Skoda Tuning ervaringen

Middag

Forumguru
Ik heb hier nog een JD box liggen voor een 1.6tdi. Gebruikte deze in de Audi A3. Ook wel in de superb gebruikt, maar vind het standaard vermogen in de superb wel prima standaard. De A3 nodigde meer uit tot sportief rijgedrag. Het verschil is goed merkbaar en heeft in 180.000km nooit een storing gegeven in de Audi. Zo’n box van speedbuster (worden door JD en vagtechniek gebruikt) werkt dus prima. Als iemand interesse hierin heeft dan kunnen we eens contact hebben.
 

tomtom

Nieuw lid
@tomtom any news/updates?
Nee niet veel, boxje zit er nog steeds in. Werkt prima op stand 5. Boxje is er ook uitgeweest vanwege grote beurt bij dealer. Geen opmerkingen van dealer hierover gehad. Nog steeds blij met net dat beetje extra koppel bij inhaalacties.
Geen rookwolken, dsg problemen, foutmeldingen etc.
 

Superbst

Senior Member
Nee niet veel, boxje zit er nog steeds in. Werkt prima op stand 5. Boxje is er ook uitgeweest vanwege grote beurt bij dealer. Geen opmerkingen van dealer hierover gehad. Nog steeds blij met net dat beetje extra koppel bij inhaalacties.
Geen rookwolken, dsg problemen, foutmeldingen etc.
Thanks, klinkt goed...

Toevallig ook een foto van hoe zo'n boxje er (geïnstalleerd) uitziet?
 

Superbst

Senior Member
Ziet er vrij complex uit, of valt dat wel mee?

Wel handig om weten dat het langs boven kan: ik dacht dat je echt onder je wagen moest gaan liggen... :bloos:
 

vleier

Forumguru
Misschien een hele vreemde vraag.
Heeft iemand ervaringen met de onderdelen van Celtemp.

Er staan veel turbo ombouwkits op. Nu zijn ik en een kameraad op zoek naar een turbo ombouw voor een Golf 5 GTI. Alleen weten we niet echt wat wij ervan moeten denken.
Nu zijn de meeste reviews positief maar die paar die negatief zijn maken me wel een beetje bang om daar voor 1000+ euro uit te geven.
Wij willen zelf dit inbouwen (samen met een monteur die het vaker heeft gedaan maar die is er alleen maar voor tips/advies en waar mogelijk grotere hulp het meeste willen we zelf doen onder toezicht)
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb in t verleden wel eens contact gehad met hem. Prima contact en nette prijzen. Momenteel geregeld weer een projectje wat langs komt op Facebook.

Zolang het originele turbo's zijn en geen revisie op namaaktroep, niets aan de hand dus.
 

vleier

Forumguru
Ik heb in t verleden wel eens contact gehad met hem. Prima contact en nette prijzen. Momenteel geregeld weer een projectje wat langs komt op Facebook.

Oke want sommige zegge juist slecht contact of verkeerde onderdelen enzo. Beetje vaag soms ook de goede reviews lijken alsof het niet echt zo is.
 

CDK

Forumguru
@vleier, Celtemp heeft een nieuwe locatie en een nieuwe eigenaar heb ik vernomen. Recent is er een kennis van me met een O2 RS geweest die slecht liep door interne vervuiling en die jongen is er prima geholpen. Met de oude eigenaar had ik persoonlijk een erg slechte ervaring, hij kon z’n beloften niet nakomen en wilde z’n fouten niet oplossen.
 

vleier

Forumguru
Laat je niet sturen door reviews.
Neem contact op en als je geen goed gevoel erbij hebt, doe je t niet.

Kijk dat is het nu net. Mijn kameraad heeft er een slecht gevoel bij . ik juist van loopt wel los (twentse gedachte) dus ik wil het er wel op wagen.

@vleier, Celtemp heeft een nieuwe locatie en een nieuwe eigenaar heb ik vernomen. Recent is er een kennis van me met een O2 RS geweest die slecht liep door interne vervuiling en die jongen is er prima geholpen. Met de oude eigenaar had ik persoonlijk een erg slechte ervaring, hij kon z’n beloften niet nakomen en wilde z’n fouten niet oplossen.

Kijk miss komen daar dan alle slechte reacties vandaan. Maar als er een nieuw eigenaar op zit dan vind mijn kameraad het beter vertrouwd.
 
03-05-2018 bij JD Engineering in Lochem mijn 2.0 TSI Superb combi van 02-2018 laten tunen van origineel (gemeten op de rollenbank) 284 PK naar 389,9 PK en 484 NM middels chiptuning + K&N inzet filter met kleine aanpassing aan inlaatsysteem (€ 120,-- voor filter en aanpassing). Bij JD Engineering gaven ze aan niet eerder een 2.0 TSI op de bank gehad te hebben die zo'n hoog koppel en aantal PK's gaf. De auto is al 5.000 km. 'oud'.
Mijn vorige auto, ook een Superb 2.0 TSI maar dan van 2010, door JD Engineering naar 260 PK gebracht en daarna nog zo'n 160.000 km. gereden met een redelijk zware voet. 7 jaar later en met heel veel plezier gereden, al was het vermogen alleen op de voorwielen niet altijd optimaal. Die Superb gaat er morgen uit, met een traan om de vele betrouwbare kilometers en een glimlach om wat ik de komende jaren ga rijden .
 

Bijlagen

  • tuningresultaat.pdf
    412,2 KB · Weergaven: 33
  • tuningresultaat.pdf
    412,2 KB · Weergaven: 20
Bovenaan Onderaan