Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
Okee maar SEAT - Skoda scheelt dat niet zoveel toch? Behalve dat kleine Navi schermpje van de Seat dan.

@VJ - Mooi ding, maar ik denk dat een V60 te krap is voor me. Ga nog bij de Volvo langs voor de zekerheid.

2miel

Nieuw lid
Heb zowel een audi A4 alsook een superb gehad, mijn zwager een passat. Moet eerlijk zeggen dat er wel heeeel weinig verschil te merken viel tussen afwerking van deze auto's. Het grote verschil zat hem wel degelijk in de prijs. als we nu eens prijs - kwaliteit afwegen kom je tot een heel logische conclusie: de octavia III vRS.

sitechris

Donateur
Okee maar SEAT - Skoda scheelt dat niet zoveel toch? Behalve dat kleine Navi schermpje van de Seat dan.
.

Nee, dat valt ook wel mee. Veel mensen hebben de oude Leon nog voor ogen. Dat was idd schrikken geblazen. De nieuwe Leon is idd geen Audi maar interieur is verder prima in orde. Mijn megane is kwalitatief minder hoogwaardig, om maar een voorbeeld te noemen van een gemiddelde middenklasser. Een Focus schaal ik zelfs nog daaronder.

___JC___

Forumguru
Octavia RS is voor mij geen optie. Ik heb de ruimte niet nodig, de voordeuren zijn te kort en hij is duuuuuuurrrr

Fean

Forumguru

@VJ - Mooi ding, maar ik denk dat een V60 te krap is voor me. Ga nog bij de Volvo langs voor de zekerheid.

Qua materiaalkeuze hebben ze Skoda een upgrade gegeven. Toen ik destijd bij Pon op bezoek was werd dit ook aangegeven. Je zult dat merken aan hele kleine dingen waar je wel oog voor moet hebben maar persoonlijk vind ik Skoda een iets betere afwerking hebben dan de Seat.

Die grijze zijstukken plastic in de kofferback van Seat dat heb je niet bij de Skoda.

Foto 6
http://www.autoprimair.nl/Home/Nieuws/Nieuwe leon perfecte mix

Wat mij opvalt is dat de LEON ST dit grijze plastic weer niet heeft.

___JC___

Forumguru
Tsja, ik ben absoluut eens dat de volgorde bij VAG wat betreft afwerking Audi - VW - Skoda - SEAT. Maar de verschillen zijn vooral tussen Skoda en SEAT niet zo heel groot.

VWim

Forumguru
ik heb meer de indruk dat de verschillen tussen VW en Skoda niet zo groot zijn. Wel merk ik tussen die twee een verschil in geluidsisolatie.

lugolux78

Forumguru
Ik heb even tijdelijk een A6 DSG TDI S-Line, holy cow... Wat n mooi ding...

Over dashboard gesproken, nothing beats Audi... Super gaaf en mooi...

lugolux78

Forumguru
uploadfromtaptalk1396973984921.jpg uploadfromtaptalk1396974000425.jpg uploadfromtaptalk1396974032862.jpg

En daarom zou ik niet zo snel van VAG afstappen richting BMW. VAG biedt gewoon voor iedereen iets. Dat spreekt me wel aan... En als ik het ooit kan bekostigen dan zou een A6 of wellicht A7 mooi voor de deur staan. Maar dan moet je wel een hele dikke portemonnee hebben en tot die tijd schaam ik me absoluut niet om een Skoda te rijden. Ik vind de octavia gewoon een mooie strakke bak. En dat dashboard is weliswaar volgens sommige saai maar ik vind het netjes opgeruimd en overzichtelijk. Moet er niet aan denken om 60k km/jaar in een knoppen fetishist Ford te rijden..

sitechris

Donateur
De problemen van Audi openbaaren zich wanneer je een bocht met bovengemiddelde snelheid wil attakeren. Geen stuurgevoel en teveel onderstuur. Bij een A6 overigens minder belangrijk, maar bij sportieve audi's vaak de achilleshiel

lugolux78

Forumguru
Ach ben rustige rijder... En wel met mijn A4 met S-Line onderstel veel door Ardennen gereden. Prima hoor. Niks te klagen...

lugolux78

Forumguru
Hard zat :-) wellicht moet je ff reklame van Belgische campagne over hard rijden bekijken. Ik was mijn leventje bijna kwijt 15 jaar geleden dat zet je aan tot nadenken. Dus idd niet meer directe behoefte :-)

___JC___

Forumguru
Ja Audi is echt top kwa afwerking van het interieur. Maar een BMW rijdt beter en een Skoda biedt meer value for money. Gelukkig kunnen we allemaal zelf kiezen....

Maar ik weet het dus nog niet. :)

Fean

Forumguru
Ik vind BMW een prima auto's en degelijk, ik heb 9 maanden een voorloopleasert 325i coupe 2006 gereden, maar dat geroep dat ze beter rijden geeft mij altijd bijsmaak. Ik vind dat dus een dikke farce met veel marketing gewauwel.

BMW en beter rijden is voor veel mensen maar half voelbaar en veelal napraat. Dat onderzoek dat 95% van de mensen die een 1 serie rijden niet wisten dat ze RWD hadden. Tot zover de premium argumenten..

Het is vaak die 2% die het hardst roept en dit ook echt voelen omdat ze echt de grens op zoeken. En bij het echt grondig zoeken naar de grenzen van je auto hoest het merendeel hier op het forum in zijn broek;)

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
De 2013 A5 sportback S-line in- en exterieur stond op de shortlist naast de 3 serie. Allebei even duur dus daar lag het niet aan toen ik ging kiezen. Ik was echt VAG fanboy en wilde niet anders dan VAG want daar meende ik alles vanaf te weten (na 10 jaar Skoda en Seat), en nog nooit Audi gereden.

Twee jaar terug ook een A6FL 2.0TDI 170PK Business edition Multitronic uit 2010 gereden (een plaatje met leren bekleding en mooie velgen) maar mijn verwachting werd niet waargemaakt bij de proefrit, ik was best teleurgesteld want wilde wel graag. Vorig jaar vond ik de A5 niet zo heel veel beter rijden dan de Octavia doe ik toen had en ging daarom maar eens buiten VAG rondkijken.

Overigens denk ik dat 80% van de nieuwe Audi en BMW's gereden worden door leasemensen die bijtelling (ecoschraap versie) veel belangrijker vinden dat hoe de auto verder in elkaar zit of rijdt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ik moet zeggen toen ik met die 4 serie het parkeerterrein af reed voelde ik meteen al wel dat het goed in elkaar zit. Het rijd gewoon lekker, maar daar betaal je tenslotte ook voor. Bij Audi betaal je toch meer voor het design, de materialen en de afwerking.

VEEJAY

Forumguru
En de status van Audi natuurlijk, deze is denk ik beter dan BMW.

BMW heeft een niet al te beste naam, maar dat komt denk ik door het verleden. Al het nieuwe spul zie ik alleen maar keurige zakenmannen en vrouwen in rijden. Hier en daar een uitzondering daargelaten :)

Overigens, het pure sturen en het echte rijden beleving is vooralsnog die Megane RS van Chris voor mij de topper!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan