Ok.....pin me niet vast op volledigheid. Ik ben nog niet op jacht, dus het is een ietwat kort lijstje. Grote sedans, stationwagens (A6, 5 serie etc) en softtops (bv Boxsters) vallen af. Sportiviteit maar zeker ook snelheid zijn uiteraard een must.
Ik ga ervan uit dat ik halverwege 2015 ga shoppen
- Opvolger Renault Megane (bidden dat deze op dezelfde voet verder gaat en dat ze hem niet verpesten als wat ze met de Clio RS hebben gedaan. Is de auto echter net zo scherp, dan shop ik bij Renault verder. Ik waardeer de dealer ook enorm, telt ook mee)
- Gebruikte Audi TT RS (en dan even langs JD). Dit vind ik vooral een mooie auto en die vijfcilinder doet me wat. Lekkere rechtuitbrander als je 400 pk plus hebt.
- Gebruikte 335i (E90 voorkeur), M235i en M135i. Heel stiekem streep ik de M3 van vorig model nog niet weg. Wel is een M3 erg heftig qua runningcost en je hebt wel een auto voor de deur staan die wellicht wat ongenodigde gasten aantrekt die met een koevoet bij je voordeur gaan staan.
- Gebruikte Z4 35is. Niet de scherpste auto, maar met een roadster door de alpen cruisen lijkt me wel leuk. Een roadster met stoffen kap vind ik geen optie, dus dan blijft er weinig over. Dan wel de dikste versie, want die heeft andere uitlaat als de 35i en toch weer wat extra paardjes (340).
- Gebruikte Cayman S. Blijft kriebelen. Wel twijfel ik of je deze auto voor de deur wilt hebben staan ivm ongewenst bezoek. Wordt er wel eentje van vorige model, maar dat vind ik ook een prachtige auto. Dan wil ik tzt wel de facelift versie hebben (bouwjaar 2009/2010 en verder).
- Seat Leon Cupra. Prijs is echt heel erg goed is en je natuurlijk bij JD nog even los kan gaan. Ben wel bang dat ik deze auto te snel zat ga worden. Ik denk dat deze qua rijgedrag en geluid net wat te braaf is, ook al is hij op de Nordschleife gewoon supersnel.
- Gebruikte Mercedes A45 AMG. Denk dat ik deze ook te klinisch ga vinden, maar zou er best een keer in willen rijden om te oordelen.
- Gebruikte Audi A1 Quattro. Ik heb een zwak voor kleine en bijzondere auto's met heel veel power (met dank aan JD). En deze is bijzonder vanwege de kleine oplage. Uiteraard is dit een auto waarmee je nog ff langs JD gaat.
- Stiekem hoop ik dat er nog een Focus RS komt.
Niet op de lijst:
- Opel Astra OPC (die is in 2015 echt een has been, of komt er dan al een nieuw model?)
- VW Golf GTI / R (te saai)
- Audi S3 (idem)
- Skoda Octavia RS (idem)
- Peugeot RCZ R (te duur, Megane RS is beter)
- Focus ST (niet mooi, te weinig power, Golf rijdt beter, Megane RS fijner)
- Alfa 4C (natuurlijk gebruikt,maar ruimtegebrek is voor mij een showstopper. Moet er wel mee op vakantie kunnen)
- En verder valt alles onder de 250 pk af.