog dit jaar zou zijn en dat de 20% combi volgend jaar naar 25% zou gaan besloten om de combi nog dit jaar te nemen. Nog geen moment spijt van gehad. Heerlijke wagen en zeker gezien de beperkte optie mogelijkheid op de 14% denk ik dat ik daar 'spijt' van gehad zou hebben. Ik vind auto rijden gewoon te leuk en dat doe ik graag in een auto naar mijn wens.

hemi24

Forumguru
Denk dat de topicstarter 20 jaar terug ook al een keer een dergelijke ervaring gehad heeft bij de aanschaf van een PC... Toen was het daar: 'uit de doos' = 'verouderd'

Uiteindelijk kun je er om janken en zeuren, maar je hebt domweg even te vroeg beslist, helaas...

Wesly

Senior Member
Idd hemi24, je kan ook een paar schoenen kopen en over een maand staan ze in de uitverkoop voor de helft van de prijs. Gewoon een geval van jammer dan

Desperado

Forumguru
Wat ben ik toch blij dat ik geen leaserijder mag zijn. Al die verschrikkelijke problemen die die wel niet hebben zeg.
Gelukkig mag ik een 13 jaar oude O1 rijden waar ik gewoon alles zelf voor mag betalen.
Gezeik over een luxe probleem. Wees blij dat je alleen bijtelling hebt en altijd een nieuwe auto rijdt en nergens over na hoeft te denken.

Maik

Actief lid
Idd Desperado,
Ik ben blij dat ik een lease auto mag rijden, en zelfs met mijn huidige 25% hoor je mij niet klagen :-)

Marc vanD

Nieuw lid
Als het slot dan toch stuk is :jaja:: televisies, computers en schoenen, dat is echt wel even wat anders dan een auto. Je zoekt wat uit, rekent het af en je loopt ermee de winkel uit. Kortom, je kunt er meteen over beschikken. En inderdaad, als er 3 weken later een nieuw model verschijnt (waar je bij dergelijke producten vergif op in kunt nemen) heb je gewoon pech gehad.

Bij deze auto moest ik nog 2 maanden (!) wachten op levering. Het is ook niet dat je 'm annuleert en dat ze er dus niks aan verdienen, je past alleen je bestelling aan.

Stel: je zou een tv bestellen met een levertijd van 2 maanden. Nog voor de levering komt er een nieuw model. Dan kun je bij iedere goeie winkel je bestelling nog aanpassen. Alleen niet bij Skoda :mad:

turboturbo

Forumguru
Ik ben met TS eens dat deze casus niet helemaal vergelijkbaar is met eerder genoemde voorbeelden (tv's, schoenen, etc)

Je zou kunnen stellen dat de koper bewust voorgelogen verkeerd geïnformeerd is, gezien het complottheorie over het voetbalveld hatchbacks die nog verkocht moesten....

Dat dus nog even los van wat je vindt van de reactie hierop van TS....

Remakil

Forumguru
E.e.a. had voorkomen kunnen worden door in het koopcontract een uitsluiting op te nemen t.b.v. de 14% auto...

Remakil

Forumguru
Overigens, ben benieuwd Marc hoe jij die 2 maanden wachten bedoelt...
De OC3 Greenline is pas leverbaar ergens half 2014 dacht ik zo...

Remakil

Forumguru
Of jij de situatie niet, Remakil...
Klopt... ik vind nog steeds dat je piept om niets en voor een paar tientjes meer een prachtige auto hebt met een mooie configuratie...

Zo had je hem niet als Greenline kunnen bestellen en je hebt als volwassen vent je handtekening ergens onder gezet, wat je zelf hebt uitgezocht...

Ik heb bij 3 dealers offerte laten maken, had je ook kunnen doen... ;)

Wens je veel plezier metje te dure auto en hoop dat je in die 4 jaar niet teveel pijn in je kont krijgt. Want je 4 jaar lang genaaid voelen kan pijnlijk zijn... ;)

Happy New Year... ;)

MarcoO2

Forumguru
ff beter lezen Remakil, 't is mijn auto niet (en ik heb hetzelfde gezegd als jij) ;)

Ik reageerde op die twee maanden die jij blijkbaar niet snapt, maar die wel gewoon kloppen.

Laatst bewerkt:

henriz

Forumguru
Dat is inderdaad sneu geld en veel ook. Maar zoals eerder geschreven: de dealer valt waarschijnlijk niets te verwijten. TS heeft getekend voor een auto en als dealer deze auto volgens afspraak levert, dan hebben ze hun werk gedaan. De dealer had coulant kunnen zijn en de order annuleren en wijzigen in een combi greenline, maar is hiertoe niet verplicht.

henriz

Forumguru
Best is het te laten rusten. Even vloeken en dan genieten van je nieuwe auto. En dan met name van de features die niet op de greenline zitten.

Miez1

Forumguru
Je draait het niet terug, een dure les in ieder geval. Ik hoop dat je er toch veel plezier van zult hebben.

Bovenaan Onderaan