Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
De Seat 1.8 TSI zit qua prijs best dicht tegen de Cupra aan. Dan zou ik persoonlijk voor de Cupra kiezen vanwege de volgende argumenten:

- 100 pk extra
- Mechanisch sperdifferentieel
- Adaptief onderstel standaard
- Betere stoelen
- Betere remmen
- Net wat meer speciale looks
- Klinkt beter.

Daar heb je zeker een punt Chris, de Cupra is netto 'maar' EUR 80 per maand duurder..

___JC___

Forumguru
BMW 4 serie vergelijken met een Seat Leon? ....okee....interessant.:pieker:
Niet heel gebruikelijk misschien, maar het kan toch best. Beide 3-deurs, beide 180pk, beide automaat. En misschien nog wel het belangrijkste, beide een auto waar ik best in zou willen rijden.
;)

sitechris

Donateur
En de Seat Leon is gewoon een prettige en leuke auto om te rijden die er ook nog eens goed uitziet. Ik heb inmiddels 70k op de teller staan. Ben zeer content met de Seat. Echte minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken.

___JC___

Forumguru
Nou het interieur is wel wat ehhh saai zegmaar. Schermpje van de navi is ook een beetje klein, maar zit dan wel weer lekker hoog.

seat-leon-sc-interieur.jpg

sitechris

Donateur
Klopt, maar voor je woon-werkverkeer is dat niet zo relevant. Dat je zonder zoeken alle functionaliteiten kunt vinden en bedienen vind ik veel belangrijker. Qua bedieningsgemak is deze auto een VAG. En dat bedoel ik positief.

lugolux78

Forumguru
Had vandaag een echte Skoda vs BMW.... De bestuurder druk aan het gebaren dat ik mijn raampje moest laten zakken; zegt een 50-60 jarige man tegen mij; dat is een RS he, of niet? Ja meneer, dit is inderdaad een RS. Vervolgens zegt hij; Ik was vol aan het planken achter je en kon je echt niet volgen met mijn 220pk 6 cilinder ( zal wel een 525i of 1e generatie 530d zijn geweest), respect hoor. Was wel grappig!

Daar heb ik ook nog mooi verhaal. Mijn eerste auto was een 1984 Mazda 626 2.0i GT. Ik stond naast een petjesgast (bestaan ook in Luxemburg) bij het stoplicht. Die gozert had een golf 3 GTI. Maar ja de Mazda was oud zag er wat gammel uit maar die motor damn! Kortom de petjesgast was wat geïrriteerd bij het tweede stoplicht en vroeg zich af hoe ik hem zo kon achterlaten... Kon helaas niet meer antwoorden, licht sprong op groen :-)

Fean

Forumguru

zo dan zie je goed wat pk's doen na 230kmph.. de auto blijft gaan.
De tellers van de Cupra had ik graag anders gezien.. 110 130.. ik ben niet van de oneven;)

Altijd leuk.. (bij de S3 is dat ook zo mooi) 0-100 in 10km stappen en daarna vanaf 100 in 20km stappen, dat oogt zeer sportief en de beleving is en oogt veel groter

Bij die oude Rs6 oogt dat helemaal belachelijk rap.. vanaf 0.33

Zekers , die is echt snel.
Chris vraagje, kan het topic ff niet meer vinden , maar staat iets over tussensprint tijden met onze Skoda s bv 80 140 of 100 200 ??

sitechris

Donateur
Brachiaal is de juiste omschrijving als je die teller op die Audi naar beneden ziet kletteren. Overigens ben ik verder niet zo'n fan van auto's als de RS6. Vind het vooral poseursauto's. Wil je een echte sportauto, koop lekker een 911 voor hetzelfde geld. Of een Corvette. En koop een gezinsauto ernaast (bv Octavia RS-je)

lugolux78

Forumguru
In een Porsche kan geen kinderstoel en hond... In een RS6 Avant wel.. Dus sportief dagelijks gemak...

uploadfromtaptalk1396014463497.jpg

Trouwens kwam deze beauty gisteren bij Utrecht tegen... Dus dan liever een Paardje dan een Porsche

Bovenaan Onderaan