Skoda Tuning ervaringen

Fabiola347

Actief lid
Mag je best vragen.
Omdat ik, zo oud als wat de auto is nog nooit iets anders heb getankt dan ron102 en denk dat het in combinatie met het green airfilter wel leuk zou zijn als je er wat mer power uit krijgt.
Volgens vagtechniek is er dan op zijn minst 140pk uit te halen maar waarschijnlijk meer. En als het erin zit, mag het van mij eruit komen
 
Het is natuurlijk een persoonlijk besluit, ik heb die vraag ook elders op het forum gesteld of stage 1 of 1+ de moeite was ook in het achterhoofd genomen dat er deze maand een korting op stage 1 zat.

Vrij duren extra pk's vond ik persoonlijk en menig ander skoda forumee's.

Ben benieuwd naar jouw beweegreden @Fabiola347 voor stage 1+


Lees zojuist je reactie, wat zou je preformance bij stage 1 zijn zonder die greenfilter optie?
 

Fabiola347

Actief lid
Ja klopt. Is inderdaad niet goedkoop, maar als je het doet, moet je het goed doen.
Zeker als je het heel goed wilt doen dan moet jeen fabia gaan tunen maar een octavia rs of zo. Maargoed, dat geld heb ik ook niet. En aangezien we dit jaar niet op vakantie gaan ivm corona. Kunnen we zoon dingen eens gaan doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is allemaal peanuts en m.i. de meerkosten van een 1+ niet waard. Denk dat je bv met chippen op 98 ipv 95, al bijna op dezelfde winst uitkomt.
 

Fabiola347

Actief lid
Ja goed, ik heb hem nu bij ventura tuning laten chippen. Maar ik betwijfel of dat het ideale is, denk dat vagtechniek toch meer kan bereiken met chip op maat.
Desondanks rijd hij al 4 jaar probleemloos met de box van ventura tuning.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou sowieso altijd gaan voor een gerenommeerd VAG gespecialiseerd bedrijf. En zoals gezegd, is de meerwaarde van 1+ op de keper beschouwd m.i. de kosten verre van waard.
 

Fabiola347

Actief lid
Ik dank je voor je eerlijkheid, fijn om eens wat andere reacties te horen.
Ik ben er echt over aan het denken om de venturabox eruit te halen en dan toch een gewone stage 1 te boeken bij vagtechniek.
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor een stage 1 en een rollenbankuitdraai erbij nemen. Dan heb je niet de handvol extra pk's, maar kun je wel zien wat ventura doet (de waardes vóór tuning door Vagtechniek), en wat je met een gewone stage 1 haalt. Ik heb nu een maand of 4 een fabrieksupdate van Vagtechniek, maar het extra koppel vanaf 1500 rpm en de 20 pk extra merk je wel, en ben daardoor ook iets anders gaan rijden (nu gebeurt er iets als je op het gas trapt, als er toch niets gebeurd heeft het ook geen zin om het gas in te trappen).
 
Mijn beide auto's zijn door VAG Techniek stage 1 getuned, na testrondje met de laptop er aan vooraf kreeg ik de opmerking volgens mij rij je op 98.....en dat klopt. Vervolgens zijn ze lang bezig geweest omdat ze de basisversie weer verder verfijnd hadden, hij kwam vragen om die versie te mogen testen op mijn auto en was uiteindelijk helemaal lyrisch dat hij zo fijn loopt. Zijn inschatting was dat hij ruim boven de opgegeven 135 PK zit. Met de Rapid reed ik destijds op 95 bij het chippen en werd mij aangeraden V-power of BP Ultimate te gaan tanken, dan loopt ie nog mooier....en zo heb ik dat ook ervaren, dus 98 tanken heeft mijns inziens wel degelijk nut ook in combinatie met stage 1 zonder +
 

spikehome

Forumguru
Hmm interessant aanbod mijn GTI ben ik weken aan het dubben of ik m zou gaan tunen.
Dan wel liefst ook gelijk DSG aanpassen.
Ga dan wel flink vooruit op pk's en koppel.

Maar die twijfel he heb nog bijna 1,5 jaar fabriek garantie op de auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kwestie van risico inschatting. En dan laat ik me er niet van weerhouden. Op vorige auto had ik nog twee jaar garantie en op de huidige ook (verlengde garantie).
 

spikehome

Forumguru
Mijn komt uit Duitsland geïmporteerd en heb 3 jaar extra fabru dus garantie op 2 jaar Standard garantie.
Auto heeft nu 38k gelopen.
Tja risico analyse lastig.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind het helemaal niet lastig, omdat het risico uiterst gering is. Over dingen die niet rechtstreeks aan de tuning kunnen worden gerelateerd, zal mijn dealer niet moeilijk doen (is op de hoogte). Overigens trouwens ook niet, tenzij het om kostbare zaken gaat zoals een turbo. Dan komt de importeur in het spel.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Toevallig hier nog een foto van jaren geleden gevonden, was op de Duitse autobahn. Omstandigheden weet ik niet meer. wat ik wel weet is dat ik hem meermaals een stuk over de 4000tr/min heb gekregen in 6de in het verleden. Zonder de powerbox lukt dit niet want dan is de 6de een zuinigheidsversnelling, nu is de 6de een 'trekvitesse' zoals wij het in het Vlaams zeggen. Momenteel aan het nadenken om de auto in te ruilen voor iets anders en sneller, nog geen idee wat...
FB_IMG_15868534987424355.jpg
 

Vinny

Forumguru
Mijn vorige wagen was een Mazda Cx-5 2.2 diesel met 150 pk en 380nm.
Na de tuning had deze 223pk en 448nm koppel en zakte het verbruik met +-0.7L
een totaal ander wagen om met te rijden.

Nu ben ik in blijde verwachting van de Superb IV gevoelsmatig trekt de IV nog sneller op.
 
Bovenaan Onderaan