Ik snap niet dat mensen het seat dashboard saai vinden. Het octavia dash is ook gewoon standaard VAG style en heel erg grijs. Bij de Golf kun je nog wat upgraden met wat pianolak achtige sierstrippen.
Saai is wat anders dan een karig dashboard. Materiaalkeuze is gewoon compleet anders bij Seat, dat kan niet anders gezien de lagere prijs.
Het stuur van Audi als voorbeeld.. voel dat materiaal maar eens tov een Seat of zelfs Skoda. Het zwarte dashboard plastic is bij Audi zeer zacht en voelt ook zeer hoogwaardig aan, zelfs in de achterklep echt alles is van hoogwaardige kwaliteit, afwerking bij Audi is echt niet te vergelijken tov van andere VAG producten.
Kijk eens in de achterklep van de Seat.. het plastic daar (licht grijs) heeft zelfs een andere kleur als het dashboardplastic?
Gooi eens een Audi deur dicht tov een Seat of Skoda of zelfs VW... een wereld van verschil, ik weet dat ze bij Audi een speciale afdeling hebben om het luxe gevoel "te doen laten voelen".
Skoda heeft wel een upgrade gehad met zijn huidige modellen, maar ook deze heeft zijn budget onderdelen. Ik frons nog steeds dat ik mijn deur dicht moet slaan en dat ik soms zelfs een tweede keer de deur moet dicht slaan... daaraan merk ik gewoon verschil. De ruitenwissers... zijn bij Skoda ook erg karig tov Audi. (kunt er natuurlijk andere op zetten, maar af fabriek vind ik het lullige wissers tov de Audi). De raamstijl bij Skoda is plastic en loopt niet over in de hemelbekleding... allemaal van die kleine dingen.
Als je dit niet ziet of opmerkt of er geen waarde aan hecht (wat opzich helemaal geen schande is) dan is Seat absoluut een topper. Als je het andere allemaal wel gewend bent... dan voelt alles anders (met name bij Seat) erg budget aan.