Skoda Tuning ervaringen

Needle sweep (en andere leuke aanpassingen) kan @Antera voor je doen. Vraag hem maar eens.
Antera had ik al gespot haha, maar durf hem zowat niet te benaderen zo vaak wordt hij genoemd als de man van de aanpassingen.. die moet wel volgeboekt zitten tot aan z'n pensioen.

Maar.. er zijn altijd uitvallers, dus straks toch maar een bericht sturen. Dichterbij kan bijna niet..

1983jeroen

Forumguru
Mij gaat het ook vooral om het trage optrekken na stilstand en gewoon iets meer pit
Je kunt de gasrespons nog laten aanpassen door @Antera
Schijnt wel fijn te zijn. Heb er een beetje spijt van dat ik dat niet door hem heb laten doen toen hij wel diverse andere aanpassingen heeft gedaan.

Iets meer pit krijg je zeker met een stage 1 tuning.
Heb ik bij Vagtechniek laten doen, samen met de DSG aanpassing

En... de aanpassingen zijn gedaan. Geweldig uitgelegd door Antera wat gedaan kan worden en hoe het werkt. Overigens ook wat geleerd over de instellingen en werking van sommige knopjes die er al op zaten.

Gas aanpassing ook gedaan en alhoewel minimaal en enorm groot verschil.

Needle swap
Achterlichten standaard aan
Lane assist andere instelling
Light assist
Knipperlichten 4 knipperen precies goed
Gasreactie aangepast
Uitleg gekregen over automatisch handrem , die gaat nooit meer uit. En startstop aan of uitzetten. Stond ook vast in de handleiding, maar daar heb ik overheen gelezen.

Ik ben helemaal happy..

duiveltje

Forumguru
Ik woon zelf ook in de buurt.. ben voor mijn tuning naar marum gereden VVT en heb in december bij full tuning in hoorn laten doen ook tevreden.
Zijn paar grote namen... hartog tuning ook in de buurt en goed...

Magic666

Actief lid
Het zal vast vaker gevraagd zijn maar wat dit allemaal met je (fabrieks)garantie?
of wachten de meeste totdat die voorbij is en gaan dan aan de tuning?

Het zal vast vaker gevraagd zijn maar wat dit allemaal met je (fabrieks)garantie?
of wachten de meeste totdat die voorbij is en gaan dan aan de tuning?
Bij mijn Fabia is de garantie al een tijdje verlopen haha. Volgens mij is het wel te zien dat je auto getuned is en dat zal de dealer/importeur niet leuk vinden.

Eltjo

Forumguru
Als je save wil gaan, zou ik wachten met tunen om motor, bak en aandrijving gerelateerde problemen met garantie te voorkomen.

En een tuner die goed is of niet... Hoe moeilijk kan het zijn, een ander standaard programma er inschieten via OBD?
Als je het maximale er uit wilt halen, betaal je 2x zoveel, maar als dat je doel is zou ik met oog op garantie zeker wachten.

Ook als je net een nieuw motortype hebt zou ik ook wachten. Zoals met alle software, komen er misschien wijzigingen op zaken die eerder niet direct werden opgemerkt met updates als gevolg.

Ik heb mijn auto jaren terug bij tuningservice.nl in Huizen (net nog Noord Holland) laten tunen.

Laatst bewerkt:

Testedoene

Forumguru
Een deftige tuner zal geen gebruik maken van een standaard programma maar zal de aanpassingen op basis van de gegevens van uw wagen uitvoeren. Hier al 115000 km gereden met bijgewerkte software en niets van problemen tot nu toe. Ik zou inderdaad wel wachten tot na de garantieperiode want ze zijn heel snel om het op de tuning te steken, zelfs bij problemen die niets met de motor te maken hebben.

Eltjo

Forumguru
Een deftige Skoda fabriek maakt anders wel gebruik van een standaard programma. En dat doet het best.
En voor een standaard gemodificeerd programma geldt dat hetzelfde. Tenzij ...
Als je het maximale er uit wilt halen, betaal je 2x zoveel, maar als dat je doel is zou ik met oog op garantie zeker wachten.

1983jeroen

Forumguru
Klopt. Mijn is door Vagtechniek gedaan. Stage 1 is ook daar echt niet specifiek op mijn auto afgestemd. Geen rollenbank komt er aan te pas. Gewoon inladen, testrit en klaar

haassie

Forumguru
Net voor de zomervakantie de auto laten tunen middels een standaard stage1 motor en stage 2 dsg. Morgen echter een “ritje” naar Nuenen om de tuning te laten bekijken. Je zou verwachten dat het allemaal soepeler loopt na de tuning, echter is de echte souplesse nog ver te zoeken. Hoop dat ze iets kunnen optimaliseren, heb geen zin in iedere keer dit soort ritjes….echter het prijsverschil tussen stage 1 en stage 1+ (300 euro voor rollen en afstellen) is aanzienlijk, maar blijkbaar nodig om het in 1 keer goed te doen. We gaan het zien.

haassie

Forumguru
Schakelmomenten niet even soepel, wat iknwel zou verwachten bij de dsg tune (dsg6), in twee en drie in de handmatige stand rond 2600 toeren plots hard aangrijpen van de koppeling (schok voelbaar) bij een bepaalde gaspedaalstand . Bij minimale gaspedaal stand niet aanwezig. Een trilling bij 1800-2000 toeren voelbaar in gaspedaal en stuur. Bij de standaard software was dit niet merkbaar. Heb getwijfeld of ik de 280pk wel moest tunen, toch gedaan, soms is meer niet altijd beter. We gaan het zien morgen. Voor de tuning was dsg olie al verwisseld, bougies vervangen, beurt etc…dus geen achterstallig onderhoud.

Bovenaan Onderaan