Skoda vs BMW

sitechris

Donateur
De looks vind ik niet overtuigend, maar dat is voor mij nooit een aankoopargument. De specs zijn wel overtuigend. De 2 serie coupé staat (als jonge occassion) tzt zeker op de shortlist, net als de M135i. Dat vind ik zeker geen mooie auto, maar die zescilinder lijkt me heel erg fijn in de omgang. Maar ik heb op dit moment nog geeneens een shortlist, dus het is nu nog geen issue. Ik heb zelfs de nieuwe auto kriebel nog niet eens ;)

LT83

Forumguru
Haha Chris, niet liegen he, volgens mij staat jouw laptop stiekem al jaren bomvol met wekelijkse cookies van gaspedaal.nl ;)
Een 116i is trouwens inderdaad een genant vervoermiddel :D
Toen ik laatst bij verhoeven/mosselman was begon Leon net met afstellen van een 135i met de zelf ontwikkelde hybride turbo, vond het stiekem toch wel een hele gave (foute) bak.
Het vermogen wat er nu al uitkwam was behoorlijk te noemen ;)

LT83

Forumguru
Performance uitlaatje is wel een must eronder. Maar dat is zo geregeld natuurlijk.

@Luuk Thijssen natuurlijk heb ik een schaduwlijstje klaar staan. Die heb ik altijd :bloos:

Niks om je voor te schamen natuurlijk, ik bezoek ook regelmatig de zoeksites om te kijken of er geen aanbod is van een auto waar ik wel naar moet gaan kijken ;) Schaduwlijstje is hier ook aanwezig, maar probeer mezelf nog even te beheersen.

___JC___

Forumguru
De 2 serie is overigens maar een paar duizend euro goedkoper dan de 4 serie. Die ik het dan vind winnen op looks en ruimte. De 2 zal beter rijden want kleiner en lichter. Misschien toch maareens IRL bekijken en passen.

sitechris

Donateur
Heb je de gewone Einser al eens geprobeerd? Bespaar je weer een paar duizend euro. Wie weet kun je nog wel een M135i eruit slepen qua budget? Is een hele beste daily. En verkrijgbaar met 4WD

• Leuk
Waarderingen: Fean

LT83

Forumguru
Dan vind ik de nieuwe S3 eerlijk gezegd wel weer een stukje mooier (stijlvoller) Chris, en met standaard 4wd bijna 10k goedkoper.
Als sedan vind ik hem ook erg dik trouwens. JD heeft het nieuwe golfR/S3 blok volgens mij al een paar keer gechipt met externe ECU, 350pk/480nm en 4wd zal niet verkeerd zijn :D

sitechris

Donateur
Mwoh......ik vind hem IRL een beetje als de Merc CLA. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Proporties op een A4 kloppen beter. En de A4 is onderhand voordeliger verkrijgbaar, omdat dit model de einde van de levenscyclus nadert en er veel aantrekkelijke actiemodellen zijn.

VEEJAY

Forumguru
Nou mannen op tafel met die schaduwlijstjes :). Wie weet kunnen anderen er nog inspiratie uit opdoen.

sitechris

Donateur
Ok.....pin me niet vast op volledigheid. Ik ben nog niet op jacht, dus het is een ietwat kort lijstje. Grote sedans, stationwagens (A6, 5 serie etc) en softtops (bv Boxsters) vallen af. Sportiviteit maar zeker ook snelheid zijn uiteraard een must.

Ik ga ervan uit dat ik halverwege 2015 ga shoppen
- Opvolger Renault Megane (bidden dat deze op dezelfde voet verder gaat en dat ze hem niet verpesten als wat ze met de Clio RS hebben gedaan. Is de auto echter net zo scherp, dan shop ik bij Renault verder. Ik waardeer de dealer ook enorm, telt ook mee)
- Gebruikte Audi TT RS (en dan even langs JD). Dit vind ik vooral een mooie auto en die vijfcilinder doet me wat. Lekkere rechtuitbrander als je 400 pk plus hebt.
- Gebruikte 335i (E90 voorkeur), M235i en M135i. Heel stiekem streep ik de M3 van vorig model nog niet weg. Wel is een M3 erg heftig qua runningcost en je hebt wel een auto voor de deur staan die wellicht wat ongenodigde gasten aantrekt die met een koevoet bij je voordeur gaan staan.
- Gebruikte Z4 35is. Niet de scherpste auto, maar met een roadster door de alpen cruisen lijkt me wel leuk. Een roadster met stoffen kap vind ik geen optie, dus dan blijft er weinig over. Dan wel de dikste versie, want die heeft andere uitlaat als de 35i en toch weer wat extra paardjes (340).
- Gebruikte Cayman S. Blijft kriebelen. Wel twijfel ik of je deze auto voor de deur wilt hebben staan ivm ongewenst bezoek. Wordt er wel eentje van vorige model, maar dat vind ik ook een prachtige auto. Dan wil ik tzt wel de facelift versie hebben (bouwjaar 2009/2010 en verder).
- Seat Leon Cupra. Prijs is echt heel erg goed is en je natuurlijk bij JD nog even los kan gaan. Ben wel bang dat ik deze auto te snel zat ga worden. Ik denk dat deze qua rijgedrag en geluid net wat te braaf is, ook al is hij op de Nordschleife gewoon supersnel.
- Gebruikte Mercedes A45 AMG. Denk dat ik deze ook te klinisch ga vinden, maar zou er best een keer in willen rijden om te oordelen.
- Gebruikte Audi A1 Quattro. Ik heb een zwak voor kleine en bijzondere auto's met heel veel power (met dank aan JD). En deze is bijzonder vanwege de kleine oplage. Uiteraard is dit een auto waarmee je nog ff langs JD gaat.
- Stiekem hoop ik dat er nog een Focus RS komt.

Niet op de lijst:
- Opel Astra OPC (die is in 2015 echt een has been, of komt er dan al een nieuw model?)
- VW Golf GTI / R (te saai)
- Audi S3 (idem)
- Skoda Octavia RS (idem)
- Peugeot RCZ R (te duur, Megane RS is beter)
- Focus ST (niet mooi, te weinig power, Golf rijdt beter, Megane RS fijner)
- Alfa 4C (natuurlijk gebruikt,maar ruimtegebrek is voor mij een showstopper. Moet er wel mee op vakantie kunnen)

- En verder valt alles onder de 250 pk af.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Ok......even heel kort op dit moment

* S4 2008-2011, met dikke V6 compressor en JD chip heb je een 4wd 450pk sterke chique station. die ook nog redelijk sportief is. vind het interieur geweldig
* E90 335i touring, moet toch een keer die 6 in lijn en rijbeleving van BMW ervaren als die echt zo goed is, interieur vind ik minder.
* Misschien toch een nieuwere Octavia Combi, met een JD stage 4 om hem even net wat specialer te maken, nadeel de facelift versie is redelijk
hetzelfde als mijn huidige
* Audi S3 sportback 2009-2011, eerst eens kijken of hij ruim genoeg is, vind het wel een erg mooi model.

Eigenlijk wil ik handbak blijven rijden dus dat wordt echt zoeken

@ Chris, als ruimte geen rol speelt bij je keuze en het is mogelijk dan zeker de TTRS of de Cayman S, beide geweldige uitstraling.

sitechris

Donateur
@Luuk Thijssen ik zou zeker niet de facelift Octavia nemen. Teveel van hetzelfde. Die ben je snel zat ben ik bang. Mooi lijstje overigens, ik verkies de BMW overigens altijd boven de Audi. De BMW stuurt zoveel lekkerder.
Is een gebruikte Golf R ook niet wat voor je? Of GTI 6/7?

LT83

Forumguru
Chris, ik heb een station ook een beetje uit praktisch nut. Hebben een hond van 50kg die wekelijks achterin gaat.
Dus dan wordt een golf denk ik al wel een beetje krap en weet niet hoe dat dan zit met de hoedenplank bijvoorbeeld. Ik ga zeker de 335i en S4 rijden, eigenlijk vind ik de S4 echt stukken mooier, maar laat mij graag overtuigen door de rijbeleving in de BMW.
Wil eigenlijk stiekem wel graag een keer 4wd, grip is iets waar ik mijzelf nu regelmatig aan erger. Waarschijnlijk zal RWD wat dat betreft ookal een vooruitgang zijn.

Bovenaan Onderaan