Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
"Wil eigenlijk stiekem wel graag een keer 4wd, grip is iets waar ik mijzelf nu regelmatig aan erger. Waarschijnlijk zal RWD wat dat betreft ookal een vooruitgang zijn."

Helemaal mee eens en iets wat ik vaker gehoord heb van mensen met een gechipte RS.

LT83

Forumguru
Fwd, 300 pk zonder sper (laat staan en mechanisch sper) gaat niet werken idd ;)

Is natuurlijk ook een beetje wat je er van verwacht, maar de Octavia is ook nog eens geen held als het gaat om bochtengedrag en indien het een beetje vochtig is of je wielen niet 100% recht staan is stevig gasgeven in de 1e en 2e versnelling nutteloos. Als het droog is en met de zomenbanden is het nog redelijk te doen qua grip, maar houdt niet over. Kortom bij mijn nieuwe auto mag dit allemaal wel wat scherper ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Wat verbruikt jullie auto bij 100km per uur constant ongeveer? Ik zit ongeveer op de 1 op 18 maar kan er geen waarde aan hangen want ben diesel gewend.

___JC___

Forumguru
met die BMW 1 op 18 als je 100 rijdt?? Dat is bizar zuinig zeg, ik kom niet verder dan 1 op 14 denk ik....rij niet zo vaak 100 constant.... :)

Fean

Forumguru
- Gebruikte 335i (E90 voorkeur), M235i en M135i. Heel stiekem streep ik de M3 van vorig model nog niet weg. Wel is een M3 erg heftig qua runningcost en je hebt wel een auto voor de deur staan die wellicht wat ongenodigde gasten aantrekt die met een koevoet bij je voordeur gaan staan.
- Gebruikte Cayman S. Blijft kriebelen. Wel twijfel ik of je deze auto voor de deur wilt hebben staan ivm ongewenst bezoek. Wordt er wel eentje van vorige model, maar dat vind ik ook een prachtige auto. Dan wil ik tzt wel de facelift versie hebben (bouwjaar 2009/2010 en verder).

Ik kan je de hand schudden:)

Ik ben al een poosje aan het kijken voor een M135 xdrive (wil geen rwd, voor de missus is dat niet verstandig/veilig etc.) Ik wil ook "zelf poken" en dat maakt het lastig zoeken, meeste zijn automaat. Wellicht toch voor een import.

Gebruikte 335i (E90 voorkeur).. Daar heb ik dus ook naar gekeken en ook proef gereden.. (xdrive). Ik vond deze auto absoluut de saaiste snelle auto waarin ik tot nu toe heb gereden. Het gaat heel erg hard zonder dat je het merkt en het stuurt scherp en direct, maar de beleving ofwel smile is gewoon niet aanwezig. Ik denk dat de Suzuki Swift GT powerpack extreme + nog meer beleving hebben dan deze auto. Teleurstellend.

Ford Focus station ST heb ik ook proefgereden (voor de lease:D.. afgevallen vanwege te krappe Recaro's, ik snap werkelijk niet wat Ford bezielt zulke stoelen te plaatsen, wellicht gebrek ruimte achteraf.. who knows. Andere stoelen had ik de Focus genomen ipv de Skoda, (die skoda is een heel ander verhaal). De ST is veel beleving... en dat geluid van die "Star Wars" uitlaat, briljant! Die turbo die klapt er echt keihard in. Meer power misstaat deze auto niet.. RS inderdaad. Overigens wel een vage besturing, er gebeurd van alles en dat voel je duidelijk als je deze op zijn staart trapt.

Cayman wilde mijn vrouw erg graag hebben... en dat zegt al genoeg. Dus die valt dan af;)

Fean

Forumguru
@Fean als je vrouw een Cayman S wil zou ik meteen toeslaan. Geweldige rijdersauto.

Het model heeft mijns inziens een beetje een vrouwengehalte, aangezien ik nu een Cooper heb wil ik wat meer een mannelijkere model.

Oh.. voor Ring-gangers onder ons; Seat Leon Cupra klokt 7:58.. dat is welgeteld 10s sneller dan een Megane RS. Bepaald niet heel slecht!:)

Het model heeft mijns inziens een beetje een vrouwengehalte, aangezien ik nu een Cooper heb wil ik wat meer een mannelijkere model.

Oh.. voor Ring-gangers onder ons; Seat Leon Cupra klokt 7:58.. dat is welgeteld 10s sneller dan een Megane RS. Bepaald niet heel slecht!:)
Cupra is en blijft een geweldige auto, helaas verkocht... mis hem iedere dag nog.

sitechris

Donateur
@Faen: dit was een Cupra met Performance Pack. Grotere remmen, semi-slicks en nog wat spullen die het rijden prettiger maken. Dit Performance Pack is leverbaar vanaf de zomer.

Gerucht gaat overigens dat Renault nog met een speciale versie van de huidige Megane gaat komen. Ook als antwoord op de naderende Honda Civic Type R, die de tijd van de Megane ook gaat breken. En wellicht als antwoord op de mogelijke komst van de Astra OPC Extreme.

Wat mij betreft prima ontwikkelingen. Laat maar komen die performance wedloop :)

Hier meer info over de geruchten die gaan over de Megane RSR 275:

Megane III RS R 275
Het gaat een 2 zits versie worden met maar 200 exemplaren. Renault Sport heeft dit jaar een aantal verrassingen in petto, waaronder deze Megane RS R.

Het doel van deze RS R versie is, minder gewicht en nog efficiënter met minder compromissen. Voor een lager gewicht zijn veel onderdelen van carbon vervaardigd, en zijn er lichtgewicht Recaro kuipstoelen geplaatst.. Het is nog niet bekend of er ook een rolbeugel in komt zoals bij de vorige generatie, de R26R.

Op basis van het CUP chassis, zal de Megane 3 RS R, uitgevoerd gaan worden met, 19 inch Speedline met Michelin PS Cup 2 banden, PFC remschijven en speciale schokdempers.

De 2.0 - liter Tce Turbomotor gaat 275 pk leveren met een speciaal titanium Akrapovic uitlaatsysteem.
Stylistisch gezien zal deze Megane RS R enigszins of zeer verschillend zijn dan de klassieke versie.
Renault Sport zal graag het Nordschleiffe (Nurburgring) ronderecord weer op hun naam willen zetten met deze Megane RS R.

De levering van deze speciale Megane 3 RS R versie zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2014 zijn. De verwachte prijs zal rond de € 45.000,- liggen, exclusief de opties…

Bron: ABCmotor

• Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Wat verbruikt jullie auto bij 100km per uur constant ongeveer? Ik zit ongeveer op de 1 op 18 maar kan er geen waarde aan hangen want ben diesel gewend.

Ok, een waar schokmomentje toen ik dit ook deed in mijn Megaantje. Een episch onzuinige auto, gemiddeld verbruik is bij mij 1 op 7,5 (op de BC) met uitschieters naar de 1 op 3 als ik echt haast heb.
Ik reed 100 (in de Leidsche Rijn tunnel) reset mijn boordcomputer bij exact 100 km/h en het gemiddelde verbruik is 5,5 ltr per 100 km. Dat is gewoon 1 op 18. Op de terugweg weer gereset en weer kwam ik vergelijkbaar uit. Wtf!

VEEJAY

Forumguru
Een voordeeltje van geblazen 4 pitters imho.

Gelukkig maar want 1 op 10 bij 120km woon-werk verkeer + file kan vervelend zijn op de lange termijn (vaak tanken).

Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
@___JC___ De Leon Cupra loopt lekker door. Je kunt hem inmiddels ook configureren op seat.nl. Qua prijs dikke prima. Voor 40k ben je helemaal klaar (inc leer, navi, pdc, schuifdak etc)

• Leuk
Waarderingen: Fean

___JC___

Forumguru
Thanks Chris.

Een collega heeft een 1.4TSi FR en daar heb ik ff in gezeten deze week. Probleem is dat ik meer op dan in de stoel zit.... Het is natuurlijk afwachten hoe de stoelen in de Cupra dan weer zitten...

Fean

Forumguru
@sitechris ongetwijfeld gaat Renault ermee aan de slag! Dat is alleen maar mooi, trouwens wel aardig aan de prijs die 45k.

ik lees net 1 op 18.. dat is erg knap, dat haal ik net (op de cc) met een 1.4..

VEEJAY

Forumguru
Een theoretisch voordeel. In de praktijk rijd ik 1 op 7 gemiddeld hoor ;)

Jij hebt hem ook enkel voor de fun, probeer 1 op 7 maar eens te halen tijdens de spits, dan moet je wel heel erge capriolen uithalen :)

Ha die @JC, inpakken of neem je hem zo mee?

file.php

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan