Hallo allemaal,
Er zijn altijd veel vragen over chiptuning en ervaringen op fora. Vandaar even deze post.
Ik was toch benieuwd of een chipboxje zou werken. Dus met 30 dagen geld terug garantie een Racechip S gekocht voor 149 euro.
Gisteren de Racechip S chipbox geplaatst in mijn Skoda Superb 1.6 TDI DSG.
10 minuten werk, vrij eenvoudig klusje. Keurig product met uitgebreide handleiding, netjes verpakt.
En....het werkt! 0-100 km/u in 9,5 seconden ipv 11,2. Doortrekken op kruissnelheid gaat ook een stuk vlotter. De auto wordt in zijn geheel een stuk vlotter.
Geen brandende lampjes, geen andere motorloop, geen rookwolken, volkomen normale motorloop.
Motorolie temperatuur stijgt iets van 101 naar 106 graden onder vollast.
Aangezien het een leaseauto betreft plaats ik deze post even anoniem, ben gewoon actief op dit forum onder naam en kenteken, het leek me beter om dit even apart te posten, want het mag natuurlijk niet.
En ja ik ken de discussies over chipboxjes en echt chiptunen. Echt chippen is beter . Maar echt chippen dat kan niet bij een leaseauto, de tuning moet er uit kunnen voor een beurt.
Over eventuele slijtage van onderdelen (koppeling) en storingen...keep you posted.
Anoniempje