Skoda vs BMW

Desperado

Forumguru
Tuurlijk. Simply Clever.
Je moet dat gaan rijden waar jij het beste gevoel bij hebt, ik kan wel van alles roepen en ieder ander ook, maar ik hoef er niet in rijden.
 

VEEJAY

Forumguru
Bedankt Chris voor het delen van je mening, ook goed dat je mij eerst in de jouwe heb laten rijden anders zou ik niet helemaal snappen wat je bedoelde met stuurt niet zo fijn en helt over. :)

Hier doe ik het om:
-Het is een mooie, luxe, stille, (bloed)snelle, comfortabele, zuinige en waanzinnig goed gebouwde auto.
-Wint deze BMW het van zijn concurrenten de Audi A4 en Mercedes C-klasse? Ja!
-Je kunt veel beter op koppel rijden en in de sportmodus geniet je van de snelle schakeltijden.
-De BMW is echt een hele snelle auto

Ik zou een bolide als die van @Corné de Kluijver of een superdeluxe O3 eens moeten rijden om wellicht de stap naar Skoda weer terug te maken. Ik heb deze auto's nooit gereden en mijn enige referentie is dus een Octavia diesel uit 2006.

Wat ik in ieder geval fijn is dat ik met deze BMW niet de motor en/of versnellingsbak hoef te tunen om hem naar mijn tevredenheid te laten rijden.

@JC ik hoop dat je wat aan deze review hebt!
 

LT83

Forumguru
Mooi vergelijk mannen, die BMW klinkt als een heerlijke auto!
Vergelijk met de Megane van Chris is inderdaad zeker niet realistisch.
Tsja, wat is er eigenlijk wel te vergelijken met de Megane, dat is gewoon een vrijwel compromisloze hot-hatch die zich helemaal op sportiviteit richt! Als daily waar je 20.000km per jaar mee onderweg bent totaal ongeschikt, voornamelijk als fun auto erbij zoals Chris hem gebruikt zeer begeerlijk :D
 

sitechris

Donateur
Ik heb gisteren trouwens weer eens gereden in de 320i GT van mijn vader. Geen messcherp rij-ijzer, maar wel erg comfortabel. En de 320i klinkt iets beter dan de 328i. Of minder slecht (betere omschrijving). Eigenlijk maakt de GT mss nog wel meer sense. Erg ruim, comfortabel, mooi gebouwd.
 

___JC___

Forumguru
Ja het draadje is weer wat uit de hand gelopen, maar dat maakt mij niet zoveel uit hoor.

@VJ ik ben wel benieuwd wat jij van Chris zijn Megane vond?

De 3 serie is voor mij geen optie, maar de 4 vind ik zo ontzettend mooi en in 420i versie net te doen. De 3GT vind ik persoonlijk een gedrocht van een auto, dat wordt m echt niet.

Voorlopig parkeer ik de kwestie nog even. Ik ben flexibel in wanneer ik mn huidige auto in lever, maar uiterlijk in februari 2015. Ik ga nog in de Octy RS DSG rijden en ik wacht eigenlijk nog steeds op de Octy 1.8TSI 4x4 DSG en de Leon Cupra. Verder zal ik in mei dit jaar zeker in de Golf R van mijn collega gaan rijden om te kijken of ik zo veel geld voor een Golf nog redelijk vind.

Hoe gaat het spreekwoord ook alweer? Bezit van de zaak is het einde van het vermaak? :D
 

Desperado

Forumguru
Voor mij zal geen van bovenstaande waarschijnlijk ooit weggelegd zijn (had ik maar beter moeten leren op school)
Maar het is wel erg leuk om de bevindingen zo te lezen. Mocht ik ooit de staatsloten winnen, hoef ik alleen even een paar topics te lezen om te weten wat het beste is :yeehaa:
Ideaal hoor dat je zo flexibel bent met de tijd en daardoor alle tijd kunt nemen om de juiste beslissing te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Het is jouw draadje JC dus op verzoek:

Een auto die op de boordcomputer adviseert een tandje terug te schakelen voor meer fun, hulde!

De Renault Megane RS heb ik regelmatig gezien de laatste jaren op en rond de Nordschleife. Ook de wat kleinere Clio RS. Daar waar voorheen VAG auto's en BMW's overheerstte viel mij dit de laatste tijd op. Beïnvloed door grappen (franse slag) over Franse auto's dacht ik er niet veel van. Wel was ik positief over de 208 1.6vti die we proefreden en hebben we die vorig jaar aangeschaft voor moeders de vrouw.

Goed dan komt Chris voorrijden met zijn Megane RS, mooie auto maar niet echt opvallend (behalve de remklauwen). Ik was natuurlijk wel voorbereid op de acceleratie van zijn vorige GTI en dat ie ietsje scherper zou sturen. Nou ik moet zeggen had dus niet verwacht dat deze auto (laat ik zeggen uberhaupt welke auto dan ook) zo hard (dus hoge snelheid) bochten kan nemen.

Iedere keer dat ik dacht nu zou de bimmer uitbreken, en nu gaat die van Chris uitbreken.... Hmm, waar blijft de bandenpiep? ESP staat aan volgens Chris, waarom grijpt ie niet in!?!!? Hartslag ging dus echt omhoog en dacht even dat Chris krankzinnig was geworden, maar toen ik hem uit wanhoop vroeg alstublieft rustiger aan te doen, zag ik wel dat hij vertrouwen uitstraalde..

Ik probeerde nog even te kijken of FWD het allemaal niet aan zou kunnen maar alle PK's werden gewoon op de weg gezet en heb geleerd dat een mechanische sper achter wonderen verricht. Verder was ik bang voor mijn vullingen, maar echt stuiteren is mij niet opgevallen. Het uitlaat geluid is prachtig maar alleen de plofjes, het tunnelgeluid is volgens mij minder dat de 130i die voluit ging wat ik me kan herinneren. Deze uitlaat geeft meer een lage brom, maar zeker wel okay, het had best wat harder gemogen qua sensatie denk ik.

Ja ik geef toe, toen ik daarna in de Bimmer stapte voelde hij qua sturen niet al te best en helemaal niet zo strak. Echter gisteren op weg naar kantoor vond ik het allemaal wel weer heerlijk in de Bimmer. Zoals Luuk al aangaf de Megane RS is lekker speelgoed voor erbij. De best of the beste stuurmansauto imho, daarom zie je hem ook zovaak op de Nordschleife dunkt mij, die lui daar weten wel wat goed is er staat daar een hoop op het spel.

Om Chris te citeren: Zou ik hem kopen? Nee! Ik ga toch voor de combinatie snelheid met luxe/comfort en stilte. Chris vond mijn Octavia ook te zweverig, ik denk dat dit mijn preferentie is. Een auto die mij constant uitdaagt zou ik ook echt zodanig gebruiken (zowel rechtuit als in de bochten) en mijn rijbewijs heel snel kwijt zijn of boos worden op iedereen die mijns inziens in de weg rijdt.

De RS is al met al een pretpakket pur sang!
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Ow haha natuurlijk, maar achter moet toch ook iets zitten, of is dat electronisch via de rem dan?

ps Heb nog wat kleine tekstuele wijzigingen gemaakt, tis nooit in een keer goed.
 

sitechris

Donateur
Bij insturen in bocht en ploseling gas los krijg je wel stevige lift off oversteer voor je kiezen. Sowieso heeft hij wel een losse achterkant. Maar dat is meer in scherpe bochten. In wat langere doordraaiers zoals wij hadden ervaar je dit niet. Daarnaast zijn chassis en besturing erg communicatief. Deze factoren maken het mede zo'n geweldige rijdersauto, naast de grote hoeveelheid grip, power en remmen natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan