Skoda laat klant opdraaien voor foute info Octavia Combi 14% bijtelling

Marc vanD

Nieuw lid
Het gaat me erom dat Skoda heeft gezegd dat die 14% er zeker niet zou komen. Hadden ze gezegd "We weten het niet", dan was het een heel ander verhaal. Los daarvan is het natuurlijk gewoon een mooie auto.....

Maik

Actief lid
Het gaat me erom dat Skoda heeft gezegd dat die 14% er zeker niet zou komen. Hadden ze gezegd "We weten het niet", dan was het een heel ander verhaal. Los daarvan is het natuurlijk gewoon een mooie auto.....
Klinkt al vrolijker ;)
Bij mij hebben ze gezegd (maand of 3 geleden). De combi 14% komt zeker niet dit jaar. De dealer vertelde mij dat ze altijd bezig zijn om het voor elkaar te krijgen om wel een 14% auto af te leveren, maar dat ze niet weten of dit gaat lukken.....

deusjevo

Forumguru

Dan had je een paar maanden gewacht met bestellen?
Had je geen deadline waarbinnen je moest bestellen van de leasemij?

Miez1

Forumguru
Zoals Maik het weergeeft is het mij ook verteld. Maar als de dealer zegt 'zeker niet' dan zit hij er 'zeker wel' naast en mag je imho de desbetreffende verkoper hier nog wel een keer op aanspreken.

henriz

Forumguru
Ga eens na wat privé zo'n auto moet kosten, rij je nu nog voor een koopje....
Dat doet er niet toe. Wanneer TS privé een auto had moeten aanschaffen had hij een andere afweging gemaakt.
Het is mogelijk dat het dan geen nieuwe Octavia zou zijn geworden.

Remakil

Forumguru
Zoals Maik het weergeeft is het mij ook verteld. Maar als de dealer zegt 'zeker niet' dan zit hij er 'zeker wel' naast en mag je imho de desbetreffende verkoper hier nog wel een keer op aanspreken.
Misschien is er sprake van een misverstand. Dacht de dealer dat TS 2013 bedoelde, want dan kon hij zeggen "met zekerheid niet"...

Verder kon TS zelf ook naar info zoeken, tenslotte wist ik in juli dit jaar al bijna zeker dat de combi er in 2014 wel zou komen...

Een verkoper moet je sowieso niet op zijn blauwe ogen geloven. Bij Volvo noemen ze die V40 ook een geweldige auto met ruimte, maar als je na een proefrit zegt dat het net een 2-zitter is, krijg je gewoon gelijk. Moet je het ineens niet als een station zien...

Miez1

Forumguru
Op het moment dat het mij gebeurd, spreek ik de man er in ieder geval op aan, blauwe ogen, slecht zitten pak, het interesseert mij niets, als je het niet weet kun je beter je mond houden, althans zo is het mij geleerd.

En niet iedereen zit zo in de materie als wij, dus dan vaar je op de informatie die je bij de experts (lees:dealer) krijgt.

riskitalltowin

Actief lid
Wat een gezeik, als je nu echt een 14% bijtelling wilt dan neem je gewoon toch een voertuig dat er al onder valt. Nu wijzen met het vingertje is gewoon laag en laf. Hollanders zekers...

Rick

Senior Member
Gezellig dagje geweest zie ik op het forum ;)

Als je zegt dat je 100% zeker weet dat er geen 14% komt en die komt er wel, dan zit je als dealer gewoon keihard fout en heeft TS gelijk. Als hij ook maar enig voorbehoud heeft gemaakt dan heb je totaal geen recht van spreken.

Remakil

Forumguru
Gezellig dagje geweest zie ik op het forum ;)

Als je zegt dat je 100% zeker weet dat er geen 14% komt en die komt er wel, dan zit je als dealer gewoon keihard fout en heeft TS gelijk. Als hij ook maar enig voorbehoud heeft gemaakt dan heb je totaal geen recht van spreken.
Of de dealer weet het gewoon niet, want er waren problemen met zowel de Golf Variant als de OC3...
Ze kregen ze niet op de gewenste norm, dus kon de beste man (dealer) niet weten of er wel een kwam of niet...

Bij de importeur kreeg ik te horen dat men wel wilde, maar niet kon zeggen of het ging lukken. Dus een dealer weet op dat moment niet of het gaat lukken. Stel dat hij zegt dat de OC3 komt in 2014 en hij komt niet. Dan is het ook niet goed... dus dit blijft gejammer om niets...

cali05

Forumguru
Ik vind het wat, dat geneuzel over 14% en 20%. De overheid verpest de normale marktprincipes met al die gekke belastingregels ( zie Outlander die 1:13 rijdt en toch 0% heeft).
Ik heb toch altijd de indruk dat we met z'n allen betalen voor de riante secundaire arbeidsvoorwaarden van leaserijders. Om nog maar te zwijgen over de tankpassen die nu niet bepaald bewust rijgedrag bevorderen.
Ik gun het iedereen begrijp mij goed. Kortom geniet van je auto en laat dat gedoe over die bijtelling even voor wat het is.

mikehotel

Actief lid
Dat doet er niet toe. Wanneer TS privé een auto had moeten aanschaffen had hij een andere afweging gemaakt.
Het is mogelijk dat het dan geen nieuwe Octavia zou zijn geworden.
Doet er wel toe, want laat zien wat het "probleem" van TS is. Een paar tientjes meer per maand om vier jaar lang in een nieuwe auto te mogen rijden. Echt een straf.....

LdN

Forumguru
Ik vind het wat, dat geneuzel over 14% en 20%. De overheid verpest de normale marktprincipes met al die gekke belastingregels ( zie Outlander die 1:13 rijdt en toch 0% heeft).
Ik heb toch altijd de indruk dat we met z'n allen betalen voor de riante secundaire arbeidsvoorwaarden van leaserijders. Om nog maar te zwijgen over de tankpassen die nu niet bepaald bewust rijgedrag bevorderen.
Ik gun het iedereen begrijp mij goed. Kortom geniet van je auto en laat dat gedoe over die bijtelling even voor wat het is.
Je betaald wel jaren extra geld voor iets wat nooit je eigendom word en waar je vaak door je werkgever min of meer verplicht word om gebruik van te maken.

En ja, nu weer terug naar de auto's

Bovenaan Onderaan