Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
Tsja, ik heb nu een Columbus systeem in mn Superb. Mooi groot scherm, maar het zit wel wat te laag voor het mooie. Eigenlijk gebruik je zo een scherm niet zo heel veel. DVD kijken onderweg doe ik niet en 9 van de 10 keer staat ie op radio of media. Ik ga nog proefrijden, maar ik denk niet dat ik me eraan zou storen ofzo.

Michel

Forumguru
De derde generatie van de Seat Leon vind aan de buitenkant aantrekkelijk, maar dat dashboard is wel erg basic en lelijk. Jammer dat men daar niet even meer energie in heeft gestoken, want ik vind het een afknapper. En je kijkt er wel de hele tijd naar als je in zo'n Leon rijdt.

___JC___

Forumguru
Dacht toch ff de Golf concurrent nog even bekijken. VW site aangeslingert...
Golf GTI Performance DSG, navi, xenon, 18 inch, alcantara/leer, beetje klein grut erop en.... bijna EUR 48.000.....
I don't think so Tim!

untitled.png

030

Forumguru
Prijs/fun verhouding lijkt me prima op orde, maakt het dashboard of de afwerking van de kofferruimte ook niet meer uit.

Vind die Yeti mooier die op eerste foto op achtergrond staat........:dankje:

Die houden we d'r in!

Desperado

Forumguru
Dashboard vind ik ook niet echr belangrijk. Als het maar functioneel is. Als ik lekker rij kijk ik op de weg en niet naar het dashboard

___JC___

Forumguru
Nee overtuigd nog niet, maar zeker geinteresseerd. :D Eerst maar eens rijden en dan evalueren...

Ik had bij de Golf GTI Performance al snel iets van 'dit is m niet voor mij'. Te krap en te zenuwachtig.
Dat risico is bij deze auto zeker ook aanwezig, al was de Golf een handbak en een 5-deurs.

lugolux78

Forumguru
Vind Dashboard wel belangrijk, vooral functionaliteit en gebruiksgemak. Rij 60.000 per jaar en dan is het wel fijn als je in een cockpit zit dat je enigszins aanstaat. Je gaat ook niet alleen met een vrouw om vanwege goed karakter... Oog wil ook wat,... Toch?

sitechris

Donateur
Ik ben zelf ook benieuwd hoe de cupra rijdg. Binnenkort maar eens keertje rijden. Ik ga mijn rs nog niet inruilen maar wil wel weten wat de concurrentie doet. Volgend jaar ga ik wrsnl wel weer de markt op. Ik begrijp trouwens ook dat er tzt nog een performance pakket op de cupra komt. Grotere remmen, semi slicks en oranje velgen en wat meer opsmuk. Dat lijkt me gaaf!

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Prachtige auto die Cupra.
Exterieur mooier als de O3. De techniek vind ik pracgtig. Zoeveel pk's uit een 2.0 TSI

Fean

Forumguru
ik ben gevoelig voor materialen en kom ook uit de Audi en BMW stal.

De Leon heeft inderdaad een heel karig dashboard, uberhaupt de materialen hebben niet alleen een goedkope look maar voelen ook nog eens zeer goedkoop aan. In de achterbak.. dat grijze plastic.. dat kan echt niet.

De Seat is niet te vergelijken met de huidige Skoda.. Het bodywork is oogt wel heel erg kek! Ik vind het een mooie verschijning. Ik was geinteresseerd... de 1.8t 180pk viel de eerste 6 maanden binnen de 20% regeling! Gebrek aan ruimte en de suffe materialen was de reden waarom deze auto buiten de boot viel.

lugolux78

Forumguru
Same here @Fean

Skoda schurkt toch behoorlijk tegen Audi/VW aan... verbaas me daar nog steeds over...
Er zijn details die wellicht niet zo goed afgewerkt zijn bij Skoda (binnenkant deur zie je kleur van buitenkarosserie, terwijl bij Audi dit integraal is weggewerkt.
Maar dat zijn zaken die het gemak van gebruik dashboard en afwerking niet naar beneden halen...

___JC___

Forumguru
Ik heb vanochtend nog eens goed opgelet in mijn Superb...maar ik zie niet zoveel verschil eigenlijk...

sitechris

Donateur
Ik snap niet dat mensen het seat dashboard saai vinden. Het octavia dash is ook gewoon standaard VAG style en heel erg grijs. Bij de Golf kun je nog wat upgraden met wat pianolak achtige sierstrippen.

VEEJAY

Forumguru
Ha die JC wat vind je van: Volvo D6? 0-100<6 seconden weinig BIJTELLING en je staat niet net als ik bij de Ikea voor paal.

Fean

Forumguru
Ik snap niet dat mensen het seat dashboard saai vinden. Het octavia dash is ook gewoon standaard VAG style en heel erg grijs. Bij de Golf kun je nog wat upgraden met wat pianolak achtige sierstrippen.

Saai is wat anders dan een karig dashboard. Materiaalkeuze is gewoon compleet anders bij Seat, dat kan niet anders gezien de lagere prijs.
Het stuur van Audi als voorbeeld.. voel dat materiaal maar eens tov een Seat of zelfs Skoda. Het zwarte dashboard plastic is bij Audi zeer zacht en voelt ook zeer hoogwaardig aan, zelfs in de achterklep echt alles is van hoogwaardige kwaliteit, afwerking bij Audi is echt niet te vergelijken tov van andere VAG producten.
Kijk eens in de achterklep van de Seat.. het plastic daar (licht grijs) heeft zelfs een andere kleur als het dashboardplastic?

Gooi eens een Audi deur dicht tov een Seat of Skoda of zelfs VW... een wereld van verschil, ik weet dat ze bij Audi een speciale afdeling hebben om het luxe gevoel "te doen laten voelen".

Skoda heeft wel een upgrade gehad met zijn huidige modellen, maar ook deze heeft zijn budget onderdelen. Ik frons nog steeds dat ik mijn deur dicht moet slaan en dat ik soms zelfs een tweede keer de deur moet dicht slaan... daaraan merk ik gewoon verschil. De ruitenwissers... zijn bij Skoda ook erg karig tov Audi. (kunt er natuurlijk andere op zetten, maar af fabriek vind ik het lullige wissers tov de Audi). De raamstijl bij Skoda is plastic en loopt niet over in de hemelbekleding... allemaal van die kleine dingen.

Als je dit niet ziet of opmerkt of er geen waarde aan hecht (wat opzich helemaal geen schande is) dan is Seat absoluut een topper. Als je het andere allemaal wel gewend bent... dan voelt alles anders (met name bij Seat) erg budget aan.

Bovenaan Onderaan