Skoda vs BMW

Fean

Forumguru
RS6 is een beest voor op de Autobahn (tunned helemaal), bochten zekers met die laatste V10-tonner is een heel ander verhaal.. . De huidige V8 is beter gebalanceerd volgens de reviews.

Bij Kommer auto's stond nog een oude RS6 (Abt 800pk af fabriek..) waarop doelbewust 2.7tdi preekt. De chrome spiegels en omlijsting waren verwijderd.. zelfs de dakrails waren verwijderd voor de standaard (af fabriek 2.7tdi).

In mijn vage kennissenkring heeft er één een paardje F430.. altijd mooie verhalen in zijn wereldje, zo vertelde hij fronzend... dat hij op de autobahn werd "gestaart" door een "vervelende" Audi. Hij moest zelfs wijken.. en eenmaal erachter liep de RS6 langzaam weg... "word je te kakken gezet door een station" waren zijn woorden.

Voor zover Boys with toys..

___JC___

Forumguru
De Golf R wordt me denk ik echt te duur en een station heb ik dus duidelijk niet nodig. Als het een Golf R wordt, wat ik niet denk, dat wordt het een 3 deurs.

Canon-Eye

Forumguru
Er van uitgaande dat de aanbieder zich in de komma heeft vergist en er eigenlijk €8200 had moeten staan, sterkt dit mij eens te meer in de beslissing om de mijne nog een aantal jaren aan te houden. Zelfs als ik met mijn huidige jaarkilometrage niet aan het benzine/diesel omslagpunt zou komen (wat wel degelijk, en ruimschoots, het geval is - ook met €89/mnd houderschapsbelasting) maakt een dergelijk afschrijvingsverlies het heel onvoordelig om nu in te ruilen.

Zelfs mijn dealer gaf aan dat hij zeer waarschijnlijk over een jaar of 2, 3 een veel realistischer bod kan doen dan wanneer ik nu bv. in een super-complete Rapid SB of zelfs een OIII zou willen overstappen.
Voorlopig lekker doordieselen dus... :jaja: (zeker zolang de postcodekanjer zich niet bij mij meldt...)

___JC___

Forumguru
Het lijkt toch Seat vs BMW te worden.. Vanochtend even in de Cupra 5-deurs gezeten bij Kamsteeg in Leiden. Pas op zicht wel al was dit een 5 deur dus B-stijl in de weg bij het in- en uitstappen. Wel een dik ding die Cupra! Navi schermpje is klein, maar het werkt wel goed en zit lekker hoog. Chroom interieurpakket doet het dashboard ook wel goed. Daardoor wordt het allemaal wat minder saai. Zeker een kanshebber, hoop dat ik snel een stukje kan rijden in een 3-deurs.

lugolux78

Forumguru
Niet mee eens. Vind de Leon nog steeds minder dan de Skoda dus zeker minder dan VW. Op beurs in Frankfurt beide vergeleken. Waarom ik voor Skoda koos ipv Leon is toch voor 75% te wijten aan dashboard... Het ziet er niet uit. Ja, trouwens wel als je van de jaren 80 opbouw houdt...

lugolux78

Forumguru
Ik vind de Leon aan de buitenkant erg sportief. Als ze bij Seat het Exeo dashboard erin hadden gezet (oud Audi dashboard) met wat Seat aanpassingen dan was ik toch wel benieuwd geweest naar waar dan mijn keuze was gegaan...

Joske

Forumguru
vind het interieur eerder kitscherig dan saai.. dat was mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's. Het exterieur is gewoon een leuke sportief-ogende wagen!

wat is de "vanafprijs" van zo een wagen bij jullie in +Nederland?

Bovenaan Onderaan