Skoda vs BMW

Fean

Forumguru
Het is allemaal erg persoonlijk en welke auto's je daarvoor hebt gereden telt ook mee in de persoonlijke beoordeling. Ik heb ook in de 320 serie proefgereden, zowel de 170pk als de 184pk, niets mis mee en voelt ook erg degelijk. Onlangs ook gereden met de 335i xdrive, ik vond de beleving tov mijn laatste A3 ondanks al zijn power echt een helemaal niets.

Veel leaserts hebben inderdaad die 320EDE 170pk 250nm (piekvermogen).. eigenlijk dus een 316i met een beter verhaal voor de buurt;)

De A4 van Audi vind ik persoonlijk niet prettig rijden... maar die heeft zijn beste tijd wel gehad. Bespeur ook wel dat als je een veel vermogen hebt of een zwaar blok, je dit als prettiger en degelijker ervaart. Vaak heeft Audi onderstuur, las dat dit een bewuste keuze was ivm veiligheid, zelfs de Quattro's hebben onderstuur.

Qua design en interieur.. dan is BMW niet te vergelijken met een Audi.

• Leuk
Waarderingen: APNL

jfk104

Actief lid
Een 3 serie vind ik dus wat saai in vergelijk met de 4 serie en is ook te krap.
Een nieuwe Jaguar met opties voor onder de 50k? Ja die zou ik ook wel willen.. :)

Uitgelezen kans ;)

(bron: autoweek)
Een gratis optiepakket is natuurlijk altijd leuk, maar deze drie pakketten samen hebben een waarde van ruim 10.000 euro, en dat is nogal wat. Het Comfort-pakket bestaat uit leren bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, sfeerverlichting en Jaguar Smart Key System. Het Tech-pakket brengt het HDD-navigatiesysteem, het Bluetooth-telefoonsysteem en park distance control met achteruitrijcamera naar de XF. Als laatste is er het Sport-pakket, dat het Aerodynamic Pack, pianolak op het dashboard, aluminium sportpedalen en zwarte hemelbekleding aan het feestje toevoegt. Zaken als cruisecontrol, bixenonverlichting en automatische airco behoren al tot de standaarduitrusting.

Vanaf 51.900 staat de XF 2.2 D, volgestopt met bovengenoemde extraatjes, bij je voor de deur.

http://www.autoweek.nl/nieuws/27717/jaguar-xf-gratis-tot-dak-afgeladen

Canon-Eye

Forumguru
En bij het echt grondig zoeken naar de grenzen van je auto hoest het merendeel hier op het forum in zijn broek
Ben eerlijk gezegd niet zo hevig geïnteresseerd in de grenzen van m'n auto - zo lang ze ver genoeg weg liggen om er bij normaal gebruik geen last van te hebben...

___JC___

Forumguru
Poeh heftige actie daar in Belgie. Indrukwekkend.

Ehh wat betreft de Jag zeker een 'koopje' maar ik moet een benzine..

VWim

Forumguru
Volgens het artikel van autoweek zijn er ook benzineuitvoeringen beschikbaar, echter wel in beperkte oplage. Ofwel zorgen dat je er snel bij bent...

Die reclame van de Belgen is wel erg indrukwekkend, je zou het maar meemaken. En met meemaken bedoel ik zowel op die manier afscheid nemen van je geliefde als ook het uitgenodigd worden op je "eigen" uitvaart.

___JC___

Forumguru
Zo wat autoweek er niet bij zet is dat de goedkoopste benzine uitvoering van de XF (2 liter turbo) ruim EUR 400 duurder is in de lease dan bijvoorbeeld de BMW 4 serie... Dat wordt m dus duidelijk niet. :)

VEEJAY

Forumguru
Ik moest afgelopen zaterdag mijn vrouw ophalen bij haar vriendin, deze woont tegenover Skoda Duindam in Den Haag. Ik natuurlijk BMW half op de stoep en buurten binnen. Over dashboarden en vanaf de bestuurderszetel gezien: de Superb vond ik wel lekker zitten en dacht ik okay niet verkeerd als daily. De O3 vond ik een beetje krapjes en de Rapid vond ik erg plastic. JC, best bijzonder dat je van een Superb zo in een Leon zou stappen.

CDK

Forumguru
@VEEJAY + 1 :jaja:

zelf ben ik ook nogal vrij langwerpig uitgevallen, een O3 is kleiner als een Superb, maar dat is nog te doen, maar al het andere is (voor mij) geen optie als je ook wel eens achterpassagiers te vervoeren hebt en een maxicosi er in hebt staan....

lugolux78

Forumguru
@VEEJAY + 1 :jaja:

zelf ben ik ook nogal vrij langwerpig uitgevallen, een O3 is kleiner als een Superb, maar dat is nog te doen, maar al het andere is (voor mij) geen optie als je ook wel eens achterpassagiers te vervoeren hebt en een maxicosi er in hebt staan....

Tja Ollanders zijn lang... Ben ik als gemiddelde Luxemburger blij met mijn 1.74 kan gewoon alles rijden... OK bij een SUV moet ik staan om over het stuur te zien (Wesley Snijder grap) whahah

VEEJAY

Forumguru
Iedereen is ukkie vergeleken met JC :)

Ga maar van een Suberb in een Octavia zitten dan voel je het. Herkennen jullie dat niet?

• Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ik herken het zeker wel, ik moet om de B-stijl heen om me in de stoel te laten vallen (achterste stand) en hij voelt wat minder ruim vooral.

Fean

Forumguru
Ben eerlijk gezegd niet zo hevig geïnteresseerd in de grenzen van m'n auto - zo lang ze ver genoeg weg liggen om er bij normaal gebruik geen last van te hebben...

Interesses verschillen he ;)

Ik denk niet dat je zo snel in de problemen komt met de hedendaagse auto's. Verschillende redenen waarom mensen veel vermogen willen hebben. Het geeft een kick geeft en natuurlijk gevoelsmatig een veel langere piemel.

LT83

Forumguru
Interesses verschillen he ;)

Ik denk niet dat je zo snel in de problemen komt met de hedendaagse auto's. Verschillende redenen waarom mensen veel vermogen willen hebben. Het geeft een kick geeft en natuurlijk gevoelsmatig een veel langere piemel.

Vandaar dat lonkend naar een 135i m-cup ;)

• Leuk
Waarderingen: Fean

LT83

Forumguru
Jaja, ik had er vandaag weer eentje op mijn bumper, zon typische BMW rijder (type Veejay)
Lekker drukken met zijn Black edition X6 4.0d, te grote reflecterende zonnebril en blonde vriendin type Bobbi Eden naast hem.
Beetje jammer voor hem dat hij na 2 km bumperklevend achter mij gezeten te hebben toch echt moest lossen nadat de auto voor mij naar rechts ging (op de snelweg). Na dat sprintje vond ik het wel mooi geweest en ging weer naar rechts, dat vond zijn vriendin ook, want ondanks dat deze patser stoïcijns voor zich bleef kijken, gaf ze mij een vrolijke glimlach en een knipoog :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan