Zoals gezegd, ik had hetzelfde probleem als TS... toen ik in juli ging bestellen kon ik enkel de HB kiezen en ik wist dat die combi er ook zou komen, als Greenline. Heb gebeld met de importeur en zowel de Skoda als de VW afdeling konden me niet vertellen hoe of wat en wanneer. Toen heb ik voor de HB gekozen, want ik wilde die Octavia als Greenline en het moest dit jaar i.v.m. de KIA en MIA regeling... keuzes, keuzes, keuzes...
Hier hetzelfde verhaal, de 14% HB (voor 2013) was financieel enorm interessant (o.k. een Outlander PHEV nog veel meer met die aftrekposten), maar het trekgewicht was niet bekend (zou september worden, heeft nog langer geduurd) en is het een gok.
Vond zelf de Combi veel mooier en de huidige uitvoering was als GL (Canton!!) niet samen te stellen, kon wel een nieuwe bestellen (zelfs dubbel incl. GL) en kon uiteindelijk dan kiezen welke ik zou nemen.
Echter was i.v.m. de 20% medio juli de levering al ver in december en als het uitloopt...... 25%=2014... toen voor een compromis gegaan: erg verse demo die in de uitvoering en kleur was die ik wilde, alleen met wat items extra er op (=hogere cat.prijs = hogere bijtelling), wat peanuts is.
En wat ben ik blij met deze kar!!
Soms heb je achteraf iets van... mmm had ook anders gekund (gelukkig mag de Combi GL geen 1.500 kg trekken...), maar ben gewoon super tevreden met wat ik heb.
Zou het nu gewoon weer over doen (en mogelijk zelfs de 25% voor lief nemen...), dus als een beslissing goed voelt, niet achteraf twijfelen.
Net als met een pc/KTV o.i.d. na aankoop nog blijven zoeken wat hij kost op internet.
Wat niet wegneemt dat het jammer is dat een eerste voorkeur niet kon en nu wel en dat er geen mouw aan te passen valt.